Partner serwisu

Dropshipping na Amazon

Dla każdego, kto pragnie zarabiać przez internet, jedynym z najskuteczniejszych rozwiązań jest sprzedawanie towarów na portalu Amazon (lub innych platformach) za pośrednictwem dostawców zewnętrznych.Mechanizm ten, nazywany dropshippingiem, jest banalnie prosty i działa na takiej zasadzie, że nasza rola jako sprzedawcy ogranicza się wyłącznie do gromadzenia zamówień, które następnie przekazujemy dostawcy, czyli najczęściej hurtowni albo producentowi.

To właśnie dostawca jest odpowiedzialny za wysyłkę produktów zakupionych w naszym sklepie online do klientów z całego świata.

Dla kogo jest przeznaczony dropshipping i jakie posiada zalety?

Dropshipping to model logistyczny, który od kilku już lat z powodzeniem jest stosowany w sprzedaży internetowej, m.in. na platformie Amazon. Polega on na przeniesieniu całego procesu dostawy produktu na wybranego dostawcę.

Jest to rozwiązanie idealne m.in. dla osób: stawiających pierwsze kroki w świecie biznesu, szukających oszczędności, prowadzących małe sklepy online (z obrotem na niskim poziomie), handlujących na portalach aukcyjnych, zamierzających poszerzyć swój dotychczasowy asortyment, a także oferujących towary wielkogabarytowe, których wysyłka jest droga i często sprawia spore problemy.

Główną korzyścią płynącą z omawianego modelu sprzedażowego jest znaczne obniżenie kosztów prowadzenia sklepu, co wynika z braku konieczności posiadania magazynu. Inne zalety to stosunkowo niskie ryzyko finansowe, możliwość rozpoczęcia działalności bez dużego wkładu finansowego oraz skrócenie czasu dostawy towaru.

Dropshipping na Amazonie krok po kroku

Jeśli naszym celem jest sprzedawanie towarów na Amazonie z wykorzystaniem modelu dropshipping, w pierwszej kolejności musimy zarejestrować się na tej platformie, wybierając przy okazji odpowiedni plan - sprzedawca pro (czyli profesjonalny). Jest to plan miesięczny, za który należy uiścić opłatę w wysokości 39 euro z VAT.

W zamian za to otrzymujemy możliwość korzystania z wszelkich zasobów dystrybucji i sprzedawania dowolnej liczby produktów. Kolejnym krokiem jest wystawienie konkretnych towarów na karcie własnego sklepu (można to zrobić hurtowo) i koniecznie zaznaczenie opcji "Amazon Logistics".

Warto pamiętać o tym, aby w każdej ofercie umieścić wyczerpujący opis i oryginalne zdjęcia. Następnie wystarczy poczekać na to, aż klienci dokonają zakupu. Nie musimy się przy tym martwić o podejmowanie działań marketingowych czy pozycjonowanie, ponieważ Amazon gwarantuje dużą liczbę odwiedzających i użytkowników.

Naszym zadaniem jest wyłącznie wybranie i zaoferowanie konsumentom atrakcyjnych produktów. Jeśli dokonają oni zakupu, wysyłką towaru zajmuje się ustalony przez nas dostawca. Po otrzymaniu przesyłki przez klienta, Amazon przelewa stosowną kwotę na konto podane przez nas w trakcie rejestracji. Kluczem do sukcesu jest w tym przypadku znalezienie dobrego dostawcy, czyli takiego, który nie tylko oferuje konkurencyjną cenę, ale również posiada szybki oraz wydajny system dostarczania. Od tego bowiem w dużej mierze zależy zadowolenie osób kupujących.  

Zacznij skuteczną sprzedaż na Amazon i dołącz do przedsiębiorców, którzy sprzedają swoje produkty na największej platformie sprzedażowej na świecie.

materiał partnera

 

Katalog Franczyz

Sprawdź gotowe pomysły

Biesiadowo