zaloguj
PRZEWIŃ

Integracje dla sklepu internetowego – E-commerce

Branża E-commerce z roku na rok rozwija się w szybkim tempie. Coraz częściej korzystamy z Internetu w celu dokonywania różnego rodzaju zakupów. Sprzedaż online pozwala z każdego miejsca z dostępem do Internetu zrealizować konkretne zamówienie.   Szybkość obsługi danego zamówienia w sieci jest coraz bardziej nastawiona na jak najlepsze prowadzenie komunikacji z klientem aż do momentu dostarczenia do niego przesyłki. Klient jest więc na bieżąco powiadamiany o statusie zamówienia. Coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na przekształcenie lub też założenie sklepu w zasobach sieciowych.   Sklep internetowy oferuje większy horyzont reklamowania danych produktów, usług, a także umożliwia rozwinięcie biznesu na szerszą skalę niż w wypadku sprzedaży lokalnej. 

Internetowe narzędzia do prowadzenia biznesu 

Szeroki wybór narzędzi do prowadzenia biznesu online umożliwia jego popularyzację w szybkim tempie. Wyszukiwarki internetowe umożliwiają ekspresowe znalezienie danych produktów, firm, miejsc.  

Dobrze wypozycjonowana strona internetowa będzie wyświetlana w sieci na pierwszych miejscach. Narzędzia dające możliwość umieszczenia firmy w mapach online mają także wpływ na wzrost przeglądania witryn internetowych przez użytkowników. Powyższe strategie rozwoju biznesu możemy zaliczyć do szeroko pojętego SEO, czyli analizy i poprawy pozycji strony w wyszukiwarkach internetowych.  

Wiele systemów online, w tym sklepy internetowe reklamują się w sieci także przez social media, które pozwalają na zarządzanie kontami sklepów na portalach społecznościowych. Są to miejsca, gdzie odwiedza je najwięcej użytkowników. Aplikacje do obsługi klienta są świetnym rozwiązaniem na usprawnienie obsługi zamówień podczas sprzedaży w sieci.  

Oprogramowanie typu CMS 

CMS (Content Managment System) jest to system do generowania oraz prowadzenia stron internetowych w tym również sklepów online. Zarządzanie treścią danej witryny obywa się za pomoc gotowych narzędzi umieszczonych wewnątrz  programu.  

Dzięki takiemu zastosowaniu możemy w łatwy i wygodny sposób prowadzić i zarządzać treścią na konkretnym portalu. Aby umieścić jakąś zawartość na stronie, musimy najpierw zalogować się do panelu CMS administratora za pomocą dowolnej przeglądarki internetowej.  

Potem już mamy możliwość wykorzystania prostej funkcjonalności do umieszczenia elementów i wpisów. Nie musimy znać się na programowaniu, by zarządzać tego rodzaju systemem. 

Jak wdrożyć sklep internetowy? 

Jeżeli chcemy wdrożyć sklep internetowy musimy najpierw zdecydować się na wybranie odpowiedniego rodzaju oprogramowania do zrządzania treścią. Tutaj istnieje wiele gotowych systemów typu CMS.  

Wdrażanie tego rodzaju oprogramowania obywa się na zasadzie zainstalowania aplikacji na zakupionym hostingu u danego usługodawcy. Oczywiście musimy także pamiętać o kupnie domeny (nazwy) naszej strony.  

Zadanie wdrożenia systemu możemy zlecić informatykowi, programiście. Istnieją także systemy, które do działania potrzebują tylko wykupienia abonamentu na okres użytkowania aplikacji. Tutaj po zakupie licencji otrzymujemy hasło oraz login wraz z inkiem do sklepu online.  

Obsługa takiego systemu jest prosta i nie wymaga znajomości programowania, informatyki. Odpowiedzialność za prawidłową funkcjonalność programu jest po stronie usługodawcy. 

Integracje dla sklepu online 

Integracja popularnych aplikacji ze sklepem internetowym pozwala na usprawnienia pracy w danej firmie. Usługi prowadzone w jednym systemie umożliwiają sprawne zarządzanie zapytaniami klientów, ofertami, zamówieniami, a także wystawianiem faktur.  

Systemy ERP zawierające wiele modułów do obsługi sprzedaży, handlu, księgowości za pośrednictwem oprogramowania SellIntegro mogą być powiązane ze sklepami online. SellIntegro gwarantuje również integracje sklepów z innymi systemami takimi jak Subiekt GT, Comarch ERP Optima, BaseLinker, Shoper, Allegro itp.  

Koszty integracji sklepu z systemami Subiekt GT wynoszą na miesiąc około 129 zł  a dla Comarch ERP Optima i Subiekt nexo PRO to miesięcznie 179 złotych. 

Podsumowanie 

Wdrożenie sklepu internetowego z reguły odbywa się za pomocą gotowych rozwiązań działających najczęściej w chmurze internetowej. Pozwala to na szybsze zrządzanie treścią, a także na integrowanie tego rodzaju oprogramowania z systemami działającymi lokalnie czy też online. (Integracje dla e-commerce znajdziesz tutaj: sellintegro.pl

Udostępnij artykuł:

Czy długość szkolenia franczyzobiorcy ma znaczenie Czy długość szkolenia franczyzobiorcy ma znaczenie
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem