zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Jak zbudować markę w digitalu, która realnie zwiększa zyski?

Świat digital marketingu nieustannie się zmienia. Trendy nie stoją w miejscu, a klienci zwracają coraz większą uwagę na to, co kupują w sieci. Statystyki pokazują, że ponad 90% konsumentów szuka informacji o produkcie przed dokonaniem zakupu, a około 80% z nich decyduje się na zakup od marki, której ufa najbardziej. Sprawia to, że brand o ugruntowanej pozycji na rynku generuje największe zyski! Więc jeśli chcesz poznać sposób na zbudowanie Twojej własnej marki w digitalu, zapraszamy do czytania!

Czym jest digital marketing?

Digital marketing, znany także jako marketing cyfrowy to zbiór wszystkich metod marketingowych, za pomocą których można reklamować produkty i usługi w Internecie.

Wykorzystuję się do tego kanały cyfrowe takie jak wyszukiwarki, strony internetowe, aplikacje mobilne lub media społecznościowe.

Oprócz tego w digital marketingu istnieje wiele elementów składających się na pojedyncze działanie w sieci jak SEO, content marketing, social media, czy kampanie PPC (Pay per click).

Dodatkowo zgodnie z prognozami magazynu Forbes treści w mediach społecznościowych będą koncentrowały się coraz bardziej na przestrzeni B2B (business to business).

Podstawy budowania marki w digitalu

Identyfikacja celu marki:

Pierwszym i najważniejszym krokiem jest ustalenie celu brandu (brand purpose), czyli długoterminowej wizji, do której będzie dążyła Twoja marka.

To kluczowy czynnik mający ogromne znaczenie w kształtowaniu wizerunku firmy, efektywnej komunikacji oraz budowaniu stałych relacji z klientami.

Dokładnie określony cel marki pomoże Ci:

  • Sprawniej podejmować strategiczne decyzje,
  • Wyróżnić się na tle konkurencji,
  • Wydajniej komunikować się z pracownikami i klientami,
  • Lepiej optymalizować kampanie marketingowe,
  • Budować rozpoznawalność marki,
  • Przyciągać nowych konsumentów.

Przykłady celu marki wśród znanych firm:

  • Microsoft - "Naszą misją jest umożliwienie każdej osobie i każdej organizacji na świecie osiągnięcia więcej"
  • Adidas - "Poprzez sport mamy moc zmieniania życia. Zawsze będziemy dążyć do poszerzania granic ludzkich możliwości"
  • Amazon - "Być najbardziej zorientowaną na klienta firmą na Ziemi, w której klienci mogą znaleźć i odkryć wszystko, co mogą chcieć kupić online"

Zrozumienie grupy docelowej:

Bez analizy potrzeb swoich klientów przekaz Twojej marki może okazać się nieskuteczny i nie trafiać do właściwych odbiorców. Dlatego zrozumienie grupy docelowej niesie za sobą ogromną wartość zarówno dla Ciebie, jak i dla biznesu.

Dzięki takiemu podejściu możesz sprawnie odpowiadać na oczekiwania Twoich klientów poprzez tworzenie komunikatów marketingowych dopasowanych do odbiorców marki.

Jak zrozumieć potrzeby grupy docelowej?

  1. Regularne badania rynku - bez przeprowadzania okresowych badań rynku nie będziesz w stanie dokładnie zrozumieć zmieniających się potrzeb własnych klientów. Takie badania mogą przybierać formę ankiet, wywiadów, grup fokusowych lub analiz reakcji w mediach społecznościowych.
  2. Analiza danych - po pozyskaniu możliwie jak największej ilości wartościowych informacji musisz przystąpić do ich analizy. Jest to zdecydowanie najtrudniejszy proces, ponieważ wymaga dużego skupienia oraz przede wszystkim czasu. W jego trakcie pamiętaj o segregowaniu różnych wskaźników. Z uwagi na to, że statystyki niemające na pierwszy rzut oka żadnego sensu są w stanie czasem zmienić wyniki badań.
  3. Wnioski - po przeanalizowaniu wszystkich danych, należy przejść do wyciągania wniosków i stopniowego wprowadzania ich w życie marki.

Strategie budowania marki w digitalu

Tworzenie spójnej tożsamości marki

Przed rozpoczęciem publikacji w mediach społecznościowych trzeba mieć na uwadze, by uspójnić tożsamość naszej firmy. Oznacza to używanie podobnych aspektów wizualnych i komunikacyjnych, które są zgodne z celem marki oraz jej wartościami.

Takie działania sprawiają, że marka budzi dużo większe zaufanie wśród stałych oraz nowych klientów. Pomagają one także w budowaniu rozpoznawalności organizacji i ogólnego wrażenia, jakie wywiera na konsumentach.

Ważne elementy spójnej tożsamości marki:

  • Logo - powinno być proste, łatwe do zapamiętania i odzwierciedlać charakter firmy.
  • Ton komunikacji - przyjazny, zabawny lub bardziej profesjonalny, wszystko zależy od Ciebie. Duże znaczenie ma jednak to, by był spójny we wszystkich kanałach.
  • Treści wizualne - używanie zdjęć, grafik czy wideo musi być zawsze oparte na zgodności z estetyką i przekazem marki. Pomaga to we wzmacnianiu jej ogólnego przekazu.

SEO i content marketing:

SEO (Search engine optimization), nazywany także pozycjonowaniem - to proces polegający na optymalizowaniu strony internetowej w celu zwiększenia jej widoczności w wyszukiwarkach takich jak Google.

Dzięki poprawie optymalizacji w organicznych wynikach wyszukiwania, witryna marki będzie prawdopodobnie generowała dużo większy ruch niż wcześniej.

Pomaga to także w budowaniu autorytetu strony, co ma bezpośredni wpływ na pozycję jaką zajmuje w wynikach wyszukiwania i budowanie zaufania. Co przekłada się także na konwersje, czyli sprzedaż.

Content marketing (marketing treści) - rodzaj strategii marketingowej, polegający na tworzeniu, publikacji oraz promocji wartościowych treści w celu poszerzenia grupy stałych klientów.

Warto zaznaczyć, że nie jest to działanie podejmowane jednokrotnie, ale długotrwały proces, mający za zadanie budować relacje oparte na emocjach z określoną grupą odbiorców.

Zarówno SEO, jak i content marketing to działania mające przynieść stałe korzyści w postaci nowych konsumentów oraz lepszą widoczność naszej strony w wynikach wyszukiwania.

Prowadzenie social media

Media społecznościowe oferują niesamowite możliwości w budowaniu relacji z klientami i wzmacnianiu obecności marki w sieci. Odgrywają one także bardzo ważną rolę w samym procesie komunikacji z odbiorcami.

Równie ważnym punktem jest to, że social media wciąż rosną. Potwierdzają to badania według których na początku lipca 2024 roku media społecznościowe miały 5.17 miliarda użytkowników, co przekłada się na 63.7% ogólnej populacji ziemskiej, a sam rynek był warty blisko 250 miliardów dolarów.

Wynikiem czego prowadzenie social media jest w dzisiejszych czasach po prostu obowiązkowe!

Ilość istotnych informacji, jakie możesz pozyskać, by skrócić drogę potencjalnych klientów do zakupu Twoich produktów lub usług jest tak wielka, że nie powinieneś pozostawiać tego szczęściu.

Dlatego nie czekaj i już dziś zacznij kreować swoją markę w digitalu!

 

 art.sponsorowany

 

 

 

Udostępnij artykuł:

Zainwestuj w sklep medyczny Zainwestuj w sklep medyczny
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem