Franczyza - smaki z czterech stron świata

Gotowanie jest Twoją pasją? Lubisz eksperymentować z nowymi smakami i jesteś otwarty na specjały z różnych stron świata? Chciałbyś otworzyć restaurację, która – choć znajduje się w Polsce - zabierze gości w całkiem inny zakątek naszego globu? Przeczytaj ten artykuł i pozwól się zabrać w podróż dookoła świata z franczyzami oferującymi otworzenie własnych lokali gastronomicznych z kuchnią różnych krajów.

 

Być może staną się inspiracją dla Ciebie.

 

CHATA Z ZALIPIA – kuchnia polska

 

Restauracje Chata z Zalipia oferują wyborną kuchnię opartą o polskie tradycje. Najwyższej jakości, składniki sezonowe, własne wypieki oraz wyjątkowe wina są chlubą restauracji. Szefowie Kuchni serwują autorskie dania, a ich doświadczenie i kreatywność zaowocowały wieloma prestiżowymi nagrodami i wyróżnieniami.

 

Około 60 proc. lokali gastronomicznych zamyka się w ciągu pierwszych trzech lat działalności. Pierwszy rok od otwarcia własnej restauracji jest zawsze najtrudniejszy. Sukces w dużej mierze zależy od siły koncepcji.  

 

Chata z Zalipia to sieć restauracji silnie stąpająca w segmencie lokali kuchni polskiej. Są to restauracje z pełną obsługą kelnerska, oferujące codzienne, smaczne i wysokiej jakości dania.

 

Franczyzobiorca Chata z Zalipia może liczyć na pełne wsparcie w zakresie prowadzonej działalności. Otrzymuje od spółki szczegółowe wytyczne dotyczące prowadzenia restauracji. Chata z Zalipia organizuje także szereg szkoleń związanych z uruchomieniem i prowadzeniem restauracji. Dotyczą one obowiązujących standardów sieciowych, menu i receptur potraw, sposobu ich przyrządzania, a także oferty cenowej, zachowania norm jakości i zasad obsługi klienta. Szkolenia są cyklicznie powtarzane w trakcie okresu współpracy i obejmują nie tylko franczyzobiorcę, ale też jego pracowników.

 

Źródła dochodów franczyzobiorcy to:

  • sprzedaż gotowych dań na miejscu;
  • sprzedaż gotowych dań na wynos;
  • sprzedaż gotowych dań z dostawą do domu lub do firmy;
  • sprzedaż napojów alkoholowych i bezalkoholowych;
  • organizacja imprez okolicznościowych w lokalu lub dostawa większych zamówień pod wskazany przez klienta adres.

 

Wsparcie dla franczyzobiorcy:

  • działanie pod znakiem towarowym Chata z Zalipia oraz pełnym know how;
  • pomoc przy wyborze odpowiedniej lokalizacji restauracji;
  • wsparcie w wykonaniu aranżacji restauracji Chata z Zalipia;
  • pomoc przy projektach technicznych i odbiorach Państwowej Inspekcji Sanitarnej;
  • zaplanowanie kampanii reklamowej związanej z uruchomieniem restauracji oraz wspieranie akcji reklamowych organizowanych przez franczyzobiorców na rynkach lokalnych;
  • procedury operacyjne oraz standardy działania i obsługi klienta;
  • szkolenie i przekazanie wszystkich receptur i technologii;
  • pełny system szkoleń;
  • zapewnienie ciągłej logistyki dostaw towarów spożywczych niezbędnych do funkcjonowania lokalu wraz z rabatami sieci;
  • pomoc w zaplanowaniu pierwszej dostawy i planowanie następnych dostaw.

 

Przewidywana suma inwestycji:

 

Minimalna kwota inwestycji potrzebna do otwarcia restauracji (przy wynajmowanym lokalu) zaczyna się od 80 tys. zł w przypadku gotowego lokalu po innej gastronomii wymagającego niewielkich nakładów finansowych,

 

Kwota inwestycji niezbędna do wyremontowania nowej restauracji od podstaw będzie zależała od wielkości i stanu technicznego lokalu i może zawierać się w przedziale 150 - 350 tys. zł

 

Ta opcja skierowana jest przede wszystkim do wymagających i zamożnych klientów. Kwota inwestycji niezbędna do wybudowania wolnostojącej restauracji od podstaw będzie zależała od wielkości lokalu i działki oraz jej położenia, może zawierać się w przedziale 800 tys. – 1.2 mln. zł

 

Opłata miesięczna franczyzowa wyrażona w procentach od obrotu.

 

Opłata miesięczna marketingowa wyrażona w procentach od obrotu

 

Podstawowe wymagania:

  • minimalna powierzchnia lokalu 120 m² (sugerowana 140 m²i więcej);
  • lokal z bezpośrednim wejściem z ulicy;
  • wskazana możliwość rozmieszczenia ogródka letniego;
  • lokal w centrum miasta, ulicach handlowych, przy dużych osiedlach lub przy ruchliwej trasie przelotowej.

 

Od franczyzobiorcy sieć nie wymaga doświadczenia w gastronomii.

 

Katalog Franczyz

Sprawdź gotowe pomysły

Telakces.com