zaloguj / zarejestruj

ERP motorem rozwoju franczyzowego biznesu

Coraz więcej firm franczyzowych rozwija działalność i integruje zarządzanie siecią dzięki systemom ERP.  Rozkwit sektora przyczynia się do wzrostu popularności zintegrowanych systemów zarządzania dostosowanych do specyficznych potrzeb firm z branży. Narzędzie informatyczne wykorzystują m.in. sklepy Kreatywne Maluchy, Max Kuchnie czy Passion. 

Z tego artykułu dowiesz się:

ERP motorem rozwoju franczyzowego biznesu

 

Coraz więcej polskich firm rozwija się w oparciu o model współpracy franczyzowej. Rodzime sieci wkraczają również na zagraniczne rynki. Pojawiają się nowe pomysły na ten rodzaj działalności. Choć perspektywy są optymistyczne, konkurencja jest coraz bardziej odczuwalna. Szansę na rynkowy sukces mają dobrze zorganizowane i zarządzane systemy franczyzowe, które posiłkują się oprogramowaniem dostosowanym do specyfiki ich działalności. System ERP wykorzystują m.in. franczyzodawcy znanych na polskim rynku sieci, w tym: Lingerie Group – właściciel marki Passion, Artyzan – właściciel marki Kreatywne Maluchy, Galicja Tomaszek – właściciel marek Max Kuchnie i Max Elektro czy Ptak Moda.

Dzięki zastosowaniu nowego oprogramowania Ptak Moda – franczyzodawca sieci salonów z odzieżą polskich producentów ptakmoda.com, właściciel sklepu internetowego oraz największego odzieżowego showroomu w Europie – może skuteczniej zarządzać procesami w firmie i z powodzeniem rywalizować z silną konkurencją w sektorze odzieżowo-modowym. Przez zastosowanie rozszerzeń rozbudowanych funkcjonalnie w ramach modułu Fashion, firma zmniejszyła nakłady pracy niezbędne do płynnego funkcjonowania. Wprowadzona optymalizacja umożliwiła zastosowanie 24-godzinnego trybu działania. Zastosowanie modelu pracy terminalowej umożliwiło użytkownikom, którzy posiadają określone uprawnienia, łączyć się z systemem z dowolnego miejsca na świecie. Tym samym osoby decyzyjne mogą na bieżąco kontrolować i analizować sytuację spółki. System umożliwił także wielopoziomowy rozdział dla towarów z uwzględnieniem modelu, koloru, rozmiaru. Wspiera m.in. obsługę procesów sprzedaży, reklamacji, programów lojalnościowych, rozliczeń z dostawcami, weryfikacji dokumentów, przyjęć magazynowych, dostaw i zwrotów.

Atrakcyjność wdrożenia w Ptak Moda opiera się na innowacyjnych w skali całej branży odzieżowo-modowej rozwiązaniach. Dopełnienie stanowi zastosowanie mobilnych weryfikatorów cen, automatyzacja procesu przyjęć towarowych z równoległą obsługą internetowej platformy sprzedażowej oraz wysokiej jakości zaplecze sprzętowe – mówi Łukasz Kristof, dyrektor zarządzający inSolutions S.C., firmy wdrażającej system Navireo ERP polskiej firmy InsERT.

Z tego samego systemu ERP od niedawna korzysta również Artyzan – dystrybutor koncepcyjnych zabawek i franczyzodawca marki Kreatywne Maluchy. Narzędzie umożliwiło mu m.in. centralne zarządzanie informacjami, prowadzenie odrębnej polityki cenowej w poszczególnych punktach sprzedaży, w tym obniżek i wyprzedaży.

Dzięki ERP zyskaliśmy pełne wsparcie w zarządzaniu firmą oraz indywidualne rozwiązania dla poszczególnych działów, a nawet konkretnych użytkowników. Zintegrowaliśmy wszystkie placówki oraz działy w jednym spójnym systemie – mówi Marcin Skwarek, właściciel firmy Artyzan. – Dzięki stałemu dostępowi do informacji możemy natychmiast reagować na zmieniające się warunki biznesowe czy niepokojące zjawiska – dodaje Marcin Skwarek.

Wdrożenie ERP umożliwiło centralne zarządzanie informacjami m.in o stanach magazynów czy finansów, dostęp online do danych oraz możliwość śledzenia zachodzących w nich zmian. Program ułatwia prowadzenie odrębnej polityki cenowej w poszczególnych punktach sprzedaży, ustalanie wielu poziomów cen dla dowolnego magazynu bez stosowania cen indywidualnych. Pozwala to m.in. na wprowadzanie lokalnych obniżek i wyprzedaży oraz elastycznie dopasowywanie się do aktualnej sytuacji na danym rynku. Zamówienia realizowane w terenie i bezpośrednio w centrali są od razu widoczne w systemie.

System umożliwia również sprawną współpracę ze sklepem internetowym i platformą B2B. Skalowalność programu daje możliwość bezproblemowej rozbudowy i wprowadzanie nowych funkcji w miarę rozwoju firmy. Pomimo bogatej funkcjonalności system pozostaje przyjazny i intuicyjny w obsłudze, co ułatwia codzienną pracę oraz minimalizuje czas i koszty przeznaczone na szkolenia użytkowników. Producent gwarantuje opiekę posprzedażną.

 

Udostępnij artykuł:

Franczyza - pod obcym szyldem, ale na własne konto Franczyza - pod obcym szyldem, ale na własne konto
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem