Partner serwisu

Fryzjer z usługą u klienta - czy to się opłaca

Nie masz kasy na założenie firmy, ale masz za to smykałkę do czesania, strzyżenia, modelowania? Mamy dla Ciebie pomysł na biznes - usługi fryzjerskie w domu u klienta. To dobry pomysł na biznes zarówno w mieście, jak i na wsi, dla kobiety i mężczyzny.

  Fryzjer z usługą u klienta ? czy to się opłacaSwoimi doświadczeniami podzieliła się z nami Daria Tournier z Bobowa w powiecie starogardzkim. Co ważne, w przypadku decyzji świadczenia usług fryzjerskich u klienta sprawą drugorzędną jest lokalizacja siedziby firmy. Musimy mieć jedynie adres, na jaki zarejestrowana zostanie działalność gospodarcza. Wszystkie formalności na starcie załatwiamy w jednym okienku w urzędzie gminy właściwym dla lokalizacji. Osobiście warto jednak wybrać się do urzędu skarbowego, gdzie urzędnicy pomogą wybrać najlepszą formę opodatkowania.   Decydując się na świadczenie usług fryzjerskich w domu u klienta dobrze jest najpierw zrobić rozeznanie w najbliższym otoczeniu. Czy na danym terenie działają zakłady fryzjerskie, jeśli tak, to jak wygląda cenowo ich oferta oraz z jakich usług można u nich skorzystać. To ważne, bo trzeba przeanalizować rynek i znaleźć na nim własne miejsce. Jeżeli nie mamy większej gotówki na start własnej firmy, to warto rozejrzeć się za jakąś dotacją. Pani Daria własną działalność rozpoczęła bardzo szybko, bo mając zaledwie 20 lat. - Zaczynałam od przysłowiowego zera ? mówi właścicielka salonu fryzjerskiego ?Daria?. ? Najważniejsze w tym fachu jest, aby lubić to co się robi oraz posiadać ku temu nie tylko umiejętności, ale i predyspozycje. Ponieważ potrzebne są konkretne umiejętności najlepiej gdyby prowadząca usługi fryzjerskie osoba miała ukończoną szkołę zawodową w tym kierunku. Sam kurs to może być trochę za mało.   Początkowo pani Daria pracowała jako fryzjerka. Kiedy w listopadzie nie przedłużono jej umowy wybrała się do urzędu pracy. ? Usłyszałam: ?Zostały nam jeszcze pieniądze, może założy pani firmę?? Początkowo się wahałam, ale bliska mi osoba stwierdziła krótko: ?Daria bierz te pieniądze i do dzieła? ? wspomina kobieta. ? Wzięłam dokumenty, wypełniłam, napisałam biznesplan i dzień przed Wigilią dostałam informację, że przydzielono mi środki. W ciągu zaledwie tygodnia było oficjalne otwarcie działalności.   Na start oczywiście najważniejsze zakupy. Kobiecie udało się kupić praktycznie wszystko co było potrzebne do świadczenia usług fryzjerskich u klienta. To dwie walizeczki, w których mieszczą się potrzebne kosmetyki do pielęgnacji włosów, a także akcesoria fryzjerskie. - Dla fryzjera najważniejszą sprawą są naprawdę dobre nożyczki ? podkreśla pani Daria. ? Za swoje zapłaciłam wówczas 1800 zł. Służą mi i moim klientom do dziś. Nikt pewnie by nie uwierzył, że ?zwykłe? nożyczki mogą tyle kosztować, a jednak. Takie tańsze, ale gorsze jakościowo, to koszt kilkuset złotych.   Usługi dla klienta w domu pani Daria świadczyła przez 1,5 roku po czym otworzyła działalność stacjonarną. Mimo, że punkt od 3 lat położony jest w małej miejscowości Bobowo, to cieszy się dobrą renomą u klientów. Do salonu przyjeżdżają klientki nawet z odległych miejscowości. Pani Daria nadal świadczy też usługi w domu u klienta. Bywa, że po godz. 18 jedzie do swoich stałych klientów.  

KOSZT INWESTYCJI

  KOSZTY POCZĄTKOWE ok. 20 000 zł (w tym wsparcie z PUP, czy funduszy unijnych) - zakup kosmetyków, farb (koszt od 6000 zł wzwyż), sprzętu, akcesoriów fryzjerskich (10 000-15 000 zł), jakiś środek lokomocji   KOSZTY STAŁE 1500-2500 zł ? w tym składki na ZUS, dzierżawa, media, akcesoria fryzjerskie, kosmetyki do pielęgnacji włosów itd.   SZACOWANE ZYSKI Przychody: 3000-4500 zł - są okresy kiedy jest mniej klientów   Dochody: 800-1500 zł ? zależy od liczby klientów i rodzaju wykonywanych ?zabiegów?.

Katalog Franczyz

Sprawdź gotowe pomysły

Grene