Partner serwisu

Wyróżnij swoją firmę dobrymi ocenami

Pozytywne oceny internautów to dla potencjalnych klientów najbardziej wiarygodne źródło informacji na temat Twojej firmy. Chcesz zwiększyć konwersję i sprzedaż? Zbieraj dobre opinie i wyświetlaj je na swoich stronach. Obawiasz się negatywnych komentarzy? Nie musisz – podpowiemy, jak zareagować, by odzyskać zaufanie ich autorów.

Dobry wizerunek firmy oparty na opiniach

Dlaczego największe, światowe marki przykładają tak dużą wagę do pozyskiwania ocen od klientów? Obecnie niemal każdy, kto planuje dokonać zakupu przez Internet, najpierw czyta komentarze dotyczące danej firmy. Według badania „How Online Reviews Influence Sales” aż 95% internautów przed dokonaniem zakupu przegląda opinie i komentarze tych klientów, którzy uprzednio skorzystali z oferty firmy. Dotyczy to również biznesów lokalnych.

Brak opinii = brak nie tylko sprzedaży

Brak opinii nie wpływa jedynie na odłożenie decyzji o zakupie. Badanie „How Reviews Affect Purchaising Decision and SEO” mówi o tym, że aż 72% Twoich potencjalnych konsumentów nie tylko nie dokona zakupu, ale również nie podejmie żadnych innych działań na stronie Twojej oferty, dopóki nie przeczyta komentarzy. Mowa tu o zapytaniach, dodawaniu produktów do koszyka itp. Nie ulega zatem wątpliwości, że opinie budują dobry wizerunek firmy w Internecie. Ich pozyskiwanie staje się łatwiejsze dzięki specjalistycznym narzędziom – jednym z najbardziej funkcjonalnych na rynku jest TrustMate, dostępne https://trustmate.io/.

Dlaczego opinie i oceny klientów są tak ważne?

Wyobraź sobie, że z Twojej oferty skorzystać musi laik, który nie ma najmniejszego pojęcia o branży, w której działasz. Dajmy na to, że jesteś właścicielem warsztatu samochodowego, a naprawy wymaga auto osoby, która kompletnie nie zna się na motoryzacji. Nawet najdokładniejszy opis Twoich usług nie rozjaśni tej osobie sprawy. Drugą kwestią jest oczywiście zaufanie. Wysokie oceny oraz pozytywne opinie to najbardziej wiarygodne źródło wiedzy na temat jakości Twojej usługi. Zapoznanie się z ocenami, w których klienci potwierdzają Twoje kompetencje, profesjonalną obsługę oraz uczciwość to najskuteczniejsza metoda budowanie dobrego wizerunku.

User Generated Content – pozwól klientom budować treści na Twojej stronie

Wystawienie kilkuzdaniowej opinii przez każdego klienta doprowadzi do tego, że na Twojej stronie pojawi się duża ilość unikalnych treści. Mają one duży wpływ nie tylko na decyzje potencjalnych konsumentów, ale również na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania Google’a. Duża ilość treści to pozytywna zmienna dla algorytmów wyszukiwarki. W związku z tym strony pełne treści tworzonych przez internautów z dużym prawdopodobieństwem będą wyświetlały się wyżej w wynikach wyszukiwania. To z kolei wpłynie na częstsze odwiedziny strony – więcej sesji, więcej unikalnych użytkowników – i w efekcie większą sprzedaż.

Negatywne komentarze – co z nimi zrobić?

Oczywiście oprócz pozytywnych ocen mogą trafić się także te gorsze. To, czy są one potencjalnym zagrożeniem dla Twojej marki, zależy wyłącznie od Ciebie i od tego, jak na nie zareagujesz. Musisz wiedzieć o tym, że negatywne opinie o firmie mają potencjał do tego, by wykorzystać je na swoją korzyść, a niezadowolonych klientów nakłonić do pozostania i dokonania kolejnych zakupów. W jaki sposób? Wystarczy pamiętać o kilku prostych zasadach.


  • Usuwanie negatywnych komentarzy to jedna z najgorszych rzeczy, jakie możesz zrobić. Internauci odczytają to jako cenzurę oraz brak chęci kontaktu i rozwiązywania problemów.

  • Nie reaguj impulsywnie, nie obrażaj klienta i postaraj się zrozumieć jego sytuację. Przeproś za zaistniały problem, wykaż się empatią i wyraź chęć udzielania pomocy.

  • Zaproponuj zadośćuczynienie, które będzie adekwatne do uwag konsumenta. Oprócz tego obiecaj wdrożenie zmian, które w przyszłości pozwolą na uniknięcie podobnych nieporozumień.

  • Wykorzystaj negatywne opinie do wprowadzenia zmian, które spełnią oczekiwania klientów i sprawią, że obdarzą Cię oni zaufaniem.

Odpowiednia reakcja na negatywne komentarze o firmie to szansa na zdobycie zaufania klienta, który podczas transakcji nie odczuł pełnej satysfakcji. Pełną instrukcję reagowania na negatywne opinie o firmie, a także wszystkie możliwości wykorzystania ich na swoją korzyść znajdziesz na https://trustmate.io/blog/negatywne-komentarze-o-firmie-6-sposobow-jak-sobie-z-nimi-radzic/.

 

materiał partnera

Katalog Franczyz

Sprawdź gotowe pomysły

My Travel