Partner serwisu

Jaki wizerunek mają chwilówki ?

Wydawałoby się, że firmy pożyczkowe nie są najbardziej lubianymi przez klientów podmiotami. Podejrzliwość pożyczkobiorców miała do tej pory swoje źródło w burzach medialnych, w których pojawiały się materiały o oszustwach i wyłudzeniach. Na szczęście rynek pożyczkowy staje się coraz bardziej regulowany, czego dowodem jest większa profesjonalizacja branży i wzrost bezpieczeństwa.

materiał sponsorowany

Wydawałoby się, że firmy pożyczkowe nie są najbardziej lubianymi przez klientów podmiotami. Podejrzliwość pożyczkobiorców miała do tej pory swoje źródło w burzach medialnych, w których pojawiały się materiały o oszustwach i wyłudzeniach. Na szczęście rynek pożyczkowy staje się coraz bardziej regulowany, czego dowodem jest większa profesjonalizacja branży i wzrost bezpieczeństwa. Jaki zatem wizerunek mają chwilówki dzisiaj?

 

Polacy coraz bardziej ufni

Zaufanie Polaków do pożyczkodawców rośnie, a świadectwem są wyniki badań, przeprowadzonych przez Kantar TNS. Firmom pożyczkowym ufa już 17% naszych rodaków, a to wynik, który rok temu osiągnęły SKOK-i. Według badania wskaźnik zaufania rośnie dla wszystkich podmiotów, jednak najszybciej dla firm pożyczkowych. Jest to znak, który pokazuje wyraźnie, że Polacy coraz śmielej podchodzą do działalności pozabankowej, a trend ten zdaje się przybierać na sile. Z czego wynika jednak dotychczasowy, kiepski wizerunek podmiotów pozabankowych? O jednym czynniku już wspomnieliśmy. Oszustwa firm pożyczkowych, które działały nielegalnie, to z pewnością duży problem. Te zdarzenia miały często miejsce kilkanaście lat temu, lecz na tyle utrwaliły się w świadomości Polaków, że trudno jest po tak długim czasie zmienić tę negatywną opinię. Jak widać, udaje się to firmom pożyczkowym coraz bardziej, czego efekty widać w ankietach.  

Lęk znika po skorzystaniu z usług

Według badań Ipsos dla Vivus klienci oceniają chwilówki pozytywnie. I chociaż prawie połowa nadal odczuwa niebezpieczeństwo, taka sama liczba pożyczkobiorców nie widzi zagrożenia z ich strony. Co piąty klient, który już korzystał z usług tego pożyczkodawcy, w pierwszej kolejności zwróciłby się do firmy pożyczkowej, gdyby potrzebował dodatkowych 2000 zł. Wśród osób, które wzięły co najmniej 2 pożyczki, wynik ten rośnie aż do 30%.   Z danych jasno wynika, że wzięcie pierwszej pożyczki jeszcze nie rozwiewa całkowicie obaw o bezpieczeństwo tej transakcji, jednak bliższe zapoznanie się z działalnością wspomnianego już pożyczkodawcy znacznie pomaga w podjęciu decyzji. Jest to widoczny znak, że pożyczkobiorcy dużo szybciej przekonują się do firm pozabankowych dopiero po kolejnych pozytywnych doświadczeniach.  

Wyobrażenia a rzeczywistość

Skoro już wiadomo, skąd w Polakach przekonanie, że pożyczki są niebezpieczne, łatwo jest skonfrontować te wyobrażenia z rzeczywistością. Jak firmy pożyczkowe budują swój wizerunek w mediach tradycyjnych i w sieci? Okazuje się, iż najlepsi pożyczkodawcy prężnie działają na rynku, nie tylko skutecznie obalając stereotypy związane z szybkimi pożyczkami, ale i sami wprowadzając mechanizmy, które pozwalają odczuć większy komfort klientom. Po pierwsze, w 2014 roku powstał Związek Firm Pożyczkowych, który niewątpliwie pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku branży pożyczkowej. Członkowie ZFP bowiem muszą spełnić bardzo restrykcyjne kryteria, do których należą m.in.:
  • udzielanie pożyczek wyłącznie ze środków własnych,
  • brak wpisów obecnie lub w przeszłości na listę ostrzeżeń KNF,
  • brak nałożonych przez UOKiK kar za istotne naruszenia praw konsumenta,
  • brak powtarzających się kar za przewinienia mniejszej wagi.
Wszystkie kryteria znajdziecie na stronie internetowej ZFP.   Organizacja ta powstała nie tylko w celach reprezentacyjnych branży, ale również po to, by uczestniczyć w podnoszeniu kwalifikacji pracowników firm tego sektora. Oczywiście niezwykle istotnym obszarem jest również uświadamianie i edukacja potencjalnych oraz obecnych klientów firm pożyczkowych. Istotne jest zwłaszcza to ostatnie, ponieważ wiedza na tematy finansowe Polaków nie jest jeszcze wystarczająca.  

Branża pożyczkowa też jest regulowana

Oprócz ZFP istnieje szereg regulacji, jakie sprawiają, że branża pożyczkowa nie jest wyjęta spod prawa, jak niektórym się wydaje. Ustawa antylichwiarska, która weszła w życie w ubiegłym roku, ma za zadanie zlikwidować nieuczciwych pożyczkodawców, wykorzystujących ludzką niewiedzę i luki prawne.   Także wprowadzenie systemu Bezpieczny PESEL miało na celu ograniczenie wykradania danych osobowych a w konsekwencji psucia rynku pożyczkowego. Jak to działa? Wystarczy bezpłatnie zastrzec swój numer PESEL, wypełniając stosowny formularz. Wysyłamy w ten sposób sygnał, że nie mamy zamiaru w najbliższym czasie brać żadnej pożyczki, co komunikujemy systemowi.

Pożyczkodawcy wprowadzają nowości

Pożyczkodawcy nie zapominają również o swoich produktach w trosce o swój wizerunek. W dobie internetu nie trzeba już fatygować się do punktu, aby otrzymać upragnione pieniądze. Rozwiązaniem jest więc szybka pożyczka online, która skutecznie likwiduje problem dostępu do dodatkowych środków.   Zaufane firmy troszczą się o bezpieczeństwo transakcji poprzez weryfikację danych klientów, stały dostęp do konsultantów. Szybka pożyczka przez internet jest zatem doskonałym wyjściem dla każdego, bez względu na miejsce zamieszkania. Zobacz, jak wygląda cały proces tutaj: https://www.vivus.pl/moje-finanse/chwilowki-przez-internet/.   Pożyczkodawcy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów, dlatego właśnie tak dynamicznie rozwijają swoje strony internetowe i same produkty. Przykład? Jedną z najbardziej docenianych przez klientów cech firm pożyczkowych jest ekspresowe działanie. Co to tak naprawdę znaczy? Okazuje się, że szybka gotówka może być dostępna nawet w 15 minut na koncie, często więc jest to nawet lepsza droga od przelewu z konta bliskiej osoby. Jak widać, nie bez powodu wizerunek firm pożyczkowych jest coraz bardziej pozytywny.

Katalog Franczyz

Sprawdź gotowe pomysły