Ile kosztuje sklep internetowy
Myślisz o założeniu swojego sklepu internetowego? Wybierz odpowiednie rozwiązanie, dzięki któremu dostaniesz nowoczesny e-sklep i nie przepalisz własnego budżetu. Zastanawiasz się, jakie wydatki trzeba brać pod uwagę? Czy sprzedaż w sieci się opłaca? Gdzie założyć sklep online, który będzie przyciągał klientów? Praktyczne wskazówki znajdziesz w naszym artykule.
Ile kosztuje założenie e-sklepu?
Założenie sklepu internetowego wiąże się oczywiście z pewnymi wydatkami. Jak wysokie są to koszty? Nie ma tutaj jednoznacznej odpowiedzi. Zależy to od kilku czynników. Na rynku można znaleźć wiele ofert, które są zróżnicowane cenowo.
Na początku określ, jakim budżetem dysponujesz oraz jakie są Twoje oczekiwania i potrzeby. Warto rozejrzeć się za różnymi ofertami i je porównać. Pamiętaj, że aby uruchomić własny sklep internetowy, niezbędne są domena, hosting oraz platforma e-commerce. Trzeba wybrać je mądrze.
Jaką platformę e-commerce wybrać?
Dzięki platformie e-commerce sklep online może prawidłowo funkcjonować, a klienci mogą robić w nim zakupy. Na rynku znaleźć można kilka rodzajów platform. Którą z nich wybrać? Aby podjąć dobrą decyzję, warto najpierw określić swoje główne biznesowe cele.
Zastanów się, jakie funkcjonalności powinien mieć Twój sklep oraz jak ma wyglądać. Najlepiej od razu myśl o swojej firmie przyszłościowo. Określ, jakie dodatkowe potrzeby mogą pojawić się z czasem, gdy Twój biznes się rozwinie.
Po dokonaniu dokładnej analizy potrzeb można wybrać najlepszą dla danego sklepu platformę. Trafionym rozwiązaniem dla małych i średnich firm są platformy typu Open Source bądź opcjonalnie Saas, które są najtańsze.
Platformy Open Source
Na rynku dostępne są darmowe platformy typu Open Source. Miej jednak na uwadze, że aby wdrożyć, zainstalować i dostosować sklep online trzeba często skorzystać z technicznych umiejętności specjalisty, co oczywiście kosztuje. Najlepiej nawiązać współpracę z firmą, która oferuje kompleksową usługę – wdrożenie, wsparcie i doradztwo.
Najpopularniejszą platformą e-commerce w Polsce jest PrestaShop, która w rankingu wyprzedza WooCommerce i Shoper1. Dla małych i średnich firm jest to dobre rozwiązanie. Całkowity koszt stworzenia e-sklepu na PrestaShop u dostawcy może być jednorazowy, ale można też skorzystać z oferty abonamentowej. Za niektóre dodatkowe funkcjonalności czy integracje z zewnętrznymi narzędziami, trzeba czasem dopłacić. Ostateczna cena sklepu zależy zatem od indywidualnych potrzeb i konkretnego projektu.
Platformy SaaS (Software as a Service)
Kolejną opcją są platformy oparte o model SaaS (,,chmurowe’’). Zazwyczaj klient korzysta tutaj z płatności abonamentowej – miesięcznej albo rocznej. Oprogramowania te są dosyć tanie, w cenie jest hosting, a dodatkowo są one proste w obsłudze. Mają jednak także wiele słabych stron, do których zaliczyć można m.in. małą elastyczność. Wybierając tę opcję, klient jest uzależniony od dostawcy. Nie może wprowadzać dodatkowych integracji i indywidualnych rozwiązań. Ponadto sprzedawca tylko wynajmuje sklep, a nie jest jego właścicielem.
Platformy oparte na licencji
Jednym z najkosztowniejszych rozwiązań są rozbudowane platformy oparte na płatnej licencji. Mogą sobie na nie pozwolić duże firmy, które bez problemu są w stanie wydać duży budżet. Jednorazowy koszt wdrożenia oraz koszt za licencję są bardzo wysokie. Nie jest więc to najlepszy wybór dla małych i średnich przedsiębiorców.
Platformy dedykowane
Sklep internetowy budowany od zera na swojej dedykowanej platformie niestety także wiąże się z inwestycją dużej kwoty. To, ile będzie kosztował sklep, jest kwestią indywidualną. Warto jednak wiedzieć, że taki projekt zajmuje wiele czasu oraz pracy programistów i innych fachowców, a stąd wymaga też wydania sporej sumy.
Co jeszcze trzeba wliczyć w koszty prowadzenia e-sklepu?
Miej na uwadze, że prowadzenie swojego sklepu online generuje jeszcze inne liczne wydatki. Za co jeszcze musisz zapłacić oprócz domeny, serwera czy platformy e-commerce? Otóż m.in. za certyfikat SSL, bramkę płatniczą czy regulamin sklepu. Potrzebne są Ci też wysokiej jakości zdjęcia i opisy produktów. Musisz zainwestować w reklamę, marketing oraz zadbać o SEO.
To oczywiście nie wszystko. Prowadząc własną działalność, trzeba się liczyć z jeszcze innymi dodatkowymi kosztami. Warto jednak zaznaczyć, że stworzenie i prowadzenie sklepu online wcale nie musi wiązać się z ogromnymi wydatkami. Należy jednak postawić na rozwiązania, które są dobrze dopasowane do danego biznesu.
Ostateczny koszt zależy od Twoich potrzeb oraz tego, jakie funkcjonalności mają znaleźć się w e-sklepie. Chcesz, by Twój sklep sprzedawał? Promuj się w Internecie i zadbaj o jak największy ruch. Pamiętaj, że coraz więcej internautów robi zakupy online. Postaraj się do nich dotrzeć. Duża liczba zadowolonych klientów i zamówień szybko zwróci Ci poniesione wcześniej koszty.
Gdzie założyć sklep internetowy?
Zastanawiasz się, jak wybrać dobry hosting, domenę i platformę e-commerce? Nie znasz się na sprawach technicznych? Nie masz czasu na wgłębianie się w tajniki e-commerce i potrzebujesz wsparcia? W takim wypadku świetną opcją będzie nawiązanie współpracy z agencją marketingową WeNet. Dzięki temu dostaniesz to, czego potrzebujesz. Wszystko będzie wliczone w cenę, nie zaskoczą Cię żadne ukryte koszty. Nie przepalisz też budżetu.
Zespół profesjonalistów najpierw przeprowadzi dokładną analizę Twoich potrzeb i oczekiwań. Później na ich podstawie doradzi najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu, a także przedstawi wycenę usługi. Wyceny zawsze przygotowywane są indywidualnie – każdy e-sklep jest przecież inny.
W pakiecie dostajesz wszystko – domenę, hosting, platformę PrestaShop, certyfikat SSL, bramkę płatniczą oraz potrzebne integracje z zewnętrznymi narzędziami. Ponadto to Ty jesteś właścicielem swojego sklepu – dostajesz go na własność. Doradcy internetowi podpowiedzą Ci też, jak rozwijać swój e-biznes i zwiększać sprzedaż.
Jeśli chcesz mieć nowoczesny sklep, który przyciągnie klientów, sprawdź ofertę na WeNet.pl. Myśl o swojej firmie przyszłościowo. Powierz budowę sklepu internetowego w ręce specjalistów, a otrzymasz sklep, który spełni aktualne oczekiwania rynku i będzie mógł się rozwijać.