Jak otworzyć sklep internetowy

Wszystkie badania wskazują na zdecydowany wzrost biznesowego znaczenia biznesu e-commerce w budowaniu polskiej gospodarki. Z pewnością czynnikiem stymulującym w dużej mierze przez ostatni rok okazała się pandemia. Dzisiaj jednak wyraźnie widać, że trend ten się utrzymuje. Podstawą wszystkich tych działań są sklepy internetowe.
Ile to trwa? Ile to kosztuje?
Dzisiaj sklepy internetowe zakładają zarówno przedsiębiorcy, którzy dotychczas prowadzili wyłącznie sprzedaż stacjonarną, a teraz postanowili ją poszerzyć, jak również ci, którzy dopiero zakładają nowy biznes ecommerce. W jednym i drugim przypadku podstawowym narzędziem sprzedaży jest sklep internetowy. Wiele osób, które potencjalnie także byłoby zainteresowanych tego typu biznesem, boi się jednak, że budowa takiego kanału sprzedaży jest nie tylko kosztowna, ale i długo trwa.
Jak założyć sklep internetowy?
Nie daj się przekonać, że musisz od razu do budowy sklepu zatrudniać profesjonalną agencję, zespół deweloperów, a na wyniki ich pracy czekać co najmniej kilka długich tygodni. Dzisiaj z pomocą przychodzą gotowe platformy e-commerce, takie jak Selly - platforma sklepów internetowych. Pozwalają one w prosty sposób dostosować wyjściowy schemat sklepu do twoich potrzeb i uruchomić narzędzie w ciągu kilku-kilkunastu dni. Musisz jednak pamiętać, że wszystko zaczyna się od ciebie. Zanim zaczniesz formatować sklep, musisz precyzyjnie ustalić:
-
co i jak chcesz sprzedawać: jakie produkty, w jakich ilościach,
-
czy występować będzie wiele wersji jednego produktu czy tylko jedna podstawowa,
-
jak dużo kategorii pojawi się w sklepie,
-
co definiujesz, jako unique selling proposition (USP) – na czym polega wyjątkowość twojego produktu,
-
co przyciągać ma do twojego sklepu.
Wszystkie te dane pozwolą ci zapanować nie tylko nad samą strukturą sklepu internetowego, ale i jej wypełnieniem. Musisz wiedzieć, ile i jakich zdjęć potrzebujesz, jakie opisy musisz przygotować, na co należy w nich kłaść nacisk. Na te wszystkie pytania musisz odpowiedzieć sam.
Platforma e-commerce zamiast agencji
W budowaniu sklepu internetowego z pomocą agencji i zespołu deweloperów nie ma niczego złego. W wyniku takiej współpracy możesz otrzymać bardzo przemyślany, indywidualny i dopracowany projekt. Niestety po pierwsze jest to rozwiązanie bardzo kosztowne, na które nie każdy na początku swojej biznesowej drogi może sobie pozwolić. Po drugie, nie zawsze masz pewność, czy informatycy i tak nie pracują na gotowych szablonach, które jedynie dopasowują pod ciebie, narzucając przy tym na nie ogromną marżę.
Platforma e-commerce taka jak Selly pozwala przede wszystkim zdecydowanie ograniczyć koszty i czas potrzebny na postawienie sklepu. Korzystasz z gotowych szablonów, samodzielnie je jednak modyfikujesz w zależności od własnych potrzeb. Sklepy takie z założenia są skalowalne, w każdej chwili więc możesz dokonywać modyfikacji i rozbudować pierwotną wersję. Plusem jest z pewnością także możliwość optymalizacji strony, korzystanie z narzędzi SEO pozwalających na poprawę wyników wyszukiwania w Google, co od strony handlowej ma przecież ogromne znaczenie. Selly daje ci podstawę – responsywny sklep, z czytelną strukturą kodu HTML, z szybkim ładowaniem stron i lepszymi pozycjami w Google.
