Franczyza idealna dla...humanistów
Coraz więcej socjologów obala mit niepotrzebnego światu humanisty. Co więcej – według niektórych, to właśnie ta grupa będzie przyszłością na rynku pracy. Humanistów cechuje bowiem wysoka przedsiębiorczości – wielu z nich prowadzi własne firmy. Oczywiście ta probiznesowość spowodowana jest czasami brakiem etatów, ale świadczy też o ich dużej zaradności i pomysłowości.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jakie sieci proponują współpracę, w której odnajdą się absolwenci studiów humanistycznych;
- jakie są warunki przestąpienia do konkretnych sieci;
- jakie są korzyści z przystąpienia do tych sieci;
- jakie są oczekiwania sieci wobec partnerów;
- jakie wsparcie oferuje franczyzodawca.
Kierunkami humanistycznymi jest m.in. polonistyka, pedagogika, historia, filozofia, kulturoznawstwo, filologie, dziennikarstwo, politologia, psychologia, socjologia. Dzięki tym kierunkom ich absolwenci mają otwarte umysły, szerokie horyzonty, są osobami komunikatywnymi, władającymi językami obcymi, rozumiejącymi inne kultury.
Oczytanie, komunikacja oraz umiejętność współpracy w grupie - to według badania Hays Poland oraz ABSL – kompetencje przydatne w wielu sektorach (w tym w nowoczesnych usługach dla biznesu).
Takich osób poszukują pracodawcy zatrudniający w takich specjalizacjach, jak HR, sprzedaż, marketing i PR, obsługa klienta, administracja, doradztwo/konsulting.
Prezentujemy 11 biznesów franczyzowych, w których odnalazłby się każdy humanista.
Humaniści świetnie sprawdzają się w pracy z dziećmi, zacznijmy więc od biznesów franczyzowych dających taką możliwość.
Sprawdź też inne pomysły na biznes