zaloguj
PRZEWIŃ

Korporacyjne public relations, jak odpowiednio budować wizerunek firmy

Budowanie wizerunku firmy, niezależnie od jej wielkości, powinno stanowić nieodłączny element przy planowaniu działań komunikacyjnych. Jest to bardzo istotny aspekt i nie powinien być pomijany w trakcie planowania budżetu. Niestety często przedsiębiorstwa nie przywiązują do niego wagi. Co przemawia za tym rodzajem działań i kiedy warto zdecydować się na pomoc agencji PR? 

Korporacyjny PR - co kryje się pod pojęciem? 

Odpowiedź jest bardzo prosta, pojęcie to oznacza umiejętne zarządzanie wizerunkiem firmy w celu wyróżnienia się na tle konkurencji. Zdecydować mogą się na niego wszystkie przedsiębiorstwa, niezależnie od wielkości. Niestety bardzo często niewielkie firmy rezygnują z działań na rzecz powiększenia budżetu na marketing. Kreowanie wizerunku marek nie powinno być jednak w nim pomijane. Odpowiednie zarządzanie tym obszarem bezpośrednio przekłada się na pozycjonowanie wśród konkurencji. Zastosowanie działań szytych na miarę firmy może zaowocować wzrostem zaufania wśród klientów, mediów oraz partnerów biznesowych. Poprawie może także ulec komunikacja wewnętrzna, a co za nią idzie, polepszenie atmosfery oraz ogólne funkcjonowanie instytucji.  

Podstawą rozpoczęcia działań z tego obszaru jest opracowanie odpowiedniej strategii. Ważne, aby zaplanowane działania były długofalowe i jak najbardziej przemyślane. Wprowadza się je, zaczynając od osób reprezentujących firmę np. właściciela lub dyrektora. To te osoby najczęściej występują publicznie i wypowiadają się na temat przedsiębiorstwa. Dlatego nieodłącznym elementem działań tego obszaru PR są relacje z mediami. Odpowiednie kontakty, znajomość branżowych redakcji oraz umiejętne poruszanie się w świecie mediów przełoży się na jakość i częstotliwość publikacji na temat firmy. Dzięki dobrze prowadzonym media relations, przekazywane komunikaty będą pojawiać się w najlepiej dopasowanych do branży i tematu mediach, a także trafią do odpowiednich odbiorców, przekładając się na pozytywny wizerunek.  Niezależnie od tego, w jaki sposób zarządza się firmą, bardzo prawdopodobne jest natrafienie na sytuację kryzysową. Nie zawsze jest ona jednoznaczna z poważnym kryzysem. Kluczowe jest wypracowanie schematu działań, w celu jak najlepszego rozwiązania niespodziewanych okoliczności. Działania z zakresu zapobiegania kryzysom powinny zostać zaplanowane na długo przed ewentualną sytuacją tego typu, tak aby w trudnych momentach nie tracić czasu na nic niewnoszące czynności. Taki gotowy schemat ułatwi osobom decyzyjnym podejmowanie działań oraz skieruje na odpowiednie tory. 

Komunikacja korporacyjna, kiedy wspierać wizerunek firmy pomocą z zewnątrz? 

PR korporacyjny może być przeprowadzany z poziomu organizacji. Jest to możliwe, gdy w firmie znajduje się kompetentna osoba, dla której strategia public relations oraz relacje z mediami nie stanowią wyzwania. Wówczas poprawa wizerunku przedsiębiorstwa jest możliwa bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Jeśli jednak na pokładzie nie znajdują się tacy pracownicy, warto wziąć pod uwagę pomoc profesjonalistów. Agencje public relations mają ogromne doświadczenie w każdym z obszarów PR-u. Bez problemu stworzą odpowiednią strategię komunikacji z wykorzystaniem najefektywniejszych narzędzi PR. Dzięki odpowiednio przeprowadzonemu procesowi osiągnięcie pożądanego wizerunku stanie się łatwiejsze. Wartości firmy będą komunikowane w sposób przynoszący daleko idące korzyści, a jej reputacja ulegnie poprawie.  

 

Udostępnij artykuł:

Franczyza na próbę z Północ Nieruchomości Franczyza na próbę z Północ Nieruchomości
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem