Czym różnią się ekrany systemu Digital Signage od dużych monitorów?
System Digital Signage to nowoczesne rozwiązanie multimedialne, składające się z wysokiej jakości ekranów, połączonych ze sobą poprzez sieć oraz zaawansowanego oprogramowania, dedykowanego do zarządzania wyświetlanymi treściami. W odróżnieniu od zwykłych monitorów reklamowych o dużej przekątnej, nowoczesne ekrany Digital Signage oferują znacznie szersze możliwości prezentacji różnorodnych materiałów wizualnych oraz interakcji z odbiorcami.
W artykule pokażemy, jakie są możliwości wyświetlaczy Digital Signage, jak zarządzać treściami wyświetlanymi na monitorach oraz jakie korzyści, płyną z implementacji takich rozwiązań w firmach i instytucjach!
Możliwości ekranów systemu Digital Signage
Wśród najważniejszych zalet ekranów Digital Signage użytkownicy wymieniają możliwość wyświetlania niemalże dowolnej, dynamicznej treści w bardzo wysokiej rozdzielczości i jakości obrazu. Niezależnie od tego, czy są to materiały wideo, animacje, statyczne grafiki czy po prostu tekst, system Digital Signage zapewnia doskonałą ostrość i nasycenie kolorów. Dzięki temu przekaz jest bardziej atrakcyjny i przyciąga uwagę odbiorców. To doskonała alternatywa dla niepraktycznych i mało atrakcyjnych, tradycyjnych plakatów czy banerów wykonanych z papieru lub tworzyw sztucznych.
Źródło: dasoft.com.pl
W jaki sposób można zarządzać treściami wyświetlanymi na ekranach Digital Signage?
Kolejną wartą uwagi przewagą systemów Digital Signage nad tradycyjnymi dużymi monitorami reklamowymi i informacyjnymi jest możliwość zdalnego zarządzania wyświetlanymi treściami. Administrator systemu może w dowolnym momencie, z dowolnego miejsca z dostępem do internetu oraz odpowiedniego oprogramowania, zmienić zawartość prezentowaną na jednym lub wielu ekranach jednocześnie.
Takie podejście pozwala niemalże na natychmiastowe reagowanie na zmieniające się potrzeby komunikacyjne - reklamowe lub informacyjne. Co więcej, oprogramowanie umożliwia precyzyjne planowanie harmonogramu wyświetlania poszczególnych materiałów, co jest szczególnie przydatne w przypadku kampanii reklamowych.
W ten sposób mamy np. możliwość zaledwie w ciągu kilku sekund zmienić informacje oraz reklamy na wielu ekranach jednocześnie np. w centrach handlowych, obiektach hotelowych czy placówkach medycznych. Wraz ze zmieniającym się asortymentem sklepu czy zatowarowaniem magazynu restauracji, mamy możliwość wdrażania “szybkich promocji” w ciągu tego samego dnia. Co więcej, możemy je zmieniać dowolną ilość razy. Takie podejście jest niemożliwe w przypadku zwykłych plakatów, a nawet w przypadku dużych ekranów reklamowych, które jednak nie są połączone w zcentralizowaną sieć, jak ma to miejsce w przypadku Digital Signage.
Źródło: dasoft.com.pl
Czy system Digital Signage pozwala na zbieranie i analizowanie informacji o wpływie wyświetlanych treści na odbiorów?
Niektóre zaawansowane systemy Digital Signage, takie jak Illusion® firmy Dasoft, oferują również funkcjonalności związane z analizą oddziaływania prezentowanych treści na odbiorców. Poprzez specjalne rozwiązania technologiczne, specjaliści ds. marketingu oraz sprzedaży, a także analitycy, zyskują nowe, bardzo wartościowe dane, dzięki którym mogą badać wpływ treści marketingowych na sprzedaż czy zainteresowanie produktami. W efekcie mogą lepiej optymalizować działania w oparciu o mierzalne dane, praktycznie w czasie rzeczywistym.
Dzięki wbudowanym czujnikom i kamerom, system Digital Signage może na bieżąco zbierać dane dotyczące liczby osób, które spojrzały na ekran, informacje na temat czasu interakcji czy nawet podstawowe dane demograficzne. Wspomniane informacje są niezwykle cenne z punktu widzenia optymalizacji działań i mierzenia skuteczności prowadzonych kampanii.
Treści wyświetlane na ekranach systemu Digital Signage mogą być zarówno reklamowe, jak i informacyjne
Warto wiedzieć, że opisywane przez nas ekrany Digital Signage, doskonale sprawdzają się zarówno w roli nośników reklamowych, jak i kanałów komunikacji informacyjnej. System Digital Signage pozwala administratorom na płynne przełączanie się między różnymi rodzajami emitowanej treści, dostosowując przekaz do aktualnych potrzeb.
Przykładowo, w centrach handlowych ekrany mogą naprzemiennie wyświetlać reklamy poszczególnych sklepów oraz informacje o promocjach, wydarzeniach czy godzinach otwarcia. Z kolei w przypadku hoteli i restauracji, informując o aktualnych eventach czy specjalnych promocjach dla gości obiektu.
Czym wyróżniają się systemy Digital Signage firmy Dasoft?
Wysokiej klasy system Digital Signage firmy Dasoft wyróżnia się ogromną niezawodnością, funkcjonalnością i łatwością obsługi. Sercem rozwiązania jest autorskie oprogramowanie Illusion®, zapewniające intuicyjne zarządzanie treściami oraz zaawansowane opcje analityczne.
Co więcej, Dasoft zapewnia pełne wsparcie na każdym etapie wdrożenia, od doradztwa po instalację i konfigurację sprzętu. Klienci mogą również liczyć na kompleksowe szkolenia z zakresu obsługi systemu Digital Signage firmy Dasoft, co gwarantuje maksymalne wykorzystanie potencjału tego innowacyjnego narzędzia komunikacji!
Źródło: dasoft.com.pl
Zdjęcia w treści artykułu pochodzą ze strony dasoft.com.pl