zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Familijna franczyza...i wszystko zostaje w rodzinie

Niektórzy pracodawcy, którzy nie tolerują małżeństw czy członków jednej rodziny w pracy. Zdarza się, że ich zakaz umieszczają w kodeksach etycznych lub bezpośrednio w regulaminach. Uważają, że współpracowników nie powinny łączyć bliskie relacje, ponieważ zaburzają one służbowy charakter pracy. Takiego zdania są również niektóre sieci franczyzowe. Na szczęście – nie wszystkie. Sprawdź, które preferują prowadzenie rodzinnego biznesu w ramach franczyzy.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jakie sieci preferują gotowość do prowadzenia rodzinnego biznesu;
  • jakie są warunki przestąpienia do konkretnych sieci;
  • jakie są korzyści z przystąpienia do tych sieci;
  • jakie są minimalne kwoty inwestycji.
  • Jak zadbać o wzrost swojego biznesu w oparciu o franczyzę sprawdź tutaj.

Familijna franczyza...i wszystko zostaje w rodzinie

 

Niektóre sieci franczyzową preferują małżeństwa lub członków jednej rodziny wspólnie prowadzących biznes

 

Niektóre sieci franczyzową preferują małżeństwa lub członków jednej rodziny wspólnie prowadzących biznes. Jest to np. podstawowym warunkiem przystąpienia do Grupy Muszkieterów. Uważają oni, że inicjatywa i działanie rodzinne, zawsze będzie silniejsze niż jednostki, dlatego też preferują właśnie taki model prowadzenia franczyzy. Nie oni jedni. Chętni do zawierania umów np. ze współmałżonkami jest także wiele gastronomicznych biznesów franczyzowych. Nie wykluczają tego chociażby Bobby Burger, Da Grasso, House of Donuts, Setka Bar, czy Zapieksownia.

Niektóre sieci z góry informują, że nie akceptują małżonków jako wspólników. Należy do nich np. największa na świecie sieć franczyzowa McDonald’s. Franczyza restauracji McDonald’s może być udzielona wyłącznie osobie fizycznej. Nie może zostać udzielona osobie prawnej, jednostce organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, kilku osobom fizycznym łącznie, na przykład małżonkom, a także osobom fizycznym prowadzącym działalność w formie spółki cywilnej. W praktyce nie oznacza to jednak, że członkowie rodziny franczyzobiorcy nie mogą być zatrudnieni w nowej restauracji i działania tym samym na jej rozwój i zyski. Zdarza się, że członkowie rodzin franczyzobiorcy rezygnują ze swojej pracy zawodowej na rzecz restauracji męża/żony/taty/mamy itp.

Podobnie rzecz ma się np. z siecią WAFFLE BALL. Tutaj także współpraca na zasadzie franczyzy może być udzielona wyłącznie osobie fizycznej. Nie może zostać udzielona osobie prawnej, jednostce organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, kilku osobom fizycznym łącznie, na przykład małżonkom, a także osobom fizycznym prowadzącym działalność w formie spółki cywilnej.

 

 

INTERMARCHE – możliwość wspólnej pracy z partnerem życiowym we franczyzie

Intermarché to francuska sieć supermarketów spożywczo-przemysłowych prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców, Muszkieterów.

Muszkieterzy często podkreślają rodzinny i prospołeczny charakter prowadzonych działalności.

Unikatowy model franczyzy realizowany przez Grupę Muszkieterów to jedna z najlepszych dróg do założenia własnej firmy i wysokich zarobków. Wszystko dzięki sprawdzonej koncepcji biznesowej, współdecydowaniu o kierunkach działania firmy oraz potencjałowi branż, w których działają Muszkieterowie.

Supermarkety Intermarché i Bricomarché to jednostki franczyzowe. Uwzględniając ogromny potencjał polskiego rynku, Grupa dynamicznie się rozwija i planuje kolejne otwarcia na terenie wszystkich województw – głównie w małych i średnich miejscowościach.

Model biznesowy Grupy Muszkieterów polega na nieustannej, dwustronnej współpracy pomiędzy właścicielami punktów sprzedaży, a ekspertami pracującymi na co dzień w głównej siedzibie firmy. W przeciwieństwie do innych franczyzodawców, którzy narzucają konkretne rozwiązania, Grupa Muszkieterów opiera się na zasadzie współzależności.

To oznacza, że każdy franczyzobiorca nie tylko współdecyduje o kierunku działania w swoim sklepie, ale również ma aktywny wpływ na działalność całej sieci. Muszkieterowie każdego dnia i w każdej chwili realizują ideę Alexandra Dumasa: „Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego.”

Pomoc Grupy Muszkieterów obejmuje wszystkie etapy prowadzące do otwarcia punktu sprzedaży oraz szerokie wsparcie w bieżącej działalności.

wiarygodność wynikająca z doświadczenia. Grupa Muszkieterów jest największym zrzeszeniem przedsiębiorców w Europie i liczy ponad 2900 członków rozwijających swoją działalność na terenie Francji, Belgii, Portugalii i Polski. Rozpoczynając współpracę z Grupą Muszkieterów, franczyzobiorcy zyskują rzetelnego i wiarygodnego partnera z bogatą tradycją i wielkimi możliwościami biznesowymi.

Przystępując do Muszkieterów, franczyzobiorcy zyskują dostęp do unikatowego, efektywnego systemu prowadzenia biznesu. Ponadto:

  • możliwość rozwoju osobistego. Nieustanna edukacja jest niezbędna, by osiągać sukcesy, dlatego wszyscy Muszkieterowie regularnie uczestniczą w warsztatach rozwijających ich umiejętności zawodowe oraz dedykowanych szkoleniach, po to, aby ich biznes rozwijał się szybciej i dynamiczniej;
  • branże DIY i FMCG dostarczają stale nowych możliwości. Współpraca z Muszkieterami, dzięki niesłabnącej popularności sklepów typu DIY (do it yourself) oraz tych oferujących dobra szybkozbywalne (FMCG) to gwarancja powodzenia zawodowego oraz konkretnego zysku;
  • współdecydowanie o kierunkach rozwoju całej Grupy. Każdy franczyzobiorca nie tylko decyduje o kierunkach rozwoju swojej placówki handlowej, ale również ma istotny wpływ na działalność całej sieci, pełniąc funkcje zarządcze w centrali Grupy;
  • strategiczne wsparcie w prowadzeniu biznesu. Nowi przedsiębiorcy mogą liczyć między innymi na: doradztwo prawne, pomoc w uzyskaniu źródeł finansowania inwestycji, pomoc w wyborze lokalizacji sklepu, wsparcie w opracowaniu projektu, budowie placówki, a także w doborze wyposażenia oraz przygotowaniu sklepu do otwarcia. Przedsiębiorcy będący już członkami Grupy otrzymują wsparcie i ułatwienia w prowadzeniu firmy – w tym dostęp do nowoczesnej centrali zakupowej, logistyki oraz systemu informatycznego, a także doradztwo prawne oraz pomoc z zakresu marketingu, reklamy i public relations;
  • działalność prospołeczna. Idea CSR (Corporate Social Responsibility) wpisana jest na stałe w strategię realizowaną przez Grupę Muszkieterów. Każdy przedsiębiorca, przystępując do Grupy, akceptuje Kartę Muszkietera stanowiącą zbiór zasad i wartości, wśród których znajduje się m.in. gotowość zostania aktywnym członkiem społeczności lokalnej, reagującym na jej potrzeby;
  • przejrzystość finansowa. Wkład finansowy, który wnosi przedsiębiorca przystępujący do Grupy Muszkieterów, jest jego kapitałem własnym, od początku pracującym na wyniki prowadzonej przez niego spółki (nie jest to w żadnym wypadku opłata licencyjna lub też inna forma opłaty na rzecz Grupy).

Warunki przystąpienia:

  • akceptacja zasad funkcjonowania w Grupie, które zostały zapisane w Karcie Muszkietera;
  • gotowość do prowadzenia własnego, rodzinnego przedsiębiorstwa (preferujemy pary/małżeństwa);
  • preferowany wiek w przedziale 25-50 lat;
  • wkład finansowy w wysokości minimum 400 tys. złotych lub 20% wartości całej inwestycji. Jest to kapitał własny, który od początku pracuje na wyniki prowadzonej działalności;
  • ukończenie pięciomiesięcznego szkolenia teoretyczno-praktycznego;
  • gotowość do ewentualnej zmiany miejsca zamieszkania;
  • akceptacja umowy gwarantującej franczyzobiorcy 10-letnią współpracę z możliwością jej przedłużenia.

BRICOMARCHE – rodzinny biznes i atmosfera

Przystąpienie do Grupy Muszkieterów ze współmałżonkiem w przypadku Bricomarche oczywiście nie jest obowiązkowe, ale preferowane z uwagi na skalę przedsięwzięcia - zarządzanie punktem sprzedaży staje się o wiele prostsze, gdy zaangażujesz się w parze.

Grupa Muszkieterów jest największym europejskim zrzeszeniem niezależnych przedsiębiorców, które z sukcesem zarządza siecią prawie 4 tysięcy punktów handlowych. W Polsce Grupa Muszkieterów zrzesza ponad 280 niezależnych przedsiębiorców zarządzających łącznie ponad 360 sklepami Bricomarché i Intermarché, będącymi liderami rynku w kategorii supermarketów.

Bricomarché to:

  • przyjazna dla klientów powierzchnia sklepów od 1000 do 2500 m²;
  • lokalizacje w mniejszych miejscowościach, aby być jak najbliżej Klientów, oferując bliskość i wygodę codziennych zakupów;
  • 15-25 tysięcy produktów z działów: majsterkowanie, budowanie, dekoracja i ogród;
  • szeroki asortyment w najlepszych cenach.

Zasady przystąpienia:

  • wkład min. 400 tys. zł jako kapitał początkowy spółki;
  • odbycie 4,5 miesięcznych dedykowanych szkoleń;
  • gotowość do ewentualnej relokacji;
  • wsparcie Grupy Muszkieterów;
  • know-how Grupy Muszkieterów i Bricomarche;
  • współpraca i pomoc doświadczonych właścicieli sklepów;
  • atrakcyjna lokalizacja przyszłego marketu;
  • merytoryczne wsparcie i zaangażowanie zespołu pracowników Grupy w otwarcie sklepu;
  • stały dostęp do specjalnych warunków handlowych, działań marketingowych, systemu informatycznego, systemu szkoleniowego, logistyki, platformy komunikacyjnej, systemu ratalnego dla konsumentów.

Benefity finansowe:

  • dochód oraz dywidenda ze swojej działalności handlowej;
  • premia od Grupy za realizację celów handlowych;
  • premia od Grupy za realizację celów wizerunkowych;
  • możliwość korzystania z preferencyjnych warunków dostępu do narzędzi finansowych jak skonto, faktoring, kredyt obrotowy;
  • dofinansowanie do działań marketingowych;
  • redukcja kosztów dzięki specjalnym warunkom dla członków Grupy w ramach umów centralnych m.in. na usługi telekomunikacyjne, energię, usługi kurierskie, transakcje i terminale płatnicze, usługi reklamowe i drukarskie, wyposażenie i materiały eksploatacyjne.

Wyjątkowa atmosfera:

  • spotkania integracyjne i szkolenia;
  • rodzinny charakter biznesu;
  • wielopokoleniowość;
  • bliskie relacje i wzajemne wsparcie właścicieli;
  • niezależność i decyzyjność;
  • kreowanie własnej strategii lokalnej wspieranej strategią Grupy;
  • autonomia i decyzyjność w prowadzeniu marketu;
  • możliwość otwierania i prowadzenia kolejnych sklepów;
  • pakiety szkoleń dla właścicieli oraz dla pracowników sklepów;
  • możliwość współdecydowania poprzez pełnienie funkcji zarządczych w strukturach Grupy.

Wkład własny nie może pochodzić z kredytu. Muszą stanowić go własne aktywa finansowe kandydatów na franczyzobiorców.

Doświadczenie w branży nie jest wymagane. Sieć szuka przede wszystkim ludzi z pasją, którzy interesują się handlem i znają realia zarządzania. Jeśli masz wiedzę i umiejętności, prowadzone przez nas szkolenia pomogą Ci je usystematyzować.

Jeden właściciel nie może prowadzić sklepów z dwóch różnych branż. Może być właścicielem kilku sklepów, ale tylko sklepów Bricomarche lub tylko sklepów Intermarche.

Każda lokalizacja ma inny potencjał, ale każda, którą oferuje Bricomarche przechodzi szereg licznych analiz, żeby zapewnić osiąganie dobrych wyników i atrakcyjne zarobki dla właścicieli - to leży w interesie całej organizacji. Nie ma jednak gwarantowanej wysokości dochodów. Wiele zależy od tego, jak poprowadzisz swój biznes. Zdecydowana większość obecnych właścicieli jest bardzo zadowolona ze swoich dochodów, a rosnąca ilość członków rodziny przyłączająca się do Grupy jest najlepszym dowodem na to, że to opłacalny biznes. Inwestując 400 tys. zł zyskujesz dzięki Grupie przedsiębiorstwo o wartości kilku milionów złotych, atrakcyjną lokalizację i gotowe know-how, a na każdym etapie prowadzenia tego biznesu możesz liczyć na ścisłą współpracę innych właścicieli.

BIOWAY – rodzinne bistro ze zdrową żywnością

Marką, która preferuje osoby chcące prowadzić biznes franczyzowy wraz z innymi członkami rodzin jest sieć BIOWAY.

W BIOWAY minimalizowane jest używanie cukru, soli i tłuszczu. Zrezygnowano z wykorzystywania mięsa i ryb. Według sieci - dobrze zbilansowana dieta wegetariańska nie wymaga spożywania mięsa, co potwierdzają liczne badania. Sieć zwraca uwagę, że dzięki takiemu rozwiązaniu zachowuje przy życiu setki tysięcy zwierząt i oszczędza miliony litrów wody pitnej rocznie.

Większość surowców pochodzi od lokalnych dostawców. Każde danie w BIOWAY jest przygotowywane w maksymalnie krótkim czasie, na parze, właśnie po to, aby zachować maksymalnie dużo właściwości odżywczych. Bez żadnych konserwantów.

Współpracując z BIOWAY otrzymasz kompletne know-how, a także wsparcie potrzebne do stworzenia i prowadzenia baru marki.

Udzielając licencji sieć nie jest w stanie zagwarantować sukcesu komercyjnego prowadzonej działalności. Z jej doświadczenia wynika, że sukces zależy w głównej mierze od zaangażowania i zdolności zarządczych biorcy licencji, nie zaś od posiadanych środków na inwestycję.

Od kandydatów sieć oczekuje znalezienia potencjalnej lokalizacji na bar BIOWAY. Jej brak nie dyskwalifikuje kandydata, ponieważ sieć dysponuje bazą lokali, które może zaproponować. Pomaga też ocenić potencjał lokalizacji znalezionych przez biorców licencji.

Sieć pobiera opłatę za przystąpienie do sieci w kwocie 10 000 zł netto.

Opłata ta obejmuje: znalezienie lub ocena lokalizacji wskazanych przez biorcę licencji, konsultacje na etapie projektowania lokalu, wyszkolenie kierownika baru i całego zespołu do pracy w danej lokalizacji, pomoc w sfinansowaniu inwestycji, nadzór nad procesem budowy lokalu, pomoc po otwarciu lokalu

Jeżeli bar objęty daną umową licencyjną uda się otworzyć w ciągu jednego roku od podpisania umowy to BIOWAY zwraca biorcy licencji połowę z kwoty 10 000 zł – opłaty za przystąpienie do sieci.

Po otwarciu baru wynagrodzenie BIOWAY ogranicza się jedynie do pobierania opłaty uzależnionej od osiąganych przez bar obrotów. Cały zysk z prowadzenia baru pozostaje własnością biorcy licencji.

Dodatkowa opłata dotyczy wspólnego funduszu marketingowego i zostaje spożytkowana na wspólne działania marketingowe.

Po podpisaniu umowy BIOWAY pomaga znaleźć odpowiednią lokalizację pod bar, oraz przekazuje podręczniki do projektowania i budowy lokali, podręcznik do prowadzenia wspólnej identyfikacji wizualnej, oraz podręcznik operacyjny.

Po podpisaniu umowy udzielenia licencji, oczekujemy od biorcy przygotowania projektu, zatrudnienia wykonawcy oraz wykonania niezbędnych prac. Prace te prowadzone są pod nadzorem BIOWAY i zgodnie ze standardami firmy.

Na etapie powstawania lokalu BIOWAY, dawca licencji występuje w roli doradcy, przekazując wytyczne, wszelkie niezbędne informacje oraz kontrolując realizację projektu.

Przed otwarciem baru, BIOWAY szkoli biorcę licencji oraz personel niezbędny do prowadzenia baru.

W trakcie otwarcia baru, BIOWAY zapewnia nadzór koordynatora.

Ponadto:

  • po otwarciu baru, BIOWAY wskazuje dostawców surowców i towarów handlowych;
  • biorca licencji zobowiązany jest w trakcie działalności baru do posiadania w swojej ofercie asortymentu wskazanego przez BIOWAY;
  • biorca licencji podlega stałej kontroli realizacji zasad, na których została udzielona licencja;
  • biorca licencji ma obowiązek dostosowania swojego baru do nowych produktów, zmian w identyfikacji wizualnej oraz wszystkich innych obszarów działalności barów marki BIOWAY.

Oczekiwania BIOWAY względem biorców licencji:

  • oczekiwanie pełnego zaangażowania ze strony biorcy licencji w prowadzenie baru BIOWAY. Powinno być to główne jego zajęcie zawodowe, a nie praca dorywcza.
  • sieć preferuje osoby chcące prowadzić BIOWAY wraz z innymi członkami rodzin;
  • sieć nie wymaga doświadczenia w prowadzeniu gastronomii;
  • mile widziane jest posiadanie doświadczenia w zarządzaniu personelem.
  • sieć nie wymaga, aby biorcy licencji osobiście stosowali dietę wegetariańską, wegańską – zachęca do zmiany przyzwyczajeń, ale nie zmusza do tego;
  • sieć nie ma preferencji co do wieku i stanu cywilnego biorców licencji.

W zależności od lokalizacji i stanu technicznego lokalu, stworzenie baru BIOWAY kosztuje od 200 000 zł do 500 000 zł.

Zdarzają się również bardziej kapitałochłonne inwestycje. Górnej granicy kosztów niestety nie ma. Dla uproszczenia można przyjąć, iż stworzenie lokalu wymaga zainwestowania około 2 000 zł na każdy metr kwadratowy restauracji. Powyższa kwota uwzględnia nakłady na adaptację lokalu oraz jego wyposażenie.

Z doświadczenia firmy wynika jednak, iż tę kwotę można znacząco zmniejszyć, angażując się w szczegóły powstawania lokalu i dokładnie nadzorując proces inwestycyjny. Dużo zatem zależy od samego biorcy licencji.

Minimalna kwota, którą powinien dysponować biorca licencji to 200 000 zł. Pozostałą kwotę może pomóc sfinansować BIOWAY w formie dotacji, kredytu lub leasingu.

W przypadku braku wystarczających środków należy posiadać zdolność kredytową, oraz zabezpieczenie ewentualnego kredytowania.

Oczekiwania sieci względem potencjalnych lokalizacji barów BIOWAY:

  • miasta powyżej 80 tys. mieszkańców;
  • lokalizacje przy głównych ulicach handlowych. Mogą to być zarówno ruchliwe ciągi piesze, jak i główne ciągi ruchu kołowego;
  • lokalizacje w centrach handlowych (galerie posiadające przynajmniej 100 lokali handlowych);
  • optymalna powierzchnia lokalu to ulicznego to 150 do 200 m²;
  • optymalna powierzchni lokalu położonego w strefie food cort galerii handlowej to 50-60 m²;
  • mile widziane są lokalizacje narożne.

Sieć preferuje posiadanie lokalu na podstawie umowy najmu lub dzierżawy na okres określony - przynajmniej 10 lat.

EUROKIOSK – otwórz rodzinny salon prasowy

Eurokiosk Sp. z o.o. to dynamicznie rozwijająca się sieć franczyzowa funkcjonująca na rynku już od 15 lat. Zarządza obecnie ponad 100 punktami sprzedaży detalicznej w całym kraju.

Działa w oparciu o ideę franchisingu. Partnerzy to samodzielni przedsiębiorcy posługujący się identyfikacją wizualizacją, know - how i wyposażeniem umożliwiającym osiągnięcie sukcesu w prowadzeniu kiosku, salonu prasowego, kawiarni lub punktu małej gastronomii na europejskim poziomie.

W ramach ekspansji sieci EUROKIOSK tworzy kolejne własne punkty sprzedaży lub adaptuje istniejące lokale w miejscach o największym przepływie klientów.

Punkty sieci znajdują się w atrakcyjnych lokalizacjach: w pasażach oraz galeriach handlowych, na dworcach, przystankach tramwajowych i autobusowych, przy głównych ulicach i osiedlach.

Wszystko to sprawia, że oferta sieci jest atrakcyjna pod względem handlowym i marketingowym, zarówno dla franczyzobiorców i klientów, jak również dostawców towarów handlowych i reklamodawców.

Marki sieci:

Na polskim rynku sieć jest widoczna jako operator uzupełniających się marek rynkowych:

EUROKIOSK, pod którą jest dostępna w kioskach i wiatokioskach zlokalizowanych w Poznaniu, przy głównych ciągach komunikacyjnych.

EURO-SALON Prasowy, będącą obecnie wiodącą marką sieci. Oznacza się nią salony prasowe z wejściem do środka, gdzie zapewniony jest pełen komfort dokonywanych zakupów. Salony prasowe są zestandaryzowane pod względem wyposażenia i gamy oferowanych towarów.

Jest to najpopularniejsza wśród franczyzobiorców forma współpracy z siecią.

Sieć nieustannie inwestuje w nowe lokalizacje i poszukuje partnerów biznesowych gotowych podjąć działalność gospodarczą. Franczyzobiorcy dysponują dużą niezależnością w prowadzeniu biznesu, korzystając z posiadanych przez sieć lokalizacji albo prowadząc salony prasowe we własnych lokalach.

Niezależność ta przejawia się m.in. w zatowarowaniu uzupełniającym, samodzielnym ustalaniu cen sprzedaży, prawie wyboru źródła zaopatrzenia (poza prasą i terminalami doładowującymi).

W pozyskiwaniu lokalizacji sieć współpracuje z największymi sieciami handlowymi w kraju, umiejscawiając swoje saloniki w ich galeriach handlowych. Dzięki dużej liczbie potencjalnych klientów minimalizuje w ten sposób ryzyko niepowodzenia biznesu franczyzobiorcy. Należy jednak mieć na uwadze, że każda działalność gospodarcza wiąże się z ryzykiem nieosiągnięcia zakładanych zysków, na co wpływają zarówno sezonowe, jak i trwałe zmiany koniunktury.

Sieć gwarantuje:

  • punkt sprzedaży wraz z wyposażeniem meblowym oraz obsługę techniczną w zakresie konserwacji lokalu;
  • bezpośredni kontakt z siecią poprzez osobistego Opiekuna, od którego Partner otrzymuje stałą pomoc w zakresie prowadzonej działalności;
  • profesjonalną obsługę przez: 
  • - RUCH SA w zakresie dostawy prasy na warunkach wynegocjowanych przez EUROKIOSK,
  • - wskazanego dostawę hurtowego w zakresie sprzedaży m.in.: biletów komunikacji miejskiej, kart telefonicznych, doładowań GSM wszystkich operatorów działających na polskim rynku, parafarmaceutyków, baterii, kart pamięci i innych atrakcyjnych towarów impulsowych,
  • pełną obsługę marketingową w zakresie:
  • - fachowej pomocy przy uruchomieniu i prowadzeniu punktu;
  • - wizualizacji sieci zgodnej ze standardami EUROKIOSK, w tym ubiory firmowe;
  • - akcji promocyjnych dla klientów;
  • - konkursów dla sprzedawców;
  • - konkursów dla klientów;
  • - szkoleń w zakresie ekspozycji towarów.
  • dużą swobodę w ustalaniu cen detalicznych i zatowarowaniu uzupełniającym (pozastandardowym) o wysokiej marży handlowej, odpowiednio do potrzeb lokalnych rynków.

Aby zostać partnerem sieci konieczne jest spełnienie następujących, podstawowych warunków:

  • prowadzenie własnej działalności gospodarczej;
  • dysponowanie wolnymi środkami pieniężnymi w kwocie min. 30 tys. zł (kiosk) - 40 tys. zł (salonik klasy standard), niezbędnymi na:
  • - zatowarowanie punktu zgodnie ze standardami sieci,
  • - opłatę za wejście do sieci,
  • - wpłatę kaucji zwrotnej za powierzone wyposażenie,
  • - opłacenie pierwszego czynszu, w sytuacji korzystania z lokali, którymi dysponuje EUROKIOSK.
  • zgoda na przestrzeganie standardów sieci opisanych w umowie franczyzowej.

EUROCAFE

Marka Eurocafe służy oznaczeniu formatu aktywności, w którym prowadzone są kawiarnie zlokalizowane niezależnie, albo w sąsiedztwie salonów prasowych. Osobom dysponującym odpowiednim kapitałem sieć proponuje budowę nowoczesnych 

System oparty jest na umowie franczyzy, w której EUROKIOSK Sp. z o.o. udziela licencji na posługiwanie się marką i koncepcją Eurocafe Partnerowi biznesowemu.

Franczyzobiorca pozostaje właścicielem wyposażenia i elementów wystroju lokalu, z wyłączeniem urządzeń udostępnionych przez autoryzowanych partnerów (np. ekspres do kawy, lodówki na napoje i lody). Franczyzobiorca otrzymuje wolną rękę w adaptacji i zakupie wyposażenia zaplecza kawiarni, przy czym dokonuje ich według wytycznych franczyzodawcy. Zakup wyposażenia sali sprzedaży, elementów oznaczeń i wystroju wnętrz realizowany jest za pośrednictwem franczyzodawcy.

Oferta sieci skierowana jest przede wszystkim do osób, które nie mają doświadczenia w działalności gastronomicznej, a posiadają odpowiednie środki finansowe i chciałyby się tym zająć profesjonalnie.

Oceniając szanse powodzenia biznesu w kontekście konkretnej lokalizacji sieć posługuje się modelem finansowym, w którym grupuje kluczowe elementy mające wpływ na rentowność przedsięwzięcia: nakłady inwestycyjne, spodziewane miesięczne koszty oraz marże uzyskiwane ze sprzedaży poszczególnych asortymentów. Zastosowanie modelu pozwala potencjalnemu franczyzobiorcy podjąć świadomą decyzję o zaangażowaniu w prowadzenie kawiarni Eurocafe, przy oszacowaniu poziomu ryzyka i okresu zwrotu z inwestycji.

Celem sieci jest przekazanie franczyzobiorcy nie tylko wiedzy na temat prowadzenia kawiarni, ale także podejmowanie wspólnych działań, które pomogą mu osiągnąć sukces rynkowy. Dlatego, w ramach współpracy gwarantuje:

  • pomoc w ocenie przydatności i atrakcyjności rynkowej lokalu;
  • projekt aranżacji lokalu wg standardów Eurocafe;
  • asystę w czasie adaptacji i nadzór nad realizacją wystroju wnętrz;
  • wytyczne w zakresie zakupu wyposażenia zaplecza technicznego;
  • pośrednictwo w zakresie zakupu wyposażenia sali sprzedaży i elementów oznaczeń;
  • pomoc w rekrutacji i szkoleniu personelu;
  • asystę w dniu otwarcia (materiały promocyjne);
  • podręcznik operacyjny systemu Eurocafe;
  • pakiet startowy materiałów reklamowych;
  • koordynację kontaktów z dostawcami strategicznymi towarów (m.in. kawa, zimne napoje, lody, terminal GSM, itp.);
  • stałą asystę koordynatora sieci;
  • obsługę marketingową w zakresie akcji promocyjnych i programów lojalnościowych.

Do współpracy sieć zaprasza osoby, które poszukują życiowej szansy w prowadzeniu rodzinnego biznesu, w oparciu o doświadczenie franczyzodawcy i jego know-how. Minimalne warunki przystąpienia do sieci Eurocafe:

  • prowadzenie własnej działalności gospodarczej;
  • dysponowanie kapitałem w wysokości min. 150 tys. zł i lokalem spełniającym odpowiednie kryteria;
  • gotowość do współpracy w ramach systemu franczyzowego.

Optymalne lokalizacje dla kawiarni to miasta pow. 50 tys. mieszkańców i lokale handlowe o powierzchni min. 70 mkw. w miejscach o dużym przepływie potencjalnych klientów. Poziom opłaty wstępnej (licencyjnej) zdefiniowany jest standardowo na poziomie:

- 20 tys. zł netto - dla lokali o powierzchni do 80 m² włącznie,

- 30 tys. zł netto - dla lokali o powierzchni powyżej 80 m².

Miesięcznie na rzecz franczyzodawcy uiszczana jest również (standardowo) opłata franczyzowa w wysokości 5 % wartości sprzedaży netto, liczona na podstawie wydruków z kasy fiskalnej.

PRZEDSZKOLE KOLIBEREK – opieka nad dziećmi w rodzinnej atmosferze

Czy może być bardziej rodzinny biznes niż opieka nad dziećmi? Jeżeli Ty i Twoi bliscy lubicie dzieci – zapoznajcie się z ofertą franczyzową Przedszkola KOLIBEREK.

Z uwagi na stabilny rozwój KOLIBERKA oraz ciągłe zapotrzebowanie rynku edukacji na świadczone przez nas usługi, może to być świetny pomysł na rodzinny biznes.

Przedszkole KOLIBEREK działa od 2008 roku. Efektywność dotychczasowej działalności, jak również zadowolenie klientów, zachęca do dalszego rozwoju, w tym zwłaszcza stałego udoskonalania i ekspansji rynkowej.

Co wyróżnia to przedszkole?

Przede wszystkim kompleksowa oferta edukacyjna skierowana do dzieci w wieku od sześciu miesięcy do sześciu lat. Opracowany przez pedagogów program dydaktyczny pozwala każdemu dziecku, we wskazanym powyżej okresie, przygotować się do przyszłych wyzwań życiowych i szkolnych. Potwierdzeniem skuteczności idei pedagogicznej przedszkola jest satysfakcja rodziców (w tym rodziców absolwentów).

Rentowność konceptu sieć przetestowała na swoich trzech placówkach macierzystych.

Realny zwrot z inwestycji następuje średnio w drugim roku od uruchomienia placówki (szczegółowy business plan sieć przedstawi w kontekście konkretnej lokalizacji). Wypracowywany comiesięczny zysk rekompensuje wkład pracy i motywuje do dalszego działania.

Korzystając z know-how sieci przedsiębiorca:

  • uniknie najczęstszych, bardzo kosztownych błędów popełnianych przy uruchamianiu tego typu działalności;
  • sprawnie przebrnie przez etap rejestracji ponosząc przy tym możliwie jak najmniejsze koszty;
  • zaoszczędzi na wyposażeniu placówki korzystając z porozumień sieci z producentami.

 

Realizując sprawdzony profil dydaktyczny sieci franczyzobiorca zyska dużą ilość klientów. Oprócz tego od samego początku będzie pod stałą opieką sieci, a udzielane mu, na każdym kroku wsparcie, pozwoli czuć się bezpiecznie i skoncentrować na swojej pracy.

Sprawdzona marka, jaką jest Przedszkole KOLIBEREK, wzbudza zaufanie i przyciąga do siebie znacznie większą liczbę klientów niż nowo otwarte, mało znane punkty edukacyjne.

Do kogo kierowana jest oferta?

Swoją ofertę sieć kieruje do osób, które myślą o prowadzeniu własnego przedszkola lub żłobka. Osoba zainteresowana rozpoczęciem współpracy powinna... lubić dzieci. Nawet jeśli nie będzie miała z nimi bezpośredniej styczności, musi mieć do nich odpowiednie podejście oraz wyobrażenie o pracy z nimi.

Od swoich franczyzobiorców sieć oczekuje pełnego zaangażowania w prowadzenie placówki franczyzowej. Nie kieruje oferty do inwestorów liczących jedynie na szybki zysk.

Bardzo mile widziane są małżeństwa oraz partnerzy chcący wspólnie prowadzić działalność gospodarczą.

Atutem będzie również doświadczenie w prowadzeniu działalności w branży związanej z dziećmi, jak i praca w przedszkolnym sektorze edukacji.

Opłaty i inwestycja:

Wysokość inwestycji jest zależna przede wszystkim od stanu nieruchomości, w której będzie prowadzona działalność. Najczęściej wśród głównych kosztów inwestycji należy zaliczyć:

  • koszt remontu obiektu oraz jego adaptacji;
  • koszty związane z wynajmem - kaucje, prowizje (w przypadku gdy budynek, w którym ma być prowadzona działalność nie stanowi własności franczyzobiorcy);
  • wyposażenie;
  • reklama.

Przy założeniu, że znajdziesz lokal w satysfakcjonującym stanie, w którym nie będzie potrzeby przeprowadzania generalnego remontu, a jedynie niezbędnych zabiegów adaptacyjnych, wysokość inwestycji może wynieść od 50 tys. zł w górę.

Najczęściej inwestycja nie powinna przekroczyć 100 tys. zł.

Bieżące opłaty franczyzowe to:

  • przedszkole – 1900 zł netto miesięcznie;
  • żłobek – 1200 zł netto miesięcznie;
  • przedszkole i żłobek – 2900 zł netto miesięcznie.

Sieć nie pobiera opłaty wstępnej. Franczyzobiorca co miesiąc zobowiązany jest również wpłacać 300 zł na utworzony przez franczyzodawcę fundusz marketingowy.

Wyposażenie będące częścią inwestycji to meble, sprzęty i zabawki oraz Pakiety Dydaktyczne.

Inwestycja związana z uruchomieniem Placówki, przy spełnieniu wszystkich wymienionych warunków działalności powinna się zwrócić w drugim roku od uruchomienia.

Należy również pozostawić sobie zapas środków na pierwsze miesiące działalności, gdy placówka może wykazywać straty. Po 1-2 kwartałach placówka powinna stać się rentowna.

Od momentu podpisania umowy, franczyzobiorcy udzielane jest stałe wsparcie na każdym etapie prowadzenia działalności. Począwszy od chwili podjęcia współpracy

franczyzodawca nadzoruje poszukiwanie a później adaptację lokalu i jego wyposażenie, pomaga w przeprowadzeniu kampanii informacyjnej, zdobyciu niezbędnych pozwoleń (sanepid, straż pożarna itp.), złożeniu wniosków o zarejestrowaniu Przedszkola Niepublicznego oraz otrzymaniu stałych dotacji z Urzędu Gminy, przeprowadzeniu rekrutacji personelu, naborze dzieci i wreszcie w codziennym bieżącym działaniu.

Nieustannie rozwijane know-how niezwłocznie przekazywane jest franczyzobiorcy.

W przypadku nie osiągnięcia rentowności po upływie prognozowanego okresu od rozpoczęcia działalności franczyzodawca sporządzi audyt i w razie potrzeby wprowadzi w placówce franczyzobiorcy Program Naprawczy trwający w zależności od potrzeby od 30 do 90 dni.

WADI – internetowe lub stacjonarne biuro podróży

Siecią franczyzową, która preferuje biznes rodzinny jest Biuro Podróży WADI. Dla potencjalnych franczyzobiorców możliwe są dwie opcje – internetowe biuro podróży i stacjonarne.

Internetowe Biuro Podróży Wadi

Od początku działania sieć stawia na Internet oraz kontakt on-line z klientem. Taki system sprawdza się nie tylko w Polsce, ale także w Finlandii, Niemczech, Wielkiej Brytanii.

Sieć proponuje skuteczną w działaniu, bo sprawdzoną już od kilku lat formę współpracy w zakresie sprzedaży usług turystycznych takich jak: wizy, ubezpieczenia, bilety, wycieczki, wyprawy oraz wielu innych touroperatorów przy zastosowaniu niewielkich kosztów i elastycznego czasu pracy z zastosowaniem Internetu.

Licencja franczyzy WADI to koszt: 990 zł na 5 lat (czyli po 198 zł za każdy rok).

Franczyzobiorca odprowadza tylko opłatę co miesiąc za działanie poprawne systemu: 150 zł.

Zysk wypracowany przez franczyzobiorcę w 100% należy do niego.

 

Chcesz? - pracujesz i zarabiasz. Nie chcesz? - nie pracujesz i zarobku nie ma…

I tak naprawdę nie musisz się martwić o całe zaplecze techniczne, umowy, serwery...

Nie musisz myśleć o drogim lokalu w centrum miasta. Masz wsparcie techniczne, możliwość zakupu sprzętu używanego, ale niedrogiego. No i cały zysk jaki wypracujesz jest tylko i wyłącznie Twój. Jedynym zajęciem jakim się zajmujesz to pozyskiwanie własnych swoich klientów.

Jak długo trwa umowa?

Pierwsza umowa na 12 miesięcy z późniejszą możliwością przedłużania o 5 lat.

Co franczyzobiorca pokrywa sam:

  • opłaty związane z bieżącymi mediami tj. prąd;
  • opłaty za dostęp do Internetu najlepiej stały dostęp i połączenia telefoniczne;
  • opłaty za używanie telefonu komórkowego służbowego jeśli taki posiada;
  • opłaty związane z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej: US, ZUS;
  • opłaty księgowe jeśli korzysta z usług biura księgowego.

 

Sieć poleca pewne biuro księgowe, natomiast rozliczenia z księgowym dokonuje już sam franczyzobiorca.

 

W miarę możliwości w ramach franczyzy Internetowej Biura Podróży WADi, franczyzobiorca ma możliwość zakupu sprzętu po preferencyjnych cenach. Sprzęt taki jest nowy, używany lub dzierżawiony. Jest to:

- sprzęt komputerowy,

- drukarki, fax, ksero, skaner

- telefony stacjonarne bądź komórkowe

- lampki biurowe

Czasem są to nawet meble biurowe, np. regały, biurka, krzesła. Przeważnie jest to sprzęt, który sieć sama wymienia na nowsze modele. To stanowi dodatkowy atut, bo służy pomocą w jego 100% i sprawdzonej obsłudze.

Franczyzobiorca Internetowego Biura Podróży WADi, dostaje też dostęp do systemów:

  • rezerwacyjnego – należącego do sieci;
  • wypisywania Polis Ubezpieczeniowych (z kontrolą i wsparciem sieci);
  • kilku jeszcze innych systemów;
  • stronę WWW opracowaną na zasadach sieci, zarządzaną i administrowaną przez franczyzobiorcę samodzielnie;
  • stosowne umowy z innymi touroperatorami;
  • doświadczenie sieci oraz szkolenia on-line;
  • rozwiązania techniczne, e-mail, serwer, niektóre programy techniczne, programy komunikacyjne;
  • pomoc merytoryczną i praktyczne sprawdzone podpowiedzi;
  • programy ułatwiające zarządzanie swoim biurem Księgowanie, relacje z klientami CRM.

Wymagania przystąpienia do Internetowego Biura Podróży Wadi:

Warunkiem otwarcia takiej działalności jest licencja WADI. Sieć zakłada, że franczyzobiorca posiada we własnym zakresie lokal lub prowadzi działalność w domu, mieszkaniu itp.

  • Wymagania to:
  • prowadzenie działalności gospodarczej: EDG lub KRS;
  • minimum 1 linia telefoniczna. Zalecane są jednak 2: jedna będzie używana do bieżących rozmów, druga linia jako linia typu fax;
  • stałe łącze internetowe, minimum: 1mb/s, zalecamy łącze kablowe ADSL;
  • zakup wyposażenia biurowego. Istnieje możliwość zakupu sprzętu nowego bądź używanego;
  • ukończony 18. rok życia;
  • zaświadczenie o niekaralności;
  • mile widziane doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej lub doświadczenie w branży turystycznej (np. pracownik biura podróży, praktykant w biurze podróży, pilot wycieczek). 

W przypadku cudzoziemców:

  • uregulowany pobyt na terenie Polski i UE, zgodnie z prawem polskim. Wiza Pracownicza, Karta Czasowego Pobytu lub Karta Stałego Pobytu;
  • zdolność do otwarcia własnej działalności gospodarczej: „Karta Polaka" lub „Zezwolenie na pracę cudzoziemca na terenie Rzeczpospolitej Polskiej".

Oczekiwania wobec franczyzobiorcy:

  • aktywne, energiczne pozyskiwanie klientów indywidualnych;
  • aktywne, zdecydowane pozyskiwanie klientów biznesowych;
  • nawiązywanie i utrzymywanie długotrwałych relacji z własnymi klientami;
  • profesjonalna i miła obsługa klientów;
  • przestrzeganie standardów przyjętych w WADI;
  • aktywny udział i wkład w rozwój sieci Biur WADI;
  • duża kultura osobista i łatwość nawiązywania relacji z klientami;
  • chęć podnoszenia kwalifikacji i udział w szkoleniach WADI.

BIURO STACJONARNE

Wieloletnie doświadczenie na rynku usług turystycznych w Polsce pozwoliło sieci realnie ocenić potencjał rynku turystycznego, jak i jego braki.

Zebrawszy swą wiedzę i pomysły, doświadczenie oraz mając na względzie ogólnoświatowe prognozy sieć tworzy w Polsce i Europie silną sieć Biur WADI.

Sieć poszukuje osób zainteresowanych inwestycją otwarcia biura na zasadach franchisingu na terenie całej Polski, szczególnie w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku, Bydgoszczy, Szczecinie. Sieć interesują miasta powyżej 25-30.000 mieszkańców.

Partnerzy WADI zostają wyposażeni w spersonifikowane dla nich platformy turystyczne z wyszukiwarką ofert on-line wielu organizatorów oraz są objęci centralnym projektem marketingowym, generującym klientów dla Biur sprzedaży WADI.

Na jak długo podpisujemy umowę?

Pierwsza umowa podpisywana jest na 12 miesięcy. Jeżeli obie strony będą zadowolone z efektów pracy, wtedy umowa przedłużana jest o 5 lat.

Franczyzobiorca odprowadza tylko 5%, czyli niewielką część swojego zysku lub co miesięcznie ustaloną sumę, np. 300 zł.

Sam wybierasz, jaki sposób jest dla Ciebie najlepszy

Franczyzobiorca pokrywa sam:

  • opłaty związane z wynajmem i użytkowaniem swojego lokalu;
  • opłaty bieżące za media;
  • opłaty za stały dostęp do Internetu i połączenie telefoniczne;
  • opłaty za użytkowanie telefonu służbowego;
  • opłaty związane z Prowadzeniem działalności gospodarczej: US, ZUS.

W miarę możliwości sieć zapewnia:

sprzęt komputerowy, drukarkę, fax, ksero, skaner - uzgadniane jest to indywidualnie.

Istnieje możliwość zakupu sprzętu po preferencyjnych cenach - nowego, bądź używanego lub dzierżawa.

 

Warunkiem otwarcia biura w WADi jest:

  • lokal o minimalnej powierzchni 15 m2 z dużą frontową szybą wystawową własny lub dzierżawiony, przy dużej ulicy handlowej, w galerii handlowej, centrum miasta;
  • preferowany poziom parteru;
  • minimum 2 linie telefoniczne: jedna będzie używana do bieżących rozmów, druga linia jako linia fax;
  • stałe łącze internetowe, minimum: 1mb/s, zalecane łącze kablowe ADSL;
  • zakup wyposażenia biura zgodnie ze specyfikacją WADI. Istnieje możliwość zakupu nowego sprzętu po preferencyjnych cenach, bądź używanego;
  • ukończony 18. rok życia;
  • zaświadczenie o niekaralności;
  • mile widziane doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej lub doświadczenie w branży turystycznej (np. pracownik biura podróży, praktykant w biurze podróży, pilot wycieczek). 

W przypadku cudzoziemców:

  • uregulowany pobyt na terenie Polski i UE, zgodnie z prawem polskim. Wiza Pracownicza, Karta Czasowego Pobytu lub Karta Stałego Pobytu;
  • zdolność do otwarcia własnej działalności gospodarczej: „Karta Polaka" lub „Zezwolenie na pracę cudzoziemca na terenie Rzeczpospolitej Polskiej".

NEW YORK PIZZA – smaki zza oceanu

New York Pizza Department powstała w 2009 r. w Krakowie. W przyjaznej atmosferze i wnętrzach przypominających amerykański dinner poznać w niej można smaki Nowego Jorku. Profesjonalna obsługa, pyszne amerykańskie pizze, sałatki, makarony i przekąski to standardy cechujące lokal.

- Doświadczenie, jakie zdobyliśmy na krakowskim rynku oraz ugruntowana pozycja pozwala nam podzielić się naszymi umiejętnościami i przepisem na sukces - mówi Tomasz Jench. - Dlatego też wszystkim miłośnikom dobrego jedzenia oferujemy możliwość przyłączenia się do naszego systemu franczyzowego. Dostarczymy im gotowe narzędzia i wiedzę, aby pozwolić im konkurować na rynku gastronomicznym przez oferowanie wyjątkowych produktów wysokiej jakości w przystępnej cenie. Informacje, które przekażemy naszym franczyzobiorcom pochodzą z naszego doświadczenia. NYPD ma stabilną pozycję zarówno na rynku krakowskim, jak i na tle konkurencji w kraju. Każdy franczyzobiorca otrzyma pomoc oraz pełne wsparcie przy otwarciu lokalu oraz prowadzenia własnej restauracji pod szyldem NYPD.

- Dodatkowo zapewniamy pełne, darmowe szkolenie zarówno franczyzobiorcy, jak i wszystkich pracowników - informuje Tomasz Jench. - Współpracujemy z największymi dystrybutorami produktów z sektora HORECA, przez co jakość dostarczanych produktów jest na najwyższym możliwym poziomie przy zachowaniu bardzo korzystnych cen.

Ponadto franczyzobiorca otrzyma:

  • profesjonalne szkolenia,
  • poradnik operacyjny,
  • wyłączność terytorialną;
  • szeroką gamę dostawców,
  • niski pułap inwestycyjny
  • „know-how”, pomoc i wsparcie,
  • brak wymogu znajomości branży
  • wysoką jakość sprzedawanego produktu,
  • szybkie osiągnięcie punktu rentowności.
  • Łączny koszt inwestycji nie powinien przekroczyć 35-60 tys. zł netto.

10 kroków do sukcesu

Prowadzenie pizzerii to zadanie wymagające pełnego zaangażowania.

- Poszukujemy więc ludzi pracowitych, przedsiębiorczych, energicznych, sumiennych i pełnych optymizmu - wylicza Tomasz Jench. - Jak już wspomniałem wcześniej nie wymagamy doświadczenia w branży gastronomicznej, ani praktyki w prowadzeniu tego rodzaju biznesu. Bardzo przydatna natomiast jest praktyka w zarządzaniu zasobami ludzkimi.

Aby zostać właścicielem pizzerii NYPD wystarczy:

  • wypełnić ankietę,
  • odebrać dokumentację,
  • odbyć spotkanie w jednej z placówek NYPD na terenie Krakowa,
  • podpisać umowę franczyzową,
  • poszukać i zaadaptować lokal,
  • przystosować lokal do wymagań sieci,
  • przejść szkolenia,
  • rekrutować i przeszkolić personel.

Warunki przystąpienia do sieci NYPD to:

  • do warunków formalnych należy podpisanie z siecią pięcioletniej umowy o współpracy z możliwością przedłużenia na dłuższy okres;
  • franczyzobiorca zobowiązany jest wnieść opłatę wstępną w wysokości 5000 zł netto po podpisaniu umowy,
  • osoba współpracująca z siecią NYPD zobowiązuje się do uiszczania miesięcznych opłat w wysokości 1000 zł netto miesięcznie,
  • przedsiębiorca przystępujący do sieci ponosi koszta związane z adaptacją lokalu, których wysokość zależna jest od metrażu oraz stanu technicznego,
  • posiadanie własnościowego lokalu pod restaurację NYPD nie jest konieczne, jednak jest to duży atut. Trzeba jednak pamiętać, że lokal musi spełnić określone warunki, aby mogła powstać tam restauracja NYPD (warunki określone przez SANEPID).

Warunki lokalowe dla restauracji New York Pizza Department to lokal o pow. min. 50 m², przyłącze energii elektrycznej min. 20 kW, wentylacja mechaniczna, min. 2 wejścia do lokalu, min. wysokość 3 metry, lokal z witryną wychodzącą na ulicę. Natomiast warunki lokalowe dla New York Express Pizza to lokal o pow. min. 30m², przyłącze energii elektrycznej min. 20 kW, wentylacja mechaniczna, min. 2 wejścia do lokalu, min. wysokość 3 metry.

Rozwiewamy wątpliwości

Czy można prowadzić więcej niż jedną restaurację?

- Tak - odpowiada Tomasz Jench. - Musimy jednak pamiętać, że prowadzenie placówki franczyzowej NYPD wymaga nie tylko nakładów finansowych, ale także zaangażowania franczyzobiorcy. Dlatego też radzimy nabrać cennego doświadczenia prowadząc jedną restaurację i dopiero potem otwierać kolejne.

Czy można prowadzić restaurację ze wspólnikiem?

Oczywiście, że franczyzobiorcą może być działalność składająca się z więcej niż jednego podmiotu gospodarczego. Najlepiej, jeżeli jest to firma rodzinna, jednak nie jest to warunek.

Podsumowując:

Szacowana kwota inwestycji: To wszystko zależy od wielu niewiadomych takich jak, aktualny stanu lokalu, czy potrzebna będzie zmiana przeznaczenia lokalu itp. Jednak jeżeli chodzi o minimalną kwotę inwestycji to w przypadku NYPD Ekspres (bez konsumpcji na miejscu, tylko wyjazdy i odbiór własny) jest to kwota rzędu OD 35 000 zł netto (bardzo ważne aby podawać kwoty netto). A w przypadku zwykłej restauracji NYPD (z konsumpcją na miejscu) min. Kwota inwestycji wynosi OD 55 000 zł netto. Do tego trzeba doliczyć opłatę wstępną (za przystąpienie do sieci) w kwocie 5000 zł netto niezależnie od tego jaki wybierze się wariant.

Wysokość opłat: Opłata stała to kwota 1000 zł netto. Na to składa się stała opiekuna regionalnego, dostęp do wszystkich naszych zniżek które udało nam się wynegocjować przez kilka lat naszej działalności i poprzez efekt skali. Ponadto robimy wiele marketingu ogólnie sieciowego i ciągle wprowadzamy nowe produkty zwiększające sprzedaż, takie jak mobilna aplikacja dedykowana dla naszej sieci, czy też system zamawiania online poprzez stronę www. Opłata za wejście do sieci to 5000 zł netto. W tej opłacie otrzymują Państwo pomoc od A-Z przy otwarciu lokalu, pomagamy nie tylko w sprawach takich jak dokumentacja HACCP, czy szkolenia. Pomagamy już od etapu poszukiwania idealnego lokalu. Dodatkowy koszt wyszczególniony w umowie to opłata za wprowadzenie zmian na stronie, wraz z przygotowaniem całego zaplecza do strony www i przygotowanie tak zwanego aktywnego menu. Koszt ten to 1900 zł netto. Jest to jednorazowy koszt, późniejsze wszelkie zmiany są darmowe.

Opłaty na fundusz marketingowy: Na chwilę obecną brak, jednak jest zapis iż z czasem będzie pobierana opłata w wysokości 1% od obrotu brutto.

Szacowany okres zwrotu z inwestycji: Bardzo ciężko jest określić kiedy inwestycja się Państwu zwróci, przy omawianiu szczegółów współpracy i fazie analizy danego lokalu/lokalizacji sprawdzamy i przedstawiamy przykładowe prognozy rentowności biznesu.

Okres zwrotu inwestycji/osiągnięcie progu rentowności: Ciężko jest określić nawet przybliżony czas po którym osiągnie się próg rentowności (break even point) bez analizy. Takową analizę przygotowujemy po podpisaniu umowy o zachowaniu poufności. Statystycznie nasze lokale osiągnęły próg rentowności w okolicach 2-3 miesięcy po otwarciu.

Wymagania wobec franczyzobiorców: kapitałowe i lokalowe (ewentualnie inne): Kwota inwestycji od 35 tys zł netto. Można sfinansować działalność zarówno kredytem jak i leasingiem. Pomagamy w załatwieniu formalności leasingowych.

Poszukujemy franczyzobiorców - chcących pracować a nie traktujących naszego przedsięwzięcia tylko jako sposobność na łatwe pieniądze, ponieważ tak nie jest. Gastronomia jest ciężkim kawałkiem chleba

CRAZY PEPE – sprawdzony przepis na rodzinny biznes

CRAZY PEPE to pierwsza mobilna sieć pizzerii w formie przyczep gastronomicznych, food trucków, skuterów a także punktów stacjonarnych z obsługą telefoniczno-internetową.

CRAZY PEPE to nowa inicjatywa, której celem jest wprowadzenie na rynek gastronomiczny konceptu dostępnego niemal dla każdego.

Wychodząc z założenia, że wysoka jakość niekoniecznie musi pociągać za sobą wysokie nakłady, sieć stara się stworzyć pierwszą, prawdziwie włoską sieć pizzerii w postaci mobilnych przyczep i food trucków oraz niewielkich lokali nastawionych na zamówienia z dowozem do klienta.

Opierając się na kilkuletnim doświadczeniu w branży franczyzowej i prowadzonych dwóch sieciach spoza branży gastronomicznej (ecomyjnia.pl oraz detailking.pl) sieć zdaje sobie sprawę, jak istotnym czynnikiem w prowadzeniu działalności gospodarczej jest kwestia kosztów.

Właśnie dlatego idea CRAZY PEPE opiera się na działalności mobilnej, która z jednej strony pozwala na pełną niezależność i daje możliwość wykorzystania potencjału wielu miejsc i wydarzeń, z drugiej zaś strony powoduje maksymalne ograniczenie wydatków związanych z wynajmem lokalu, jego aranżacji czy zatrudnieniem pracowników.

Sieć proponuje sposób na ciekawy, rodzinny biznes, który nie wymaga ogromnych nakładów finansowych czy trudnych do uzyskania zezwoleń. Stara się promować lokalną przedsiębiorczość, daleką od sztywnych, korporacyjnych reguł, ale pełną zaangażowania, pracowitości, równorzędnej współpracy i najlepszego smaku.

Pomoc sieci, czyli na co możesz liczyć:

  • finansowanie:

w szeregach sieci znajdziesz specjalistów od pozyskiwania dotacji, kredytów oraz leasingów. Dzięki kilkuletniemu doświadczeniu sieć może zaoferować kompleksową i darmową pomoc w wypełnieniu wniosków i przygotowaniu wszelkiej dokumentacji.

  • doświadczenie:

przygodę z biznesem sieć rozpoczęła dużo wcześniej, natomiast od 2009 buduje 2 inne sieci franczyzowe, które pod koniec 2015 roku liczyły ponad 100 jednostek w Polsce, Czechach, na Słowacji, w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Norwegii oraz Kosowie.

  • know how:

najprościej mówiąc, jest to „przepis” na biznes. Krok po kroku, począwszy od wstępnego kontaktu, poprzez przekazanie najlepszych przepisów na bieżących zamówieniach kończąc sieć pokaże i nauczy, w jaki sposób prowadzić własną placówkę CRAZY PEPE.

  • pełna dokumentacja techniczna i niezbędne pozwolenia:

niezależnie od tego, czy otwierasz swojego food trucka czy tradycyjną pizzerię sieć pomoże Ci w pozyskaniu potrzebnych pozwoleń.

  • szkolenia:

w ramach przygotowań sieć gwarantuje pakiet solidnych szkoleń, które przygotują Cię do prowadzenia własnego punktu CRAZY PEPE.

  • marketing:

aby kolejny punkt CRAZY PEPE ruszył pełnym gazem sieć przygotuje razem z Tobą plan, dzięki któremu wszyscy w promieniu 50 km będą wiedzieć, która pizza jest najlepsza w okolicy. Oprócz tego gwarantuje bieżące wsparcie i akcje reklamowe.

  • zaopatrzenie:

dzięki CRAZY PEPE będziesz mieć dostęp do najwyższej jakości produktów w najlepszych cenach.

  • lokalizacja:

co najważniejsze, sieć może zaproponować gotowe, bardzo atrakcyjne lokalizacje pod Twój punkt CRAZY PEPE Jeżeli jednak masz już swoje miejsce pomoże go sprawdzić i przygotować zgodnie ze standardami sieci. 

  • wyłączność:

czyli gwarancja, że nikt inny nie zajmie Twojego miejsca.

  • bieżące wparcie:

czyli szybka odpowiedź na Twój sygnał S.O.S w nagłych przypadkach.

  

Wymagania sieci:

  • ponadprzeciętne zaangażowanie;
  • nastawienie na sukces;
  • pozytywne usposobienie;
  • opłata miesięczna 500 zł netto.

Korzyści płynące ze współpracy z CRAZY PEPE:

  • gotowe lokalizacje pod marketami Tesco i Kaufland;
  • pomoc w założeniu własnej działalności gospodarczej;
  • pełna dokumentacja techniczna i niezbędne pozwolenia;
  • pakiet szkoleń z zakresu prowadzenia działalności i obsługi klienta;
  • wszystkie przepisy, porady i ściśle tajne receptury;
  • potrzebne oprogramowanie;
  • dostęp do najlepszych produktów w najatrakcyjniejszych cenach;
  • pomysły i materiały na potrzeby kampanii marketingowych;
  • współpraca z najlepszymi portalami zamówień;
  • bieżącą pomoc i stale rozwijające się know-how;
  • atrakcyjne lokalizacje pod Twój biznes.

Wolne lokalizacje na Twoją pizzerię

W swojej ofercie sieć posiada ponad 500 bardzo atrakcyjnych lokalizacji pod punkty CRAZY PEPE na terenie całej Polski. Już od 49900 zł netto możesz stać się właścicielem profesjonalnie wyposażonej pizzerii typu food truck. Przyczepy CRAZY PEPE posiadają wszelkie wymagane zezwolenia, a oferowane lokalizacje są odpowiednio przystosowane do prowadzenia działalności gastronomicznej.

W cenie zestawu otrzymasz:

  • w pełni wyposażoną przyczepę gastronomiczną;
  • pełny system szkoleń;
  • pakiet materiałów marketingowych;
  • pozycjonowaną podstronę internetową Twojej pizzerii;
  • system zamówień on-line;
  • nasze bieżące wsparcie.

Rodzina w biznesie – dobrze…czy źle?

Przedstawione przez nas sieci franczyzowe preferują prowadzenie rodzinnego biznesu. Zdają sobie sprawę, że w takich działalnościach rodzina i biznes są współzależne i wzajemnie się przenikają. Relacje prowadzących rodzinny biznes franczyzową – ale i wszystkie firmy rodzinne – opierają się na zaufaniu i emocjach, a ich działania zorientowane są na zapewnienie bezpieczeństwa, spokoju i wewnętrznej harmonii. Tak przynajmniej powinno być. Wówczas taka firma może spokojnie realizować cele danego biznesu franczyzowego - nastawienie na zdobywanie klientów, wzmacnianie marki poprzez swoją działalność.

„Efekt rodziny” to atrybuty, które rodzina wnosi do biznesu i które mogą wpływać na jego wyniki. Składa się na niego wiele czynników, bardzo różnych – np. zaangażowanie i wpływ rodziny na funkcjonowanie biznesu, wzajemne zaufanie itp. Oczywiście nie można zapominać, że może być on zarówno pozytywny jak i negatywny w zależności od zaistniałych okoliczności.

Więzi rodzinne, posiadanie wspólnych celów i wyznawanie tych samych wartości mogą więc zachęcać franczyzodawców do wyboru członków jednej rodziny na franczyzobiorców. Wówczas „efekt wpływu rodziny na przedsiębiorstwo” powinien prowadzić do zwiększenia powodzenia danego biznesu. Różne korzyści wynikać mogą z podkreślenia pozytywnych aspektów pokrewieństwa, a także z podkreślenia zdolności innowacyjnych w relacjach rodzinnych.

Z drugiej strony franczyzodawca zdaje sobie sprawę, że pokrewieństwo może utrudniać prowadzenie wspólnego biznesu, a cele członków rodziny – całkiem różne. To może rodzić konflikty, które godzą w markę i interes franczyzodawcy.

 

 

Autor: Ewelina Adamczyk

 

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.31

Udostępnij artykuł:

Mobilna kosmetyczka Anna Marchlewska Mobilna kosmetyczka Anna Marchlewska
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO

Sprawdź też inne pomysły na biznes

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem