zaloguj

Merchandising – rola i znaczenie we współczesnym handlu

Niezależnie od tego czy mówimy o lokalnym sklepie, supermarkecie czy biznesie internetowym sprzedawcy muszą mierzyć się z konkurencją, która nieustannie się rozwija. Pojawiają się nowe sposoby zwrócenie uwagi klienta na oferowane usługi czy towary i zachęcenia go do skorzystania z naszej oferty. Jednym z nich jest merchandising, na czym polega?

Marketing to ważny element procesu sprzedaży

Wzrost sprzedaży jest jednym z głównych celów większości handlowców. Wskaźnik ten definiuje rozwój, dopasowanie się do potrzeb rynku i preferencji konsumentów. Jednym słowem spadek sprzedaży może oznaczać początek poważnych problemów finansowych które, w najgorszym przypadku oznaczać będą upadek firmy. Dlatego warto odpowiednio reagować na zmieniającą się charakterystykę rynku, zapotrzebowanie grupy docelowej czy pojawiające się nowe sposoby walki o klienta. Jednym z nich jest marketing, czyli działalność związana ze wsparciem procesu sprzedaży, która realizowana jest przez różnego rodzaju metody i techniki oddziaływania na potencjalnego klienta. Ponadto marketing zajmuje się prowadzeniem badań i analiz, dążeniem do jak najlepszego dopasowania produktu do potrzeb klienta czy w kończy kreowaniem wizerunku firmy.

Czym jest merchandising?

To jeden z najważniejszych elementów wsparcia sprzedaży na współczesnym rynku dóbr i usług. Podstawowym założeniem działalności merchandisingowej jest kształtowanie odpowiedniego podejścia do klienta. Ma ono sprawi, że konsumenci chętniej będą odwiedzać dany punkt sprzedaży czy korzystać z konkretnego sklepu internetowego lub aplikacji. Wyróżnia się wiele rodzajów merchandisingu i nie jest to pojęcie jednolite. Ogólnym celem jest wzrost dochodów ze sprzedaży.

Jednym z rodzajów jest tzw. visual merchandising, który polega na kształtowaniu odbioru wizualnego sklepu, towarów i usług przez konsumentów.  Może to być np. aranżacja witryny sklepowej, sposób umieszczenia towarów na półkach czy wystrój wnętrza. Przyciągnięcie uwagi klienta nie jest w obecnych czasach łatwym zadaniem. Niemal na każdym kroku, zarówno w przestrzeni miejskiej jak i Internecie konsument bombardowany jest duża ilością informacji, dlatego trzeba się wyróżnić. W tym celu potrzebna jest strategia działania oraz dokładna analiza zachowań konsumenckich. Jako odpowiedź na potrzeby rynku wiele firm zajmujących się marketingiem oferuje obsługę w zakresie visual merchandisingu, jedną z nich jest https://merservice.pl/uslugi/merchandising/.

Tego typu firmy zajmują się merchandisingiem stacjonarnym i mobilnym. Pierwszy z nich ma szczególnie duże znaczenie dla hipermarketów. Polega na wprowadzaniu zmian w sklepie stacjonarnym tak aby zwiększyć zainteresowanie klienta. Z kolei merchandising mobilny to analogiczne działania dla sklepów internetowych oraz aplikacji. W obu przypadkach przed wprowadzeniem jakichkolwiek zmian przeprowadzane są dokładne analizy.

 

materiał partnera

Udostępnij artykuł:

Na co postawić przy wyborze lokalizacji dla swojego biznesu Na co postawić przy wyborze lokalizacji dla swojego biznesu
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem