Partner serwisu

Netmove - Czym jest dobry content

Dobry content to jeden z najważniejszych elementów marketingu internetowego. Wszelkie działania, które go obejmują muszą być starannie zaplanowane. Chodzi nie tylko o zainteresowanie odbiorców, ale również stworzenie mechanizmów, dzięki którym wyszukiwarka Google będzie chętniej pokazywała w wynikach konkretny adres.

Zmienne algorytmy

Dla przeciętnego internauty aktualizacja algorytmów Google to zmiana, której przyczyn i skutków nie jest w stanie wyłapać. Jednak istnieją branże, dla których zmiana Pandy z sierpnia 2011 roku i Pingwin z 2012 roku są o wiele bardziej czytelne. Po tych ruchach Google dostrzegło potencjał, jaki tkwi w wartościowych treściach. Teksty nie były już zbiorem mniej lub bardziej przemyślanych zdań, w które wstawiono słowa kluczowe. Dla specjalistów od SEO i pozycjonowania oznacza to, że wreszcie nadszedł czas na interesujące i wartościowe informacje, które mogą rozwiązać konkretny problem. W cenie zaczął być dobry content, o którym wręcz mówi się, że jest nowym SEO. Ci, którzy inwestują w nieszablonowe treści przyciągają użytkowników, generujących ruch w serwisie. Dzięki temu można w krótkim czasie wyprzedzić konkurencję tworząc wyjątkową relację z potencjalnym klientem.

Po co dobry content?

Wzrost pozycji w wyszukiwarce to żmudny proces, na efekty którego przyjdzie zleceniodawcy poczekać. Jednak inwestowanie w wartościowe treści zawsze się opłaca. To najlepszy sposób na wypromowanie swojej firmy lub produktów i generowanie ruchu na stronie. Content, czyli zawartość merytoryczna strony, pozwala na łapanie fraz z tzw. „długiego ogona”. Metodę Long Tail stosuje wiele agencji interaktywnych, jak Netmove. Oznacza to widoczność nie tylko na frazę główną, jak „lakiery do paznokci”, ale także jej wersję rozbudowaną - „lakiery do paznokci hybrydowe czerwone z połyskiem”. Tak rozbudowana fraza daje większy ruch na stronie i kieruje na nią klientów, poszukujących ściśle sprecyzowanych produktów lub usług. Nie każdy uważa, że warto postawić na dobry content. Jednak Google to czuły mechanizm i konsekwentnie wyłapuje i karze spamerów. Teksty niskiej jakości są więc skazane na porażkę.

Dobry tekst, czyli jaki

Umiejętność pisania posiada każdy. Znacznie gorzej z pisaniem na temat lub zgodnie ze wskazówkami. Dobry tekst SEO powinien być poprzedzony zapoznaniem się ze słowami kluczowymi, jakie muszą się w nim znaleźć. Przypadkowe upychanie fraz kluczowych było prostsze przed wprowadzeniem Pingwina. Obecnie tekst wymaga odrobiny refleksji w myśl zasady, że będzie czytany nie tylko przez mityczne roboty Google’a, ale przede wszystkim przez ludzi. Warto pamiętać, jak bardzo ważne są nagłówki. Nie tylko skupiają uwagę czytelnika, ale można w nich zamieścić słowa kluczowe a nawet całe frazy. Słowa kluczowe nie powinny dominować nad treścią. W krótkim tekście wystarczy je użyć 2, 3 razy, w dłuższym 4-6 razy.

Kluczem do sukcesu w dobrym tekście jest wsłuchanie się w potrzeby czytelnika. Obszerny research jest niezbędny, ale warto pamiętać, aby publikowane treści były całkowicie zrozumiałe dla odbiorcy.

Artykuł sponsorowany

Katalog Franczyz

Sprawdź gotowe pomysły

Web Analytics google-site-verification: google3bcd9892e1b8f2dc.html