Co to jest telefonia internetowa i dlaczego powinna znaleźć się w każdej nowoczesnej firmie

Wielu nowoczesnych przedsiębiorców, poszukując usprawnień w działaniu swojej firmy oraz oszczędności, zadaje sobie pytanie, co to jest telefonia internetowa i czy rzeczywiście może być pomocna w ich biznesie. To nowoczesne rozwiązanie, mimo, że obecne na rynku nowoczesnych technologii już od ładnych lat, ciągle nie jest jednak rozwiązaniem powszechnym. A szkoda, gdyż telefonia internetowa może pozytywnie wpłynąć zarówno na jakość świadczonych przez firmę usług, jak i znacząco obniżyć koszty związane z komunikacją głosową
Telefonia internetowa i VoIP – co kryje się pod tymi pojęciami?
Aby odpowiedzieć na pytanie, co to jest telefonia internetowa, najpierw musimy wyjaśnić pojęcie VoIP, które nierozerwalnie jest z nią związane. VoIP z j. angielskiego oznacza „voice over IP”, które możemy przetłumaczyć, jako „głos po protokole internetowym”. Jest to więc, najprościej rzecz ujmując, technologia umożliwiająca realizowanie połączeń telefonicznych za pośrednictwem Internetu. Z technologii VoIP możemy więc korzystać łącząc się z innymi osobami używającymi tej technologii, a także z użytkownikami korzystającymi z tradycyjnych telefonów stacjonarnych i komórkowych. Nie ma tutaj właściwie żadnych ograniczeń. Aby telefonia internetowa działała wystarczy jedynie odpowiednie oprogramowanie, które instaluje się na komputerze lub bezpośrednio na smartfonie.
Zalety telefonii internetowej – tanie połączenia telefoniczne z każdego miejsca na świecie
Główną zaletą telefonii internetowej jest niezależność użytkowników od operatorów tradycyjnej telefonii stacjonarnej i komórkowej. Idzie za tym także znaczące obniżenie kosztów na wykonywanie i odbieranie połączeń głosowych, które najczęściej są darmowe w obrębie jednej sieci operatora telefonii VoIP. Połączenia realizowane z numerami stacjonarnymi także charakteryzują się znacznie niższą stawką, a w większości wypadków płacimy jedynie w przypadku rozmów międzynarodowych. Użytkownicy telefonii internetowej mogą więc swobodnie podróżować i realizować połączenia głosowe bez obaw o wysokość rachunku telefonicznego.
Jedynym warunkiem niezbędnym, aby móc korzystać z dobrodziejstw telefonii internetowej jest stały i w miarę stabilny dostęp do Internetu oraz zainstalowane dedykowane oprogramowanie w telefonie. Jednak w dobie dzisiejszego Internetu, kiedy dostęp do sieci jest tani i powszechnie dostępny, nie stanowi to właściwie żadnego problemu ani ograniczenia.
Zaletą telefonii internetowej jest także możliwość jej połączenia z innymi, niezwykle przydatnymi w biznesie usługami. Należy do nich przede wszystkim wirtualna centrala telefoniczna w chmurze, która pozwala na kompleksowe zarządzanie połączeniami głosowymi w firmie.
Jeśli więc interesuje Cię, co to jest telefonia internetowa w Dzinga znajdziesz tę i wiele innych usług, które przydadzą się w każdym nowoczesnym biznesie. Na szczególną uwagę zasługuje także oferowana tam platforma Call-Flow Management, która pozwala na optymalizację komunikacji głosowej w każdej firmie. Powstała ona specjalnie z myślą o tych przedsiębiorcach, którzy chcą na co dzień korzystać z nowoczesnych i niezawodnych rozwiązań opartych na chmurze.
MATERIAŁY PARTNERA
