zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Jak wygląda obsługa sklepu internetowego z koszulkami

Założenie sklepu internetowego w roku 2019 nie należy do najtrudniejszych zadań świata. Sama obsługa i promocja mogą jednak być bardziej problematyczne, a bez przemyślanych procesów logistycznych możemy szybko zniechęcić się do biznesu. Choć sama idea sklepu internetowego z koszulkami brzmi stosunkowo prosto, muszą za nią stać odpowiednie procesy logistyczne obejmujące obsługę zamówień, wysyłkę czy zwroty. Jak przygotować się na wszystkie wyzwania, które stawia obsługa sklepu internetowego z koszulkami? Dzisiaj doradzają specjaliści od nadruków i logistycznego wsparcia e-commerce - Colory.pl  

Obsługa sklepu internetowego z t-shirtami - co musisz wiedzieć?

Jeżeli decydujesz się na założenie sklepu internetowego, w którym chcesz sprzedawać koszulki, musisz zastanowić się, czy dysponujesz odpowiednią powierzchnią do przechowywania samych koszulek, ale i materiałów pakowych (taśm, folii czy kopert), a przede wszystkim maszyn, dzięki którym możesz obsługiwać personalizowane zamówienia wymagające nadruków. Musisz o tym pomyśleć jeszcze przed założeniem sklepu - nawet najlepszy plan może zakończyć się katastrofą, jeżeli nie dopilnujesz tej kwestii. Brak odpowiedniego sprzętu, powierzchni lub możliwości wynajmu dodatkowej powierzchni na pomieszczenia magazynowe, może być uciążliwy przy małej skali zamówień, lub może zablokować działalność przy większej skali.

 

Co jeszcze powinieneś zawrzeć w planie obsługi? Zdecydowanie potrzebujesz odpowiedniego systemu do zarządzania zamówieniami i kontaktem z klientami, zarówno przed samym zamówieniem, jak i w jego trakcie oraz po nim. Do obsługi przedsprzedażowej dobrze sprawdzą się rozwiązania typu livechat, aczkolwiek przy większej skali zamówień może nie udać Ci się samodzielna obsługa klienta i będziesz potrzebować wsparcia w postaci dodatkowych konsultantów. To dodatkowy koszt, którego być może nie planowałeś we wczesnym stadium firmy. Obsługa klienta to nie tylko odpisywanie na miłe e-maile lub weryfikacja wymiarów, ale także zarządzanie ewentualnymi zwrotami, skargami i reklamacjami. Dodajmy do tego kwestie związane z pakowaniem produktów i nadawaniem ich do odpowiednich, szybkich wysyłek - nikt bowiem nie lubi czekać na swoją paczkę przez zbyt długi okres czasu, dlatego aby dbać o reputację sklepu, powinieneś jak najszybciej wysyłać takie paczki. Przed właścicielem sklepu internetowego oferującego dodatkowe nadruki na odzieży stoi wiele wyzwań, których często nie można przewidzieć, ale którym trzeba stawić czoła. To może sprawić wiele trudności początkującym przedsiębiorcom, którzy tak właściwie dopiero uczą się biznesowego podejścia i nie chcą ryzykować zbyt wiele na samym początku. 

 

Obsługa sklepu internetowego z koszulkami - jak ułatwić sobie życie?

 

Jeżeli nie dysponujesz ogromnym lokalem i nie masz dużych nakładów pieniężnych na maszyny czy marketing, nic straconego - nadal możesz cieszyć się swoim sklepem internetowym. W jaki sposób? Poprzez skorzystanie z oferty platform, które wspierają procesy logistyczne i zagadnienia obsługi klienta. Wystarczy, że założysz swój sklep internetowy na wybranej domenie i z wykorzystaniem oprogramowania, a partnerzy mogą zająć się tematami logistyki, wysyłki, przemetkowania, pakowania, a nawet obsługi zamówień, zwrotów czy reklamacji. To świetna opcja dla tych, którzy nie mogą zainwestować we własne, małe centrum logistyczne lub po prostu boją się jednorazowego wydatku tak dużej kwoty pieniędzy, szczególnie, jeśli nie posiadają doświadczenia w zakresie prowadzenia biznesu. Może to opcja właśnie dla Ciebie?



materiał partnera

Udostępnij artykuł:

Podarunkowe gadżety pomysłem na biznes Podarunkowe gadżety pomysłem na biznes
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem