Kopiowanie cudzego pomysłu musi się opłacać - poradnik przyszłego franczyzobiorcy

Wokół franchisingu narosło wiele mitów – wielu Polakom kojarzy się z ciągłą kontrolą, wszechobecnymi opłatami, niemożnością realizacji własnych inicjatyw – jednym słowem pracą w „instytucji totalnej”.

Wybór systemu franczyzowego musi być sprawdzony i przemyślany

 

Jak każdy biznes, franchising ma swoich zwolenników i przeciwników. Zwolennicy doceniają szansę wejścia w pewny, bezpieczny biznes, znany już na rynku, o ugruntowanej pozycji. Przeciwnicy twierdzą, że lepiej jest tworzyć coś „nowego", czego jeszcze nie było, niż powielać cudze pomysły. Jednakże wielu Polaków nie wie, na czym tak naprawdę polega taka forma prowadzenia własnej działalności, a sieć franczyzową kojarzą jedynie z gigantem tego rynku, restauracją McDonald’s.

 

Tymczasem – jak zauważa Marcin Uliński  - franczyza to sprawdzona metoda prowadzenia własnego interesu, z powodzeniem używana w wielu branżach przez biznesmenów na całym świecie. Jednakże – i tu nie ma co ukrywać – w Polsce franchising wciąż jeszcze raczkuje. Ale – co najważniejsze – sukcesywnie się rozwija i udoskonala.

- Biorcy wymagają od dawców, aby Ci się profesjonalizowali i odwrotnie – zapewnia Marcin Uliński.

Katalog Franczyz

Sprawdź gotowe pomysły

LucArt Automotive
Web Analytics