Partner serwisu

W sieci łatwiej niż samemu - 5 powodów dla których warto prowadzić biznes we franczyzie

Jeszcze do niedawna istniał wybór jedynie pomiędzy pracą na etacie lub założeniem własnej firmy. Obecnie coraz większym zainteresowaniem cieszy się trzecia opcja – franczyza. Z roku na rok, przedsiębiorcy przychylniej patrzą na to rozwiązanie. Dlaczego warto zastanowić się nad tą formą działalności?

Bezpieczeństwo

Otwieranie biznesu pod szyldem sieci jest przede wszystkim bezpieczniejsze niż ruszenie z własnym pomysłem. Główną korzyścią jest gwarancja sprawdzonego modelu biznesowego. Jednocześnie unikamy ryzyka związanego z wprowadzeniem nowego produktu czy usługi. Franczyzodawca posiada ustalone procedury, know-how i wiedzę niezbędną do osiągnięcia sukcesu – bez nich nie utrzymałby się na rynku. Jego celem jest przekazanie tych informacji przedsiębiorcy oraz wdrożenie w rynek by biznes był skalowalny. Oprócz szyldu, franczyzobiorca może więc liczyć na „instrukcję obsługi biznesu” – szkolenia dotyczące prowadzenia działalności czy spis dobrych praktyk i przydatnych rad. Ponadto przedsiębiorca otrzymuje licencję, na podstawie której może korzystać z praw autorskich przynależnych franczyzodawcy. Podobnie dzieje się z umowami czy procesami obowiązującymi w sieci. Franczyzobiorca nie musi opracowywać modelu od początku tylko korzysta z gotowych rozwiązań. Przy otwieraniu własnej firmy, musimy samodzielnie wypracować te rzeczy. Ponadto możemy liczyć na zwiększenie wartości firmy, wzrost jakości świadczonych usług, podniesienie prestiżu i wydajności swojego biura. Dotyczy to zarówno osób, które miały już styczność z daną branżą, jak i osób, które na danym polu stawiają dopiero pierwsze kroki.

Lubimy to, co znamy

Proponując usługę lub produkt znanej marki łatwiej jest pozyskać klienta Konsumenci nie lubią ryzykować ­– zwłaszcza gdy w grę wchodzą pieniądze. Łatwiej jest zaufać marce, którą znamy….i łatwiej jest na niej zarobić. Niezależnie od tego, czy mówimy o produktach pierwszej potrzeby, usługach księgowej czy miejscu, w którym robimy zakupu. Znany szyld i nazwa gwarantują jakość produktu oraz obsługi klienta – a to bezpośrednio przekłada się na ilość klientów. To między innymi dlatego łatwiej przebić się z franczyzą na rynku lokalnym. Przedsiębiorca może korzystać z renomy, która istnieje już w świadomości społecznej. Przy zakładaniu nowej firmy, reputację musimy wypracować sobie sami – a może to potrwać wiele lat. Należy także pamiętać, że w takim wypadku nie stawiamy się w roli partnera dużej marki, lecz jesteśmy jej konkurentem. W wielu przypadkach konkurowanie o klienta z dużym biznesem odbija się na zyskach lub na ilości klientów, których może pozyskać samodzielna firma.

Koszty

Finansowy próg wejścia do sieci franczyzowej bywa różny. Jedno jest pewne – jest znacznie niższy niż uruchomienie własnej firmy od zera. W zależności od biznesu, można liczyć na uczestniczenie franczyzodawcy w kosztach początkowych biznesu. Ponadto możemy liczyć na niezbędne pomoce biurowe, oprogramowanie lub meble. Przykładowo, otwierając placówkę we franczyzie Tax Care po stronie franczyzodawcy jest wyposażenie placówki w meble, sprzęt i branding. Jest to wsparcie o równowartości około 35 000 złotych. Franczyzodawca pomaga przedsiębiorcy odpowiednio przygotować placówkę: podpowiada, jaka lokalizacja będzie najlepsza, wykonuje plan aranżacji biura, wyposaża je w nowoczesne meble, komputer z oprogramowaniem, okleja witrynę biura i przekazuje gotową stronę internetową. Pomoc franczyzodawcy nie jest jednorazowa – wiele firm zapewnia wsparcie IT czy konsultacje, za które samodzielna firma musi zapłacić sama. To ogromne wsparcie, zwłaszcza na początku działalności.

Marketing

Franczyzobiorcy odchodzi znaczny koszt działań marketingowych. Materiały promocyjne takie jak plakaty i ulotki są przygotowywane i przekazywane przez franczyzodawcę. Przedsiębiorca nie musi zastanawiać się nad opracowaniem strategii marketingowej komunikacji z rynkiem. Ponadto każdy franczyzobiorca czerpie korzyści, które niosą ogólnopolskie działania firmy-matki. Zdecydowana większość małych firm nie może sobie pozwolić na reklamę w radiu czy w telewizji. Byłby to niemożliwy do pokrycia wydatek i nie miałoby to sensu przy lokalnej skali działań. Dla potężnej franczyzy nie stanowi to problemu. Należy także pamiętać, że za stworzeniem przekazów i materiałów marketingowych stoi sztab ekspertów. Ich doświadczenie, znajomość rynku i działań konkurencji gwarantują skuteczność promocji. Do dyspozycji przedsiębiorcy trafia więc niezwykle skuteczne narzędzie promocyjne, w dodatku już od pierwszego dnia prowadzenia działalności.

Praca na swoim

Mimo dużego wsparcia i wskazówek dotyczących prowadzenia biznesu wciąż pracujemy u siebie. Franczyzodawca zapewnia niezbędne materiały i systemy, ale nie jest naszym szefem, a partnerem. Otrzymujemy od niego wsparcie merytoryczne oraz możemy liczyć na szkolenia. Franczyza to świetny sposób na samodzielne prowadzaniu biznesu. Franczyza to biznes do którego dołączymy, nie musimy budować go od podstaw. Ponadto jest  dostępny dla każdego, finansowy próg wejścia rozłożony jest w szerokich widełkach. Franczyzobiorcą sieci możemy stać się już od kwoty kilku tysięcy złotych. Liczą się umiejętności, chęć do nauki i zaangażowanie… Wystarczy tylko tyle, aby zostać swoim własnym przełożonym.

 

To tylko 5 najbardziej wyrazistych powodów, dla których franczyza cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Działalność w sieci dostarcza też innych. Programy partnerskie pozwalają na stworzenie stabilnego samozatrudnienia i korzystania ze sprawdzonych, przynoszących wymierne zyski pomysłach. Ogromny wybór systemów franczyzowych pozwala na rozwój w wielu branżach – w sektorze dóbr szybko zbywalnych, gastronomii, branży paliwowej czy nawet księgowości. Dobrym przykładem z ostatniej branży może być Program Partnerski Tax Care.

 

Zespół Tax Care

 

 

Katalog Franczyz

Sprawdź gotowe pomysły

Web Analytics google-site-verification: google3bcd9892e1b8f2dc.html