zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Masz 200 tys. zł Wejdź w znany i sprawdzony biznes

  Kawiarnia superfood, bistro dla wegetarianów, burgerownia, restauracja z kuchnią kurdyjską, restauracja sycylijska, salony kosmetyczne, salon SPA, lokal z bąbelkową herbatą, pizzeria, pralnia - a to wszystko pod znanym szyldem.    

Z tego artykułu dowiesz się:

  • do jakich sieci przystąpisz mając w kieszeni ok. 150-200 tys. zł;
  • jakie są warunki przestąpienia do konkretnych sieci;
  • jakie są korzyści z przystąpienia do tych sieci;
  • jakie są oczekiwania sieci wobec partnerów;

jakie wsparcie oferuje franczyzodawca

Kwota 200 tys. zł daje już bardzo duże możliwości, jeśli chodzi o wejście w dobry biznes, który gwarantuje szybszy zwrot z inwestycji.

 

Sprawdź naszą listę 10 propozycji.

Sieć franczyzowa Fit Cake

Sieć franczyzowa Fit Cake to rewolucja w cukiernictwie, ponieważ z założenia rezygnuje właśnie z… cukru. Od początku, czyli od 2016 roku niezmiennie wierna jest hasłu „NO SUGAR, NO PROBLEM”. Przez kolejne lata do swoich priorytetów, obok: bez cukru, dopisała jeszcze: "bez glutenu", "bez laktozy" i "dla wegan". W Internecie znajdziesz dziesiątki artykułów o marce, które przybliżą koncept oraz uwiarygodnią nasz profesjonalizm.  

Świadomi klienci Fit Cake 

Marka adresuje swoje produkty do ludzi świadomie się odżywiających, sportowców, osób ze schorzeniami takimi jak: cukrzyca, celiakia, otyłość, do alergików. Fit Cake zaopatruje siłownie w dużych miastach, a także placówki dla dzieci na specjalnych dietach (przedszkola i szkoły), stowarzyszenia diabetyków, instytucje rozrywkowe. Przygotowuje wyjątkowe „słodkie” stoły na przyjęcia i imprezy okolicznościowe. 

Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami i nie oszczędzają na zdrowiu. Dlatego jakościowy, zdrowy produkt może osiągać coraz wyższe ceny, a wypad na fit ciacho bez cukru - jest czymś normalnym. Tradycyjne cukiernie odchodzą do przeszłości, a rynek zdrowych przekąsek z roku na rok jest coraz silniejszy.

Modułowy system franczyzowy 

W związku z pandemiczną sytuacja Fit Cake opracował nowy system franczyzowy, zakładający trzy warianty współpracy w inwestorami. Każdy z nich wymaga nieco odmiennych warunków lokalowych i przewiduje inny zakres świadczeń ze strony franczyzodawcy. 
 - Fit Cake Mini jak sama nazwa wskazuje kosztuje najmniej. To inwestycja rzędu około 19 tys. zł za pakiet startowy plus koszty remontu, które leżą po stronie przedsiębiorcy (należy liczyć tysiąc złotych za metr kwadratowy powierzchni). W tym formacie wymagane jest pomieszczenie o powierzchni zaledwie 30 metrów kwadratowych, ponieważ mieścić się ma w nim głównie kuchnia, w której przygotowywane będą zdrowe desery oraz lada wydawcza. W lokalu nie jest przewidziana konsumpcja, nie ma więc miejsca na stoliki czy sofę. Do jego obsługi wystarczy jedna osoba. Wariant ten zakłada, że franczyzobiorca po przejściu odpowiednich szkoleń, samodzielnie będzie produkował na miejscu słodycze Fit Cake i wydawał je zamawiającym. Marka udostępnia mu całą księgę z recepturami, projekt aranżacji, całe “know-how”, kanały marketingowe (wraz z dedykowaną aplikacją do zamówień online). Model skrojony jest pod nowe, rynkowe realia, w których na plan pierwszy wybija się delivery. Obszar działania Mini Fit Cake ograniczony jest do dzielnicy lub niedużego, kilkutysięcznego miasteczka. 
-  Fit CakeStandard to klasyczna kawiarnia, w której poza pomieszczeniami roboczymi, znajduje się też zaaranżowana według designu Fit Cake sala konsumpcyjna. Minimalna wielkość takiego lokalu to 70 mkw. Koszt inwestycji to 30 tys zł. Doliczając remont i przygotowanie obiektu pod usługę inwestycja powinna się zamknąc w kwocie około 100 tys. zł. Z tym, że jeśli franczyzobiorca wcześniej prowadził Fit Cake Mini i postanowił rozwinąć swoją działalność, kwota ta ulegnie zmniejszeniu. Nie będzie przecież potrzebował kolejnej kuchni. Zaoszczędzi też na sprzęcie i zaopatrzeniu. Mniejsze będą koszty utrzymania pracowników.  Działania marketingowe też pochłoną mniejsze środki, ponieważ marka już będzie istniała w świadomości odbiorców. Ten wariant również nastawiony jest na dowozy i odbiory. 
 - Fit Cake Premium jest najbogatszą, ale i najdroższą opcją. Koszty aranżacji pomieszczeń pozostaną na podobnym pułapie jak w poprzednim module. Wystarczy 70-metrowy lokal. Natomiast zakres świadczeń jakich udziela marka jest dużo większy. Przede wszystkim franczyzobiorca otrzymuje menu wzbogacone o produkty dwóch submarek - Fit IceCream czyli ofertę wegańskich lodów i Fit Śniadania - kartę bezglutenowych, bez cukrowych i bezlaktozowych posiłków.  W ramach tego formatu właściciel kawiarni może wziąć udział w bardzo specjalistycznych szkoleniach na temat zdrowej żywności (m.in przygotowywania produktów dla diabetyków, alergików, osób chorych na celiakię). Ma też zagwarantowaną wyłączność na ustalonym obszarze. W sumie inwestycja w Fit Cake Premium wynosi 110 tys. ale jeśli przekształcona zostanie z modułu Standard koszt obniży się o 30 tys. 

- Keto Cake - to nowa marka własna dostępna jedynie w Fit Cake stworzona ze względu na popularność diety ketogenicznej i poszerzenia oferty o produkty i desery ze znikomą zawartością węglowodanów. Jest to absolutna nowość 2021 . Można ją dobrać do każdego z modułów oddzielnie za dopłatą 3500 pln. Jest to oferta limitowana , a regularna cena za ten koncept to 7000 pln. 

Przewaga systemu franczyzowego Fit Cake nad innymi konceptami: 

  • wiarygodność, wynikająca z tego, że marka nie jest nowicjuszem na rynku, zna jego realia, a wszystkie lokale franczyzowe utrzymały się mimo niesprzyjających warunków gospodarczych; 
  • odporność na kryzysy - Fit Cake ma świetnie rozwinięty system dowozów, aplikację do zamówień online i system lojalnościowy; 
  • niewysoki koszt inwestycji na poziomie 1 tys. zł do 1 m powierzchni lokalu przy wysokich obrotach zaraz po uruchomieniu (średnia wartość obrotów w miesiącu wynosi od 30 do 60 tys. zł); 
  • trzymodułowy system rozwoju franczyzy, umożliwiający uruchomienie lokalu z kapitałem w wysokości zaledwie 19 tys. zł (Fit Cake Mini), a potem dokupowanie kolejnych modułów wzbogacających ofertę; 
  • księga autorskich przepisów na fit desery i ciasta bez cukru, regularnie odświeżana i wzbogacana (franczyzobiorcy przechodzą w tej kwestii bardzo szczegółowe przeszkolenie); 
  • wsparcie marketingowe (sieć obsługuje medianie profesjonalna agencja PR, co zapewnia jej dobrą pozycję w sieci); 
  • podręcznik operacyjny w którym znajdziesz wszystkich dostawców, zdjęcia, porady; 
  • podręcznik HACCP – niezbędny i wymagany przez Sanepid;  
  • projekt technologiczny, zgodnie z którym będzie tworzona placówka, oraz dzięki któremu wykorzystamy w 101% możliwości lokalu  
  • motywujący system nagród dla najlepszych franczyzobiorców; 
  • elastyczne podejście do każdego inwestora i pomoc na wszystkich etapach zakładania biznesu, a potem stała ewaluacja i wsparcie rozwoju. 

JEDNOSTKI WŁASNE 

JEDNOSTKI FRANCZYZOWE 

  • Placówki franczyzowe gotowe: 32, 
  • Placówki franczyzowe w realizacji: 14 w Polsce 3 za granicą.

SORRIR – zdrowa kawiarnia superfood

Superfood jest to żywność charakteryzująca się wyjątkowo wysokimi składnikami odżywczymi. Do tej grupy mogą jedynie należeć produkty naturalne i nieprzetworzone.

Superfood to  organiczne dopalacze dla naszego organizmu - zawierają dużą ilość witamin, minerałów i antyoksydantów. Reguralne jedzenie tego typu produktów chroni przed wieloma chorobami, a także pozytwnie wpływa na codzienną dietę.

Wszystkie ciasta, które podawane w lokalu są bez glutenu, laktozy i cukru, a do tego wegańskie. Wszystkie produkty, z których wykonywane są wypieki są naturalne i nie zawierają konserwantów. Jako firma posiada certyfiakt „bezglutenowy”.

Ponadto w menu kawiarni znajdziesz m.in.: bowl’e, czyli bomby witamin, minerałów i wartości odżywczych, jagody acai, graviola, acerola, mango, marakuja, papaja, ananas i wiele innych egzotycznych smaków. W ofercie kawiarnia posiada także soki (cold pressed), smoothie i shake’i na mlekach roślinnych w tym kokosowe, migdałowe czy ryżowe.

Klasyczne kawy bazują na mlekach roślinnych, ponadto kawiarnia serwuje takie specjały jak bulletproof, espresso z buraka czy matcha latte. Do tego w ofercie posiada bogatą ofertę organicznych herbat.

Na zamówienie - home made products 100% natury
Kawiarnia zajmuje się produkcją domowych wyrobów, takich jak granola, masło orzechowe, rawtella, konfitury.

Korzyści franczyzy:

  • dostęp do unikatowych owoców i produktów z grupy Superfood w konkurencyjnych cenach;
  • w pełni przygotowany model biznesowy plus koncepcja dostarczania produktów do klienta;
  • doradztwo w zakresie wyboru lokalizacji i doboru lokalu;
  • pełne wsparcie w trakcie projektowania lokalu i dostosowania do designu stworzonego przez zespół Sorrir;
  • zapewnienie dostępu oraz zniżki do producentów wyposażenia dla gastronomii i dostawców materiałów niezbędnych dla funkcjonowania kawiarni;
  • doradztwo w zakresie zakupu sprzętu gastronomicznego;
  • wsparcie merytoryczne i biznesowe na każdym etapie realizowania inwestycji;
  • szkolenie informacyjne plus materiały;
  • szkolenie gastronomiczne w tym baristyczne oraz sprzedażowe w naszym lokalu w Poznaniu oraz przed uruchomieniem lokalu u Partnera;
  • baza przepisów na naturalne słodkości.

Korzyści marketingowe:

  • w pełni przygotowane materiały marketingowe w tym: banery reklamowe, potykacz, roll-up, naklejki, oklejenie witryny, prezentacje produktowe, ulotki informacyjne;
  • strona internetowa z gotowymi formularzami zamówień produktów i dań, również z dostawą do klienta;
  • przygotowanie i poprowadzenie kampanii marketingowej przygotowującej potencjalnych Klientów do otwarcia nowego lokalu;
  • bieżące wsparcie marketingowe tj. tworzenie zdjęć, grafik i banerów na życzenie Partnera;
  • merytoryczne wsparcie w pisaniu artykułów do mediów;
  • materiały szkoleniowe z Superfood’s oraz produktów sprzedawanych w kawiarni;
  • koncept zdrowej kawiarni.

Korzyści produktowe:

  • wyłączność regionalna na produkty firmy acaipolska.com;
  • w pełni przygotowane autorskie menu obejmujące nieznane smaki z całego świata podawane w unikatowy sposób – Sorrir Bowl;
  • kompozycje egzotycznych i superfood smoothie oraz cold-pressed juice;
  • bogata baza przepisów na FIT CIACHA – bez glutenu, cukru, laktozy i Weje;
  • szkolenie baristyczne;
  • szkolenie plus materiały na temat Superfood i produktów sprzedawanych w kawiarnii;
  • bieżące wsparcie w kompozycji nowych smaków;
  • pomoc dietetyka.

Ile to kosztuje?

Sama inwestycja w lokal nie jest droga, w zależności od tego, w jakim stanie będzie się on znajdował.

Koszt remontu i zakupu wszystkich niezbędnych sprzętów szacowany jest doświadczenia na 120 – 150 tys. zł.

Dodatkowo powinieneś mieć przygotowane pieniądze na start, a więc przede wszystkim marketing. Bez sprzedaży nie ma klientów, więc tutaj przygotuj ok. 20 tys. zł.

Koszty inwestycji to więc ok. 170 tys. zł.

Sieć nie pobiera żadnej opłaty startowej.

Jedyna opłata to 8% opłaty franczyzowej oraz 2% opłaty marketingowej (przez 1 rok).

Dostaniesz też 3 miesięczny okres karencji na start.

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.39

Udostępnij artykuł:

Dobre, bo polskie - LollyPolly wchodzi w franczyzę Dobre, bo polskie - LollyPolly wchodzi w franczyzę
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO

Sprawdź też inne pomysły na biznes

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem