zaloguj
PRZEWIŃ

Jak dostarczać klientom e-sklepów przesyłki w tani i szybki sposób

Sprzedaż w sieci to coraz popularniejszy pomysł na biznes. Rozpoczęcie tego typu działalności nie wymaga dużych nakładów finansowych, a liczba osób kupujących przez Internet cały czas wzrasta. Okres pandemii jeszcze bardziej przyspieszył migrację konsumentów do e-sklepów. Jak w takim razie stworzyć swój sklep internetowy i zapewnić klientom intuicyjne zakupy wraz z dostarczeniem przesyłki? W tym artykule postaram się odpowiedzieć na te pytania i pokazać, w jaki sposób wybrać najlepsze narzędzie, które w tym pomoże. 

Dlaczego potrzebujesz sklepu na własnej stronie WWW? 

Wielu sprzedawców decyduje się na skorzystanie z bezpłatnych platform sprzedażowych. Niestety na tego typu portalach wszystkie oferty wyglądają podobnie, więc trudno wyróżnić się na tle konkurencji. A przecież zbudowanie świadomości marki to jeden z filarów udanego biznesu.  Dlatego lepiej stworzyć niezależny sklep internetowy na własnej stronie. Możesz w tym celu skorzystać z bezpłatnego WordPressa, dzięki któremu skutecznie wypozycjonujesz sklep w Google, a także zyskasz pełną kontrolę nad treściami i wyglądem witryny. 

Jak przygotować się do stworzenia sklepu internetowego? 

Do stworzenia sklepu na stronie internetowej potrzebujesz kilku elementów, takich jak: 

Zdjęcia produktów 

Dobre zdjęcia w dużej mierze wpływają na podjęcie przez użytkownika decyzji o zakupie. Postaraj się dodać do każdego produktu przynajmniej kilka fotografii pokazujących go z różnych stron. Najlepiej zaprezentować produkt w użyciu.  Zdjęcia na Twojej stronie powinny być oryginalne. 

Opisy produktów 

Każdy produkt w Twoim sklepie musi być odpowiednio opisany. Dobre opisy skupiają się na korzyściach płynących z używania produktu, a nie na jego cechach. Klientów nie interesują parametry techniczne materiału. 

Regulamin 

Każdy sklep internetowy powinien mieć podstronę z regulaminem. Znajdują się w nim zasady dotyczące składania i realizacji zamówień, zwrotów czy dostawy.  Regulamin powinien być możliwie zwięzły i napisany zrozumiałym językiem. Oczywiście wszystkie jego zapisy muszą być zgodne z obowiązującym prawem. 

Optymalne rozwiązanie dla sklepu internetowego 

Dla WordPressa są przygotowane tysiące tanich szablonów, z których możesz wybrać ten, który będzie dla Ciebie najlepszy. Może się jednak zdarzyć, że będziesz chciał wprowadzić zmiany do szablonu. Co wtedy? 

Kiedy chcesz (lub musisz) wprowadzić zmiany do szablonu, którego używasz, masz dwie możliwości. Pierwszym sposobem jest bezpośrednia edycja plików danego szablonu i wprowadzenie swoich modyfikacji. To rozwiązanie ma jednak poważną wadę – w przypadku aktualizacji motywu utracisz wszystkie zmiany, gdyż zostaną one nadpisane zaktualizowanymi plikami. 

Drugą metodą jest stworzenie motywu potomnego (z ang. child theme). Jest to zalecane rozwiązanie, gdy chcemy zmodyfikować istniejący szablon lub stworzyć własny motyw na podstawie innego. Dzięki temu wszystkie zmiany zostaną zachowane po aktualizacji motywu. Warto sprawdzić, jak dokładnie wygląda działanie motywów potomnych i jakie mają zalety. 

Jak zintegrować sklep postawiony na WordPressie i dostarczać zamówiony towar swoim klientom? 

W tym celu będziesz potrzebować wtyczki WooCommerce, która pozwala na integrację z platformą usług kurierskich Furgonetka.pl. Za jej pośrednictwem można uzyskać dostęp do oferty aż 10 firm kurierskich, bez konieczności podpisywania umowy. Wtyczka pozwala nadawać nawet duże ilości paczek bezpośrednio z panelu WooCommerce. Korzystając z niej, można zlecać odbiór paczek wybranym firmom kurierskim, automatycznie generować i drukować dokumenty przewozowe oraz udostępniać klientom w koszyku sklepu mapę z punktami nadawania i odbioru przesyłek. Można w ten sposób zaoszczędzić czas i zlecać wysyłkę zamówień do klientów o wiele taniej i szybciej. Więcej szczegółów, jak to zrobić, znajdziesz tutaj

Jak działa serwis Furgonetka.pl? 

Serwis jest prosty i intuicyjny. 

 

Najpierw załóż konto. Możesz w tym celu wykorzystać dane do logowania ze swoich ulubionych serwisów lub wprowadzić je samodzielnie. 

 

Po kliknięciu linku aktywacyjnego, który otrzymasz na podany w procesie zakładania konta adres e-mail, zostaniesz przeniesiony do panelu serwisu. Tam wybierasz interesującą Cię opcję nadania paczki. W systemie Furgonetka.pl kurier odbierze od Ciebie paczkę (lub paczki) dla Twojego klienta i zostanie ona dostarczona przez jedną z 10 dostępnych firm kurierskich. Każda firma ma inne stawki, więc musisz zadbać o to, aby klient mógł sam wybrać firmę kurierską, która będzie dla niego najkorzystniejsza. Dodatkowo serwis Furgonetka.pl oferuje m.in. brak konieczności podpisywania umów i deklaracji wolumenów paczek, co dla początkującego właściciela e-sklepu jest dużym udogodnieniem. Aby móc sprawnie zarządzać sklepem, masz do dyspozycji dodatkowe narzędzia, m.in. zwrot pobrania w 24 godziny od doręczenia przesyłki, automatyczny monitoring przesyłek, szablony przesyłek i wiele innych. 

 

  

Jak zintegrować wysyłkę paczek z innymi platformami? 

Nic trudnego. Wystarczy wejść w sekcję Ustawienia w panelu serwisu i wybrać interesującą Cię platformę, za pomocą której dostarczasz paczki z towarem. Dalej znajdziesz opis, jak przeprowadzić cały proces integracji. Serwis Furgonetka.pl ma rozbudowany system wsparcia. Wiele pomocnych informacji znajdziesz bezpośrednio na blogu

 

Wysyłaną do klienta paczkę możesz w prosty sposób śledzić pod adresem: https://furgonetka.pl/dpd-sledzenie

 

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.82

Udostępnij artykuł:

Co jest kluczowe w szkoleniu franczyzobiorcy Co jest kluczowe w szkoleniu franczyzobiorcy
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem