zaloguj
PRZEWIŃ

Stava bije rekordy i szuka kolejnych franczyzobiorców

Stava cały czas unosi się na fali wznoszącej. jak informuje franczyzodawca, rok 2020 zamknęła z 17 milionami złotych ze sprzedaży w całej sieci franczyzowej (w porównaniu do 8,8 mln zł w 2019 roku), a pierwszy kwartał roku był rekordowy w historii Stava pod kątem przychodów i liczby zrealizowanych dostaw.

Istniejąca od 2014 roku firma prowadzi obecnie 34 oddziały franczyzowe w 29 miastach w Polsce a kilka kolejnych jest w trakcie uruchamiania. Sieć specjalizuje się w profesjonalnym dowozie posiłków z restauracji do klientów. W związku z szybko rosnącym zapotrzebowaniem na dowozy zakupów ze sklepów, firma otworzyła nową gałąź swojej działalności i oferuje także usługi w tym zakresie. 

Nasza oferta jest dla restauracji i sklepów alternatywą do zatrudniania własnych kurierów – mówi Paweł Aksamit, prezes zarządu Stava. – Usługa oferowana przez oddziały Stava jest przeciętnie o 20-25 proc. tańsza niż własny kurier, a jednocześnie skraca czas oczekiwania klienta na zamówienie średnio o 20-30 minut. Do tego restaurator czy właściciel sklepu otrzymuje niezawodność dostaw i najzwyczajniej w świecie ma spokojną głowę. 

Franczyzobiorcy sieci Stava obsługują wielu największych klientów w branży gastronomicznej, w tym marki takie jak McDonald’s, KFC, Pizza Hut, Burger King, Sphinx, Bobby Burger, Telepizza czy North Fish. Kurierzy Stava dowożą również zakupy ze sklepów Stokrotka w kilkunastu miastach w całym kraju. 

Podstawą efektywności logistycznej oddziałów Stava jest autorski system informatyczny, który automatycznie rozdziela zlecenia kurierom i optymalizuje trasy przejazdów, analizując kilkadziesiąt różnych czynników. 

Co musisz zrobić, żeby otworzyć oddział Stava? 

Do otwarcia oddziału pod szyldem Stava potrzeba 50 tys. zł kapitału, który może pochodzić z pożyczki czy dotacji oraz 20 tys. zł środków własnych, tzw. “poduszki finansowej”.  

Szukamy partnerów, którzy mieszkają w miejscu prowadzenia oddziału oraz są gotowi w 100 proc. poświęcić się jego prowadzeniu – podkreśla Paweł Aksamit. 

Franczyzodawca przeprowadza kandydatów przez wieloetapowy proces rekrutacji, a następnie kilkutygodniowych szkoleń, teoretycznych i praktycznych. Według właścicieli konceptu, oddział może osiągnąć rentowność już przy 30-60 dostawach dziennie. 

 – W prawidłowo zarządzanym oddziale każdy zaangażowany w realizację dowozów samochód generuje zysk rzędu 1-2,5 tys. zł miesięcznie – dodaje Paweł Aksamit. – Obecnie najmniejsze oddziały angażują po kilka, a największe po kilkadziesiąt samochodów. 

Udostępnij artykuł:

Wsparcie finansowe pomysłów na biznes Wsparcie finansowe pomysłów na biznes
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem