zaloguj
PRZEWIŃ

Jakie są koszty związane z wynajęciem biura

Nadzorowanie kapitału jest kluczowe, aby dane przedsiębiorstwo nie traciło, a jedynie zyskiwało. Tyczy się to też tematu dotyczącego wynajmu biura, bez zdawania sobie sprawy o kosztach związanych z tą usługą budżet może ulec niepotrzebnej redukcji.

Księgowanie wynajmu biura

Uważa się, że w kwestii wynajmu przestrzeni biurowej funkcjonują poniższe typy opłat:

  • podstawowy – będący ustaloną uprzednią kwotą, którą pracodawca przekazuje podmiotowi wynajmującemu za fakt użytkowania lokalu,
  • dodatkowe – wszelkie koszty eksploatacyjne, określa się je też mianem czynszu administracyjnego,
  • media – w tym dostęp do Internetu, telefonu, bieżącej wody i energii elektrycznej,
  • kaucja – czyli nic innego, jak pieniądze będące zabezpieczeniem dla właściciela obiektu na rzecz ewentualnych uszkodzeń biura.

Czynsz podstawowy

Dla ułatwienia sprawy czynsz podstawowy wykazywany jest osobno, gdyż wynajmujący traktuje go jako dochód. Z kolei najemca może bez problemu traktować go w charakterze kosztu utrzymania. Jeśli chodzi o VAT, to jego odliczenie zależne jest od tego, czy właściciel przestrzeni rozlicza się na bieżąco z podatków. W sytuacji, gdy tego nie robi, to wystawia przedsiębiorcy fakturę 23% VAT, a ten odpisuje ją sobie od podatku należnego.

Źródło: https://centrala.pl

Koszty eksploatacyjne

Chodzi tu o podatki od nieruchomości, ubezpieczenia, kwestii zarządzania obiektem, jego sprzątania i stanu technicznego. W niektórych przypadkach podchodzą pod to też opłaty za ochronę, nadzór monitoringu, pocztę i oddzielne miejsca na parkingu. Te koszty są zmienne, niemniej nie należy ich traktować jako przychód dla żadnej ze stron. Oddziela się je bowiem od czynszu. Dla ułatwienia całego procesu traktuje się je jako zaliczka zryczałtowana rozliczana na koniec roku. Gdy najemca będzie miał pewne wątpliwości co do kształtu kosztów, to ma on pełne prawo do ich weryfikacji.

Przy czym w umowie trzeba określić wykorzystywaną przez przedsiębiorcę przestrzeń lokalu (w metrach kwadratowych) wraz z jego udziałem w przypadku części wspólnych.

Podsumowanie

Wynajęcie biura wymaga oczywiście zdawania sobie sprawy z kosztów, dlatego znajomość ich specyfikacji w przypadku takiej formy jest niezbędna, aby uniknąć wszelkich nieprawidłowości. To w konsekwencji pozwoli lepiej funkcjonować samej firmie, nie tylko ze względu na spokój związany z umową, ale i sam wynajęty obiekt. Oczywiście najlepiej, aby ten znajdował się w dobrej miejskiej lokalizacji, ponieważ zdaniem ekspertów tego typu dystrykty przynoszą właścicielom firm najwięcej benefitów.

artykuł sponsorowany

 

Udostępnij artykuł:

Dobre, bo polskie - LollyPolly wchodzi w franczyzę Dobre, bo polskie - LollyPolly wchodzi w franczyzę
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem