zaloguj
PRZEWIŃ

Sprzedaż na rynki zagraniczne - potencjał i zagrożenia. Na jaką pomoc może liczyć przedsiębiorca

Handel międzynarodowy prężnie się rozwija. Polacy coraz częściej kupują towary online w zagranicznych sklepach. I choć szacuje się, że do końca 2022 roku globalna wartość handlu transgranicznego pomiędzy firmami ma wzrosnąć o 30 proc., do 35 bilionów dolarów, to wiele Polskich firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw wciąż obawia się uruchomienia sprzedaży na rynki zagraniczne.

Eksport towarów za granicę umożliwia dotarcie na nowe rynki i pozyskanie nowych klientów, a także pozwala firmie stać się bardziej innowacyjną i konkurencyjną, mimo to tylko co dziesiąte polskie MŚP wykorzystuje kanały online do handlu z klientami biznesowymi lub instytucjonalnymi, a zaledwie 5 proc. sprzedaje swoje produkty za granicę.

Sprzedaż na rynkach zagranicznych – czy warto?

Rozpoczęcie sprzedaży na rynki europejskie lub światowe może budzić wiele obaw i wydawać się poważnym wyzwaniem, a także ryzykownym i przytłaczającym przedsięwzięciem. Jednak wiele tych obaw, wynika z braku odpowiedniej wiedzy, której nabycie wcale nie musi być trudne. Biorąc pod uwagę, jak szybko rozwija się handel międzynarodowy, zdecydowanie warto rozważyć w swojej firmie ekspansję na rynki międzynarodowe. Największą korzyścią z rozpoczęcia eksportu jest znaczne poszerzenie swojego potencjalnego rynku zbytu, pozyskanie nowych klientów i zwiększenie dochodów.

Czy sprzedaż za granicę jest trudna?

Obecnie handel na rynki europejskie jest łatwiejszy niż kiedykolwiek. Dzięki ujednoliconym przepisom w całej Wspólnocie Europejskiej nie trzeba obawiać się procedur prawnych. W przypadku ekspansji na pozostałe rynki, konieczne może być zdobycie odpowiedniej wiedzy na temat procedur celno – prawnych. Jednak w tej kwestii przedsiębiorcy w województwie śląskim mogą liczyć na spore wsparcie, chociażby dzięki takim projektom jak InterSilesia. Zatem po odpowiednim przygotowaniu sprzedaż międzynarodowa może okazać się równie łatwa, jak sprzedaż na rodzimym rynku.

Handel międzynarodowy - czego obawiają się przedsiębiorcy?

Z badań przeprowadzonych przez Internet Retailer i Global E-Commerce Leaders Forum wynika, że największą przeszkodą dla przedsiębiorców są przepisy związane z handlem międzynarodowym obowiązujące w danym kraju. Przedsiębiorcy obawiają się np. tego czy zachowują wszystkie procedury i czy mają odpowiednie certyfikaty. Ponadto niepokój wzbudzają również międzynarodowe transakcje płatnicze. Kolejną przeszkodą może być także brak odpowiedniej wiedzy na temat zagranicznego rynku oraz nieznajomość potrzeb konsumentów. Jednak tym wszystkim obawą można zaradzić. Pomóc może w tym projekt InterSilesia skierowany do lokalnych firm, które chcą rozpocząć sprzedaż na rynkach zagranicznych.

Czym jest projekt InterSilesia?

Projekt InterSilesia to wiedza i bezpłatne usługi dla przedsiębiorstw z sektora MŚP prowadzących lub planujących rozpocząć działalność eksportową. Celem projektu jest wzmocnienie i rozwój handlu transgranicznego przedsiębiorstw oraz podniesienie wiedzy z zakresu sprzedaży międzynarodowej, a także promocja gospodarcza regionu na arenie międzynarodowej. Działania podejmowane w ramach projektu mają służyć zarówno doświadczonym eksporterom w ekspansji na kolejne rynki, jak i przedsiębiorcom, którzy dopiero planują działalność eksportową.

Projekt InterSilesia skierowany jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą na terenie województwa śląskiego.

Działania podejmowane w ramach InterSilesia

Do projektu zostanie włączonych co najmniej 400 przedsiębiorstw, a dla 40 z nich otrzyma, m.in.:- indywidualny model internacjonalizacji;- możliwość udziału w misji gospodarczej.

Dodatkowo, wszyscy uczestnicy będą mogli skorzystać ze specjalistycznych usług doradczych m.in. z zakresu: handlu zagranicznego, finansów, prawa, w tym zagadnień certyfikacji, jak również marketingu i promocji.

Przedsiębiorcy zakwalifikowani do udziału w projekcie będą mogli korzystać z usług świadczonych przez doradców zagranicznych, którzy opracują pakiety informacyjne zweryfikują potencjalnych zagranicznych kontrahentów, pomogą nawiązać kontakty biznesowe..

Jak się zarejestrować?

Aby wziąć udział w projekcie należy dokonać rejestracji, poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego.

Więcej informacji o prowadzonej rekrutacji i innych działaniach prowadzonych w ramach projektu można znaleźć na stronie https://intersilesia.eu/ oraz na stronie https://www.fgsa.pl/

Wszystkie działania w projekcie są bezpłatne, dzięki współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej w ramach RPO WSL na lata 2014-2020.

Zgłoszenia do udziału w projekcie:

www.intersilesia.eu

Szczegółowe informacje można uzyskać w biurze:
Fundusz Górnośląski SA
Wydział Współpracy Zagranicznej
ul. Sokolska 8, 40-086 Katowice
www.fgsa.pl
tel. +48 327 233 110

Zgłoszenia do udziału w projekcie:
www.intersilesia.eu

 

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.69

Udostępnij artykuł:

Franczyza bez cięć odc.4 Franczyza bez cięć odc.4
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem