zaloguj
PRZEWIŃ

Jak promować sklep internetowy Pozycjonowanie, reklama, content marketing

W poprzednich częściach naszej serii pokazaliśmy, jak przygotować się do otwarcia sklepu internetowego w kreatorze WebWave. W tym artykule odpowiemy na pytanie, co zrobić, aby zdobyć i utrzymać jak największą liczbę klientów.    

Pozycjonowanie 

Pozycjonowanie to działania, które mają na celu umieszczenie strony internetowej jak najwyżej na liście wyników wyszukiwania w Google (ta wyszukiwarka odpowiada za ponad 97% zapytań, więc to przede wszystkim ona powinna być brana pod uwagę).  Pozycjonowanie dzieli się na czynności wykonywane bezpośrednio na stronie (on-site) i poza nią (off-site). Działania on-site to przede wszystkim optymalizacja witryny pod kątem słów kluczowych wpisywanych przez użytkowników wyszukiwarek. Na przykład, jeśli prowadzisz sklep z meblami w Krakowie, powinieneś przyciągnąć użytkowników wpisujących takie zapytania jak “meble Kraków” czy “Gdzie kupić meble w Krakowie?”.  Przy pozycjonowaniu on-site powinieneś też dodać odpowiednie metatagi (czyli znaczniki, które podpowiadają robotom Google, na jakie słowa kluczowe pozycjonujemy stronę).  Jeśli korzystasz z kreatora WebWave, wszystkie najważniejsze czynności związane z pozycjonowaniem na stronie możesz wykonać samodzielnie. Pomoże Ci w tym Analizer SEO. To narzędzie, które krok po kroku przeprowadzi Cię przez ten proces i podpowie, co należy zrobić, żeby zoptymalizować stronę pod kątem jej pozycji na liście wyników wyszukiwania.  

Zdjęcie 1.Analizer SEO w WebWave to narzędzie, które krok po kroku przeprowadzi Cię przez proces pozycjonowania witryny. 

Optymalizacja off-site to przede wszystkim zdobywanie wysokiej jakości linków prowadzących do Twojej strony. Największą wartość mają odnośniki, które prowadzą ze stron niezwiązanych z Twoją witryną, na przykład z portalu zajmującego się gospodarką, który napisał o Twojej firmie. W celu zdobycia linków możesz też zdecydować się na wykupienie artykułów sponsorowanych lub na współpracę barterową. W tym drugim przypadku opublikujesz na swojej stronie tekst linkujący do witryny partnera, a w zamian druga strona opublikuje tekst z odnośnikiem do Twojej strony.   Dlaczego pozycjonowanie ma duże znaczenie dla Twojego sklepu internetowego? Większość użytkowników sieci poszukując konkretnych produktów, korzysta z wyszukiwarki Google. Jeśli Twój sklep znajdzie się wysoko na liście wyników, istnieje duże prawdopodobieństwo, że potencjalni klienci na niego trafią. 

Reklama 

Pozycjonowanie to nie jedyny sposób, żeby zwiększyć widoczność Twojego sklepu w internecie. Globalna sieć to bardzo skuteczne narzędzie reklamowe dla firm działających na małą skalę. Umożliwia dotarcie do sprecyzowanej grupy docelowej i nie musi wiązać się z wysokimi kosztami.  Dobrym sposobem na promowanie swoich usług są płatne wyniki wyszukiwania w Google. Szczególnie wartościowe są linki sponsorowane, które pojawiają się na początku listy wyników.  Innym popularnym i skutecznym kanałem komunikacji są media społecznościowe. Reklamodawcy mają tu do dyspozycji szeroki wachlarz możliwości. Do promocji można wykorzystać między innymi posty sponsorowane na Facebooku, reklamy na Instagramie czy współpracę z influencerami.

Zdjęcie 2.Facebook to jeden z najpopularniejszych kanałów komunikacji marketingowej. 

Content marketing 

Content marketing, czyli marketing treści, polega w skrócie na dostarczaniu odbiorcom wartościowych, z ich punktu widzenia, informacji. Publikując takie treści, zdobędziesz czytelników łatwiej, niż kierując do nich bardziej nachalny przekaz reklamowy. Poza tym zbudujesz zaufanie do swojej marki i lojalność klientów.  Popularnym narzędziem content marketingowym jest blog. Możesz go z łatwością dodać do strony sklepu internetowego stworzonego w WebWave. Regularne publikowanie ciekawych artykułów sprawi, że użytkownicy będą chętnie wracać na Twoją stronę. We wpisach możesz też umieszczać słowa kluczowe, na które pozycjonuje się Twoja strona ze sklepem.  Prowadząc działania content marketingowe, warto też pokusić się o tworzenie bardziej rozbudowanych materiałów. Należą do nich raporty, poradniki, Case Studies czy dłuższe materiały wideo.  Jeśli zamierzasz prowadzić działania content marketingowe, musisz mieć pewność, że na Twojej stronie nie zabraknie miejsca na dużą ilość materiałów. Dlatego warto wybrać hosting, który pozwala na przechowywanie na serwerze nieograniczonej ilości danych. Taką usługę znajdziesz w WebWave. Dzięki niej masz pewność, że na serwerze nie zabraknie miejsca na pliki tworzące Twoją witrynę, nawet jeśli będzie bardzo rozbudowana.  

Aktualizacja treści na stronie 

Strona, na której nic się nie dzieje, wygląda na opuszczoną. Z tego powodu jest nisko oceniana przez Google. Nie przyciąga też użytkowników. Dlatego musisz zadbać o regularną aktualizację treści. W przypadku sklepu internetowego będzie to przede wszystkim edycja bazy produktów, dodawanie zdjęć i opisów czy tekstów na bloga.  Z WebWave aktualizacja wszystkich treści jest bardzo prosta. Aby edytować jakikolwiek element, wystarczy zaznaczyć go myszką. Co więcej, możesz udostępnić swoim pracownikom panel CMS. To narzędzie umożliwiające wprowadzanie ograniczonych zmian na stronie. Dzięki jego wykorzystaniu możesz nadać administratorom Twojego sklepu dowolne uprawnienia - od zmiany tekstów i grafik do kontroli nad wyglądem i funkcjonowaniem całej witryny.  

Podsumowanie 

Promocja sklepu internetowego jest konieczna, jeśli chcesz zdobyć wystarczającą liczbę użytkowników, aby sklep zaczął zarabiać. Podstawowym działaniem jest wypozycjonowanie strony w Google. Możesz też zdecydować się na reklamę. Najlepiej zainwestować w płatne wyniki wyszukiwania i promocję w mediach społecznościowych.  Sklep internetowy bez trudu stworzysz w kreatorze stron WebWave. Zintegrowany z nim analizer SEO pomoże Ci w wypozycjonowaniu strony i sprawi, że użytkownicy Google dowiedzą się o jego istnieniu, co przełoży się na ruch na stronie, a w rezultacie zyski. Hosting bez limitu danych pozwoli Ci na rozbudowywanie witryny o treści marketingowe, dzięki którym przyciągniesz nowych klientów. Dzięki intuicyjnej obsłudze kreatora i panelowi CMS z łatwością wprowadzisz zmiany na stronie. Umożliwisz też współpracownikom jej edycję w wybranym zakresie. Dlatego nie czekaj - wypróbuj WebWave już dzisiaj i stwórz swój wymarzony sklep internetowy! 

materiał partnera

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.24

Udostępnij artykuł:

Wsparcie finansowe pomysłów na biznes Wsparcie finansowe pomysłów na biznes
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem