zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Zdobienie ręczników, obrusów i sukienek

Hafciarstwo obecne było już w czasach starożytnych, a w średniowieczu stało się dziedziną włókiennictwa uprawianą w niemal wszystkich krajach europejskich. Haftowano na krosienkach (w średniowiecznej i nowożytnej Europie), przy pomocy tamborka (pod koniec XVIII), a także maszynowo (w połowie wieku XIX).

Współcześnie haft komputerowy jest ciekawą i szybką metodą haftowania.  

Określić konkretne grupy docelowe

Dzięki nowoczesnym maszynom można połączyć pasję z zarabianiem pieniędzy - otworzyć niedużą hafciarnię. Na wszystkie rodzaje tkanin, wykroje i wyroby gotowe można nanosić haftowane aplikacje, naszywki, emblematy i logo dla klientów indywidualnych oraz firm, dedykacje oraz indywidualne projekty. Według ekspertów w tej branży haft komputerowy to dobry pomysł na biznes, pozwalający na pracę w domu, nie wymagający dużych kosztów utrzymania i pokaźne zyski z dobrze prosperującej niedużej hafciarni.

- Nasi klienci to osoby, które chcą wyhaftować dedykacje dla bliskich z okazji różnych uroczystości (urodzin, ślubów, jubileuszy lub narodzin), ale także turyści chcący zabrać do swojego kraju pamiątkę, w postaci np. czapeczki z wyhaftowaną nazwą miasta itp.- mówią właściciele hafciarni. - Prezent lub pamiątka z podróży z inicjałami, złotą myślą lub nazwą miasta staje się unikatowa, spersonalizowana, wyróżniająca się spośród innych. Poza tym agencje reklamowe zlecają wyhaftowanie wielu sztuk ubrań, na których trzeba wyhaftować logo firmowe.

Jak więc zabrać się do założenia hafciarni?

- Posiadałam 100 tys. zł kapitału i budynek gospodarczy o łącznej powierzchni 80 m2 - opowiada jedna z hafciarek. - Haft zawsze był moją pasją, jednak zdawałam sobie, że z ręcznego haftowania się nie utrzymam, chyba, ze dołączyłabym do niego jeszcze ofertę robienia na drutach lub szydełkowania. Korzystając z unijnego dofinansowania i własnych oszczędności zakupiłam maszyny wielogłowicowe i szukałam zleceń w szwalniach, agencjach reklamowych i różnych zakładach. Przyznam, że na początku nie było łatwo. Postanowiłam więc skupić się na kilku konkretnych grupach docelowych z dużym potencjałem. Pomogły mi w tym...moje dzieci.

Pierwszą grupą docelową były nastolatki - dzięki córce nawiązałam kontakt z blogerkami modowymi i szafiarkami. Zaoferowałam wyszywanie na torebeczkach, spodniach lub koszulkach pięknych, modnych wzorów, ale także imion dziewcząt lub ich idoli, fragmentów piosenek lub złote myśli. Dziewczęta były zachwycone, jak pięknie prezentuje się haft komputerowy na sukienkach.

Drugą grupą klientów ustanowiłam rodziców i rodziców chrzestnych - ozdabiałam ubranka do chrztu, szatki, chusteczki do pierwszej komunii, sukienki na roczek, maskotki, kocyki itp. Trzecią grupą docelową - za sprawą mojego syna sportowca - są kibice piłki nożnej, siatkówki i piłki ręcznej. Wyszywam na ich koszulkach imiona i nazwiska ulubionych sportowców, słowa dopingu, hymnu poszczególnych drużyn i ich herby na flagach itp. Zdarza mi się też haftowanie szat liturgicznych i sztandarów. Dobrze w swojej pracowni posiadać także studio projektowania wzorów hafciarskich pozwalające na wyhaftowanie dowolnego wzoru. Dzięki maszynom można tworzyć naprawdę śliczne i trudne wzory dużo szybciej, poza tym taki haft daje gwarancję doskonałej jakości i trwałości na wiele lat. Nici odporne są na pranie w każdej temperaturze i na prasowanie.

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.25

Udostępnij artykuł:

Czym jest franczyza Czym jest franczyza
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO

Sprawdź też inne pomysły na biznes

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem