zaloguj / zarejestruj

Co to jest telefonia internetowa i dlaczego powinna znaleźć się w każdej nowoczesnej firmie

Wielu nowoczesnych przedsiębiorców, poszukując usprawnień w działaniu swojej firmy oraz oszczędności, zadaje sobie pytanie, co to jest telefonia internetowa i czy rzeczywiście może być pomocna w ich biznesie. To nowoczesne rozwiązanie, mimo, że obecne na rynku nowoczesnych technologii już od ładnych lat, ciągle nie jest jednak rozwiązaniem powszechnym. A szkoda, gdyż telefonia internetowa może pozytywnie wpłynąć zarówno na jakość świadczonych przez firmę usług, jak i znacząco obniżyć koszty związane z komunikacją głosową

Telefonia internetowa i VoIP – co kryje się pod tymi pojęciami?


Aby odpowiedzieć na pytanie, co to jest telefonia internetowa, najpierw musimy wyjaśnić pojęcie VoIP, które nierozerwalnie jest z nią związane. VoIP z j. angielskiego oznacza „voice over IP”, które możemy przetłumaczyć, jako „głos po protokole internetowym”. Jest to więc, najprościej rzecz ujmując, technologia umożliwiająca realizowanie połączeń telefonicznych za pośrednictwem Internetu. Z technologii VoIP możemy więc korzystać łącząc się z innymi osobami używającymi tej technologii, a także z użytkownikami korzystającymi z tradycyjnych telefonów stacjonarnych i komórkowych. Nie ma tutaj właściwie żadnych ograniczeń. Aby telefonia internetowa działała wystarczy jedynie odpowiednie oprogramowanie, które instaluje się na komputerze lub bezpośrednio na smartfonie.


Zalety telefonii internetowej – tanie połączenia telefoniczne z każdego miejsca na świecie


Główną zaletą telefonii internetowej jest niezależność użytkowników od operatorów tradycyjnej telefonii stacjonarnej i komórkowej. Idzie za tym także znaczące obniżenie kosztów na wykonywanie i odbieranie połączeń głosowych, które najczęściej są darmowe w obrębie jednej sieci operatora telefonii VoIP. Połączenia realizowane z numerami stacjonarnymi także charakteryzują się znacznie niższą stawką, a w większości wypadków płacimy jedynie w przypadku rozmów międzynarodowych. Użytkownicy telefonii internetowej mogą więc swobodnie podróżować i realizować połączenia głosowe bez obaw o wysokość rachunku telefonicznego.


Jedynym warunkiem niezbędnym, aby móc korzystać z dobrodziejstw telefonii internetowej jest stały i w miarę stabilny dostęp do Internetu oraz zainstalowane dedykowane oprogramowanie w telefonie. Jednak w dobie dzisiejszego Internetu, kiedy dostęp do sieci jest tani i powszechnie dostępny, nie stanowi to właściwie żadnego problemu ani ograniczenia.


Zaletą telefonii internetowej jest także możliwość jej połączenia z innymi, niezwykle przydatnymi w biznesie usługami. Należy do nich przede wszystkim wirtualna centrala telefoniczna w chmurze, która pozwala na kompleksowe zarządzanie połączeniami głosowymi w firmie.


Jeśli więc interesuje Cię, co to jest telefonia internetowa w Dzinga znajdziesz tę i wiele innych usług, które przydadzą się w każdym nowoczesnym biznesie. Na szczególną uwagę zasługuje także oferowana tam platforma Call-Flow Management, która pozwala na optymalizację komunikacji głosowej w każdej firmie. Powstała ona specjalnie z myślą o tych przedsiębiorcach, którzy chcą na co dzień korzystać z nowoczesnych i niezawodnych rozwiązań opartych na chmurze.

MATERIAŁY PARTNERA

Udostępnij artykuł:

W jakich obszarach sieć powinna wspierać swoich franczyzobiorców W jakich obszarach sieć powinna wspierać swoich franczyzobiorców
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem