zaloguj
PRZEWIŃ

Druk książek z pominięciem wydawnictwa – chwilowy trend czy rewolucja na rynku książki

Łatwy dostęp do specjalistycznych usług drukarskich otwiera nowe możliwości dla świata biznesu i marketingu. Jaką rolę może pełnić książka dla budowy wizerunku?

Coś więcej niż papier

Klasyczna książka owiana jest pewną aurą powagi. Zgodnie z panującym stereotypem książka kojarzy się ze sprawdzoną i wartościową treścią. Autor książki również nie powinien być przypadkowy. Analogicznie w drugą stronę. Wydając książkę, osoba może dodać sobie prestiżu, podkreślić swój profesjonalizm, czy pochwalić się błyskotliwością. Jeżeli chcemy wydać książkę mamy dwa wyjścia. Współpraca z wydawnictwem albo wydanie własnym sumptem. Proces wydawniczy jest uwarunkowany obostrzeniami, które narzuca wydawca. W pierwszej kolejności nasz materiał musi spełnić jego oczekiwania. Najczęściej wiąże się to z ingerencją w treść książki. Obecnie sytuacja na rynku wydawniczym ulega istotnym przemianom. Łatwy dostęp do usług drukarskich i nowe kanały dystrybucji pozwalają na samodzielne wydawanie książek i osiąganie równie imponujących wyników finansowych. Mówimy wówczas o tzw. samopublikowaniu (self-publishing).

Budowanie własnej marki

Często autorzy popularnych blogów, twórcy internetowi i autorzy szkoleń online decydują się na samodzielny druk książek. Wydanie książki z pominięciem wydawnictwa jest dla nich o wiele prostsze, ponieważ mogą wykorzystać swoje kanały w celach marketingowych. W przypadku blogów tematycznych zdarza się, że książki to tylko poukładane tematycznie wpisy z bloga. Można takie działanie krytykować, ale jeśli materiał ma wartość poznawczą, pomysł się broni. Za pośrednictwem książki można w ten sposób znacznie poszerzyć grono odbiorców i podnieść swoją rozpoznawalność. W ostatnich latach najgłośniejsze i najbardziej dochodowe książki self-publisherów pochodzą właśnie z blogosfery. Czego możemy się od nich nauczyć i jakie ryzyko niesie ze sobą druk książek z pominięciem wydawnictwa?

Druk książek – kiedy to się opłaca?

Niewątpliwie współpraca z wydawnictwem ma swoje zalety. Wydawnictwo daje autorowi wygodę, na którą składa się druk książek, marketing i dystrybucja. W przypadku samodzielnego wydania wszystko to jest na głowie autora. W przypadku współpracy z wydawnictwem autor otrzymuje tylko procent od sprzedanych egzemplarzy. Samopublikacja pozwala na czerpanie znacznie większych korzyści finansowych, ale wymaga dużo większego poświęcenia, talentu i umiejętności. Jest to droga trudna, ale jak pokazuje praktyka, nie jest niemożliwa.

artykuł sponsorowany

Udostępnij artykuł:

Jaki powinien być stosunek teorii do praktyki podczas szkolenia franczyzobiorcy Jaki powinien być stosunek teorii do praktyki podczas szkolenia franczyzobiorcy
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem