zaloguj

Netmove - Czym jest dobry content

Dobry content to jeden z najważniejszych elementów marketingu internetowego. Wszelkie działania, które go obejmują muszą być starannie zaplanowane. Chodzi nie tylko o zainteresowanie odbiorców, ale również stworzenie mechanizmów, dzięki którym wyszukiwarka Google będzie chętniej pokazywała w wynikach konkretny adres.

Zmienne algorytmy

Dla przeciętnego internauty aktualizacja algorytmów Google to zmiana, której przyczyn i skutków nie jest w stanie wyłapać. Jednak istnieją branże, dla których zmiana Pandy z sierpnia 2011 roku i Pingwin z 2012 roku są o wiele bardziej czytelne. Po tych ruchach Google dostrzegło potencjał, jaki tkwi w wartościowych treściach. Teksty nie były już zbiorem mniej lub bardziej przemyślanych zdań, w które wstawiono słowa kluczowe. Dla specjalistów od SEO i pozycjonowania oznacza to, że wreszcie nadszedł czas na interesujące i wartościowe informacje, które mogą rozwiązać konkretny problem. W cenie zaczął być dobry content, o którym wręcz mówi się, że jest nowym SEO. Ci, którzy inwestują w nieszablonowe treści przyciągają użytkowników, generujących ruch w serwisie. Dzięki temu można w krótkim czasie wyprzedzić konkurencję tworząc wyjątkową relację z potencjalnym klientem.

Po co dobry content?

Wzrost pozycji w wyszukiwarce to żmudny proces, na efekty którego przyjdzie zleceniodawcy poczekać. Jednak inwestowanie w wartościowe treści zawsze się opłaca. To najlepszy sposób na wypromowanie swojej firmy lub produktów i generowanie ruchu na stronie. Content, czyli zawartość merytoryczna strony, pozwala na łapanie fraz z tzw. „długiego ogona”. Metodę Long Tail stosuje wiele agencji interaktywnych, jak Netmove. Oznacza to widoczność nie tylko na frazę główną, jak „lakiery do paznokci”, ale także jej wersję rozbudowaną - „lakiery do paznokci hybrydowe czerwone z połyskiem”. Tak rozbudowana fraza daje większy ruch na stronie i kieruje na nią klientów, poszukujących ściśle sprecyzowanych produktów lub usług. Nie każdy uważa, że warto postawić na dobry content. Jednak Google to czuły mechanizm i konsekwentnie wyłapuje i karze spamerów. Teksty niskiej jakości są więc skazane na porażkę.

Dobry tekst, czyli jaki

Umiejętność pisania posiada każdy. Znacznie gorzej z pisaniem na temat lub zgodnie ze wskazówkami. Dobry tekst SEO powinien być poprzedzony zapoznaniem się ze słowami kluczowymi, jakie muszą się w nim znaleźć. Przypadkowe upychanie fraz kluczowych było prostsze przed wprowadzeniem Pingwina. Obecnie tekst wymaga odrobiny refleksji w myśl zasady, że będzie czytany nie tylko przez mityczne roboty Google’a, ale przede wszystkim przez ludzi. Warto pamiętać, jak bardzo ważne są nagłówki. Nie tylko skupiają uwagę czytelnika, ale można w nich zamieścić słowa kluczowe a nawet całe frazy. Słowa kluczowe nie powinny dominować nad treścią. W krótkim tekście wystarczy je użyć 2, 3 razy, w dłuższym 4-6 razy.

Kluczem do sukcesu w dobrym tekście jest wsłuchanie się w potrzeby czytelnika. Obszerny research jest niezbędny, ale warto pamiętać, aby publikowane treści były całkowicie zrozumiałe dla odbiorcy.

Artykuł sponsorowany

Udostępnij artykuł:

Czym jest franczyza Czym jest franczyza
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem