zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Zajęcia fitness on-line

W obecnej pandemicznej rzeczywistości prowadzenie pomysłu na biznes w Internecie daje mnóstwo korzyści. Dla wielu przedsiębiorców to właśnie przeniesienie biznesu do Internetu i cyfrowa obecność firmy w sieci zadecydowały o jej przetrwaniu w trudnym czasie „lockdown’ów”. Niektóre przedsiębiorstwa, dzięki umiejętnemu korzystaniu z możliwości Internetu, mogły choć częściowo kompensować straty wynikające z zamknięcia konsumentów w domach.  

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jaki biznes prowadzić w Internecie?
  • czy zajęcia fitness on-line są opłacalne?

Prowadzenie swego pomysłu na biznes w Internecie to idealne rozwiązanie na realizowanie swych marzeń o „byciu szefem dla samego siebie”, spełnianiem swych zawodowych ambicji w czasach, w których wciąż możliwe są kolejne zmykania gospodarki i stacjonarnych przedsiębiorstw z uwagi na Covid-19.

Wirtualne ćwiczenia fitness

W ostatnich dwóch latach nawet zatwardziali zwolennicy tradycyjnego sposobu kupowania w stacjonarnych sklepach odkryli dobrodziejstwa tego, co oferuje im Internet. Polacy odnajdywali w nim właściwie wszystko – od kupna produktów codziennej potrzeby, po korzystanie z różnych usług np. podnoszących standard mieszkań jak i dbania o aktywność fizyczną.

I to właśnie jest dobry pomysł na biznes w Internecie – zajęcia fitness on-line. Według prowadzących już takie zajęcia po okresach narodowej kwarantanny lub kwarantanny narzuconej indywidualnie przez Sanepid Polacy są naprawdę spragnieni ruchu. Chcą być aktywni i coraz częściej doceniają możliwość ćwiczeń we własnym domu – bez konieczności udawania się do klubu fitness z uwagi na możliwość zakażenia koronawirusem ale nie tylko – barierą może być tez wstyd przed ćwiczeniem w obecności innych ludzi, odległość klubu od miejsca zamieszkania itp.

Także dla prowadzących zajęcia on-line są świetną alternatywą w przypadku zamknięcia gospodarki, w tym klubów fitness – wciąż mają kontakt z klientem i zarabiają. A zajęcia te są według nich opłacalne. Ukończyłaś więc szkolenia instruktora fitness lub trenera personalnego, Twoją pasją jest aktywność fizyczna, posiadasz charyzmę i …lubisz mówić do kamery? Oferuj usługi fitness on-line – także jako uzupełnienie zajęć stacjonarnych.

Treningi są dostosowane zarówno do tych osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z fitnessem, jak i dla tych, którzy pierwsze zajęcia mają już dawno ze sobą. Wirtualne treningi stały się elementem tzw. „nowej rzeczywistości”. Jak jednak zwracają uwagę prowadzący już ten pomysł na biznes w Internecie umiejętność tworzenia planu treningowego on-line jest koniecznym narzędziem służącym do rozwoju firmy w niepewnych czasach, zarówno dla niezależnych trenerów osobistych, jak i dla sieci siłowni.

Nagranie filmików czy zajęcia na żywo

Przede wszystkim zdecyduj się, czy chcesz prowadzić treningi na żywo on-line czy chcesz je nagrywać? Musisz pamiętać, że nagrany filmik z ćwiczeniami może wypaść świetnie i profesjonalnie, ale nie zapewni interakcji z osobami logującymi się z domu. A one bardzo często tego właśnie potrzebują. Zajęcia fitness online na żywo dają większą możliwość odtworzenia atmosfery ćwiczeń w towarzystwie innych osób – ale ma to także swoje minusy, np. zawiedzie sprzęt lub uczestnicy się spóźnią.

Według sceptyków ćwiczenia w domu można wykonywać samodzielnie przy wykorzystaniu mnóstwa płyt DVD z ćwiczeniami znanych trenerów – po więc nagrywać swoje filmiki.

- Rzeczywiście lepiej jest prowadzić zajęcia na żywo – przyznają instruktorzy. – Wówczas będzie można mobilizować i motywować klientów, odpowiadać na różne pytania, udzielać porad na temat poprawnego wykonania ćwiczeń i pracujących mięśni, pomagać w eliminowaniu błędów podczas ćwiczeń, a także ułożyć indywidualny plan treningowy. Tego właśnie oczekują nasi klienci.

Ostatnio coraz częściej słyszy się o „modzie na fitness”.

-To nie moda – protestują instruktorzy – To po prostu większa świadomość społeczeństwa na temat zdrowego stylu życia, zmiana mentalności i coraz powszechniejszej dbałości o zdrowie i aktywność fizyczną. Jeszcze przed pandemią coraz więcej Polaków korzystało z ofert stacjonarnych klubów. Jednakże ci, którzy cenią sobie zacisze własnego domu lub są po prostu wygodni to wciąż nie do końca zagospodarowana grupa klientów.

Bardzo ważne jest, aby oferta przeznaczona była dla ludzi w każdym wieku i dostosowana do różnych potrzeb np. przyszłych mam czy tych po urodzeniu dziecka.

Aby sprostać różnym oczekiwaniom klientów, przed założeniem własnego biznesu on-line pomocne okaże się wcześniejsze doświadczenie w pracy w stacjonarnych fitness klubach. Istotny jest także wybór swojej niszy – przeanalizować swoje mocne strony, prześledzić bieżące trendy na rynku i określić to, co będzie Cię wyróżniało na tle konkurencji.

Obecnie trenerzy fitness naprawdę sporo zasobów, aby rozpocząć działalność on-line — w tym sprzęt fizyczny i wirtualny, programy do prowadzenia treningów on-line, programy do rozliczeń oraz informacje o korzystaniu z mediów społecznościowych i marketingu e-mailowego w celu promowania firm.

Oprócz posiadania odpowiedniego sprzętu, na początku musisz także pamiętać o swoim otoczeniu i oświetleniu.

Według prowadzących ten pomysł na biznes istnieje spore prawdopodobieństwo, że gdy świat wróci do normy i kluby zostaną ponownie otwarte, treningi on-line nie znikną z przyzwyczajeń konsumentów.

 

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.54

Udostępnij artykuł:

Dobre, bo polskie - LollyPolly wchodzi w franczyzę Dobre, bo polskie - LollyPolly wchodzi w franczyzę
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem