zaloguj
PRZEWIŃ

Jak z sukcesem rozpocząć pracę z Klientem od pierwszego dnia funkcjonowania biura nieruchomości

 

ASPECT Nieruchomości od 15 lat jest liderem rynku nieruchomości w zakresie szybkości działania i standardów jakościowych.

Dzień, w którym Franczyzobiorca uroczyście otwiera swój oddział to dzień dla niego szczególny – jako przedsiębiorca rozpoczyna działania pod wspólną marką, zachowuje niezależność, a jednocześnie korzysta z przywilejów bycia w dużej grupie podmiotów gospodarczych. Z perspektywy Klienta otwarcie biura to początek, ale proces wchodzenia w biznes z ASPECT Nieruchomości zaczyna się wcześniej i podzielony jest na trzy etapy: PRZYGOTOWANIE,WDROŻENIE i ROZWÓJ BIZNESU. Otwarcie biura kończy pierwszy, kilkutygodniowy etap związany z PRZYGOTOWANIEM. Aby z sukcesem rozpocząć pracę z Klientem od pierwszego dnia, trzeba się do tego gruntownie przygotować.

 

Na bazie doświadczeń nowopowstałych biur w 2019 roku, ASPECT Nieruchomości wyodrębnił dwa procesy, które z perspektywy nowych Partnerów wchodzących do sieci są kluczowe:

 

  1. Proces przygotowania „mapy” aktywności obejmujący etap wdrożenia.
  2. Praktyczny i skoncentrowany na realizacji celów proces szkoleniowy.

 

Większość ludzi spotkała się z maksymami typu: „Jeśli nie wiesz, dokąd zmierzasz, najprawdopodobniej wylądujesz gdzieś indziej”. „Mapa” aktywności jasno określa cele i jest rozpisanym procesem na miesiące, tygodnie i dni z opisem konkretnych działań wraz z ich miernikami, które są do zrealizowania zarówno po stronie Franczyzobiorcy jak i Franczyzodawcy. To 4 miesięczna autostrada, która prowadzi do realizacji pierwszej umowy. Zamknięcie pierwszej transakcji jest dla nowego biura kluczowe. Przede wszystkim ma wymiar psychologiczny – zamknięcie transakcji oznacza, że wszystkie procesy zostały wdrożone i działają prawidłowo. Dodatkowo ma wymiar finansowy – poczyniona inwestycja od czwartego miesiąca zaczyna się zwracać. Dotyczy to 90% nowych biur ASPECT Nieruchomości. Franczyzodawca otrzymuje pełne wsparcie w przygotowaniu działań zmierzających do prowadzenia własnego, dochodowego biura. Dokument przygotowywany jest wspólnie przez obie strony i bierze pod uwagę wszystkie uwarunkowania wraz z potencjałem lokalnego rynku oraz zapleczem finansowym Franczyzobiorcy.

 

Drugi, ważny dla nowych Franczyzobiorców obszar to szkolenia.

 

Proces szkoleniowy w ASPECT Nieruchomości podzielony jest na kilka poziomów. Zaczyna się szkoleniem podstawowych, przechodzi przez szkolenie zaawansowane, warsztaty sprzedażowe, a kończy się treningami „on the job”.

 

W opinii Franczyzobiorców sieci ASPECT szkolenia to kluczowy element wsparcie, który otrzymują ze strony Franczyzodawcy. Dlatego w styczniu 2020 roku ASPECT Nieruchomości uruchomił centrum szkoleniowe w Łodzi. To miejsce, które łączy dwie funkcje. To standardowe biuro, w którym agenci na co dzień wykonują pracę oraz sala szkoleniowa, w której zdobywana jest wiedza i szlifowane umiejętności. Programy szkoleniowe są skonstruowane tak aby maksymalnie połączyć świat teorii z praktyką.

 

Jeśli część szkolenia poświęcona jest analizie potrzeb Klienta lub prezentacji nieruchomości, uczestnik szkolenia ma szansę zobaczyć wszystko na żywo. Po dawce teoretycznej, po prostu jedzie wspólnie z doświadczonym Agentem na spotkanie z Klientem i widzi to o czym przed chwilą słyszał na sali szkoleniowej. Stworzony został model szkoleń, w którym uczestnik procesu szkoleniowego uczestniczy w procesach związanych z bieżącą obsługą klienta. To doskonałe połączenie teorii z praktyką.

 

To również dobre miejsce do wewnętrznych spotkań. Centrum szkoleniowe jest otwarte dla naszych Partnerów – jeśli np. oddziały z Warszawy, Radomia, Płocka i Poznania chcą się spotkać, aby wymienić najlepsze praktyki lub wypracować nowe rozwiązania dla Klientów – część szkoleniowa oddziału jest do ich dyspozycji.

 

Oddział pełni jeszcze jedną, ważną funkcję – każdy kto jest w procesie dołączania do sieci, zanim podpisze umowę, może przyjechać i zobaczyć, jak działa biuro, jak wygląda dzień pracy agenta, jakie praktyki managerskie podejmuje osoba zarządzająca biurem, w jaki sposób deleguje zadania, jak Agenci pracują z Klientem sprzedającym, a jak z kupującym. To zastrzyk praktycznego doświadczenia, które pomaga we wdrożeniu dobrych praktyk do własnego biura.

 

Więcej informacji na temat franczyzy ASPECT Nieruchomości znajdziecie Państwo na stronie www.aspect.info.pl w zakładce FRANCZYZA.

Udostępnij artykuł:

Jak odróżnić, źle zorganizowane szkolenia od dobrze zorganizowanych Jak odróżnić, źle zorganizowane szkolenia od dobrze zorganizowanych
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem