zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Właściciel marki odzieżowej QUIOSQUE walczy o prawa franczyzobiorców

QUIOSQUE to sieć sprzedaży licząca 180 salonów w całym kraju. Większość z nich jest zlokalizowana w centrach handlowych. Połowa sieci oparta jest o system franczyzowy. Od 28 grudnia 2020 roku sklepy QUIOSQUE – znajdujące się w galeriach handlowych - pozostają zamknięte. Właścicielami wielu nieczynnych butików są partnerzy biznesowi QUIOSQUE. Mimo tak dramatycznej sytuacji, nie mogą liczyć na pomoc ze strony państwa.Wsparcie rządu - w postaci tarczy 6.0 - nie obejmuje kodów PKD wielu zamkniętych placówek.   

Już po raz trzeci – od marca ubiegłego roku - większość sklepów w centrach handlowych nie może działać. Są wśród nich salony z odzieżą. Niesie to katastrofalne skutki dla przedsiębiorców pozbawionych możliwości prowadzenia działalności gospodarczej. Dla wielu z nich oznacza to zachwianie płynności finansowej, a nawet widmo bankructwa.  

Konieczna jest pomoc ze strony państwa, aby zarówno ratować polskich przedsiębiorców, jak i chronić pracowników i ich rodziny. Jednak wsparcie mogą otrzymać tylko wybrane firmy z kodami PKD określonymi w ustawie. Lista tych kodów nie jest tożsama z rozporządzeniem zakazującym działalności w centrach handlowych.  Dla przykładu  sklepy franczyzowe  marki QUIOSQUE, w większości mają PKD związane z prowadzeniem pośrednictwa handlowego, które nie zostało uwzględnione w tarczy 6.0, pomimo tego, że franczyzobiorcy QUIOSQUE - jak wszyscy inni - muszą płacić chociażby czynsze galeriom handlowym i wynagrodzenia swoim pracownikom. 

Wielu spośród naszych partnerów pokrzywdzonych przez kolejne obostrzenia i trzeci lockdown nie jest objętych pomocą rządową. Aż 30 % franczyzobiorców QUIOSQUE nie otrzyma żadnego wsparcia, mimo tego, iż dwa razy wnioskowaliśmy o pomoc dosyłając kody PKD i pisma do rządu. – mówi Grzegorz Tokarczyk Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju 

QUIOSQUE jest członkiem Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług, który – w czasie prac nad tarczą 6.0 - przygotował wykaz kodów PKD firm dotkniętych lockdownem w galeriach handlowych. W ustawie uwzględniono tylko wybrane. Senat uzupełnił listę kodów o te pominięte, ale w Sejmie została ona znów skrócona. QUIOSQUE – solidaryzuje się i wspiera postulaty Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług – i zapowiada, że będzie walczyć do końca o wsparcie dla polskich przedsiębiorców.   

materiał przesłany

 

 

 

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.52

Udostępnij artykuł:

Yasumi z japońską filozofią pielęgnacji Yasumi z japońską filozofią pielęgnacji
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO

Sprawdź też inne pomysły na biznes

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem