zaloguj
PRZEWIŃ

Lody Przygoda całorocznym biznesem franczyzowym

O prowadzeniu lodziarni marzy każdy z nas, nie każdy jednak to realizuje. Amatorów dobrych lodów jest mnóstwo, ale nie wszystkie zdobywają takie uznanie jak Lody Przygoda. W czym tkwi sekret zrealizowanego marzenia? Jak rozwijać biznes sezonowy, by był dochodowym przez cały rok? Co zrobić krok po kroku, by zacząć swój biznes? Kim jest idealny partner biznesowy?

Jak zaczęła się Wasza przygoda z lodami?

Często podróżowałem ze wspólnikiem do Włoch, tam po raz pierwszy zjadłem fantastyczne lody włoskie podane w tradycyjny sposób i zachwyciłem się nim. Miałem też okazję posmakować pysznych deserów z różnymi dodatkami. Do deserów serwowano oczywiście kawę niezwykle aromatyczną, delikatną ale i energetyzującą. Właśnie takiego zestawienia smaków brakowało mi w Polsce i tak narodził się pomysł: biznes z lodami.

Lody Przygoda są już siecią liczącą ponad 80 punktów franczyzowych. Co tylko potwierdza, że Polacy kochają dobre smaki, wyszukane desery, chwile z ulubioną kawą Lavazza. Biznes ten okazał się strzałem w 10-tkę. Nasze punkty z lodami działają teraz już nie tylko w dużych miastach, ale też jest to idealny pomysł na biznes na wsi i w małych miejscowościach.

Funkcjonujecie na rynku polskim od kilku dobry lat. Jak dotarliście na szczyt?

Kluczem do sukcesu okazały się dobre relacje z partnerami franczyzowymi oraz odpowiednie doradztwo dla nowych partnerów. Bez tego nie można zbudować trwałego, wiarygodnego i dochodowego biznesu. My jako sieć przetarliśmy szlaki, uczyliśmy się na błędach wyciągając kolejne lekcje, dlatego teraz znamy ten biznes od podszewki. Szerokie kontakty z producentami, dostawcami,  opracowana dokumentacja sanitarna, know-how, wizualizacja lokalu czy też przyczep i wiele innych spraw, zostało dopracowane  na najwyższym poziomie, więc, nasz partner franczyzowy nie musi się o to wszystko martwić. Wchodzi po prostu na gotowy biznes. Przez cały okres współpracy ma oczywiście też opiekuna biznesowego, do którego może się zgłosić z problemami.

Lody Przygoda słyną z wyjątkowego smaku. Jakie sekrety kryjecie?

Nasza firma wytwarza masę płynną na bazie mleka i śmietany z włoskiego przepisu, tam właśnie masa płynna jest produkowana. Kto jak kto, ale Włosi znają się na lodach najlepiej. Masa płynna jest wlewana bezpośrednio do maszyny, nie trzeba więc jej rozrabiać w punkcie z wodą. Nasza masa lodowa daje oszczędność czasu, brak problemu z Sanepidem. A co najważniejsze zapewnia idealny smak lodów.

Wasza marka skupia się nie tylko na największych miastach Polski…

Rzeczywiście, od nich zaczyna się zazwyczaj szukanie swojego miejsca biznesowego, ale my rozszerzamy to nie tylko o największe miasta, ale docieramy od dawna z ofertą do pozostałych i wychodzimy nawet poza granice Polski. Umieszczamy nasz biznes tam, gdzie  są amatorzy pysznych lodów i deserów.

Nasza firma współpracuje z różnymi galeriami handlowymi i sklepami, gdzie możemy pomóc naszemu partnerowi w zdobyciu dobrej lokalizacji. To jest kluczem do takiego biznesu jak nasz. Duże miasto nie oznacza sukcesu, gdyż tutaj mamy dużą konkurencję. Nie można zapominać o małych miasteczkach,  wsiach. Tam jest coraz więcej naszych klientów, ponieważ  coraz więcej ludzi  szuka wytchnienia od zgiełku i gonitwy miejskiej. Zawsze pomagamy w doborze jak najlepszego miejsca.

Oferujecie współpracę na zasadach franczyzy produktu kojarzonego z sezonowością, czy to nie jest utrudnieniem?

W żadnym razie! Niektórzy nasi partnerzy franczyzowi posiadają po 2 a nawet 3 punkty i jak  twierdzą  zarobki w sezonie są na tyle dobre iż… nie otwierają punktów zimą. Czekają po prostu do następnego sezonu, a  w tym czasie konserwując sprzęt, planują strategię, szkolą się, odpoczywają. Jednak są również i tacy, którzy korzystając z naszego doświadczenia,  realizują franszyzę całorocznie.  Jesteśmy otwarci na obie formy wykorzystania współpracy.

Sami rozwijając markę zdawaliśmy sobie sprawę, że po najbardziej gorącym lecie, przychodzi jesień, a za nią zima. Popyt na nasze produkty maleje z oczywistych względów. Musieliśmy koniecznie znaleźć sposób na przedłużenie działalności sieci punktów Lody Przygoda & Lavazza na cały rok.

Rozwiązanie nadeszło z nieoczekiwanej strony...

Tak. Otrzymaliśmy licencję na rozwijanie sieci Mini Donuts King i sprzedaż mini pączków wypiekanych na miejscu, w obecności klienta. Dzięki temu, nasi partnerzy mogą dziś prowadzić swoją działalność przez okrągłe dwanaście miesięcy w roku. Więcej informacji o systemie znajduje się na stronie minidonutsking.pl, gdzie serdecznie zapraszam. Przyczepy są tak skonstruowane, że w każdej chwili można się na okres zimowy przebranżowić i działać cały rok. To bardzo wygodne rozwiązanie.

Z tego, co Pan mówi to szeroka oferta i każdy znajdzie coś dla siebie.

Tak, to prawda. Stale się rozwijamy, również jeżeli chodzi o szeroki asortyment oferowanych deserów. W naszej ofercie posiadamy lody włoskie, lody świderki, zimne desery…

Oczywiście słynną kawa Lavazza serwowaną  na 12 różnych sposobów. Klienci najbardziej lubią  do kawy  rurką z bitą śmietaną. Poza tym klasyczne gofry, takie jak pamiętamy znad morza: z bitą śmietaną, owocami czy też sote. Hitem naszej sieci jest kawa mrożona Lavazza podawana z lodami z automatu i bitą śmietaną. Wierzcie mi: niebo w gębie.

W jaki sposób wspieracie swoich przyszłych  partnerów biznesowych?

Partner sieci Lody Przygoda może liczyć na nasze wsparcie i pomoc doradczą: w dostosowaniu lokalu pod wymogi sanitarne, w projektowaniu menu, w darmowej dostawie produktów z firmowej hurtowni do punktu, w wyborze urządzeń gastronomicznych, w szkoleniu pracowników w obszarze receptur i sprzedaży. Poza tym w znalezieniu, wspomnianej wcześniej najlepszej lokalizacji, przyczepy gastronomiczne i oczywiście wykorzystaniu rozpoznawalnego znaku naszej marki: Lody Przygoda & Lavazza.

Słyszałam o franczyzobiorcy, który pracuje na etacie, a Lody Przygoda są jego dodatkowym zarobkiem. Macie jakieś ograniczenia odnośnie wyboru partnerów w sprzedaży lodów i deserów?

Warto zwrócić uwagę, że każdy może spróbować (kobieta, mężczyzna, pracujący, nie pracujący, nie musi mieć specjalistycznego wykształcenia etc .). Biznes jest dla przedsiębiorczych i pracowitych. Nasi partnerzy to grupa różnych osób od studentów poprzez tych, którzy prowadzą jeszcze inne biznesy. Bardzo dużo mamy pań, które po urlopie macierzyńskim nie chcą powracać na etat. Podam Pani przykład z ostatnich miesięcy: pan, przepracował  całe życie w budowlance.  Jak to stwierdził: „Wiek już nie ten” i szukał czegoś spokojniejszego. Z wielu ofert wybrał nas. Dostrzegł w tym szansę dla siebie i dziś z sukcesem prowadzi już 3 lodziarnie pod naszym szyldem!  Jedyne w sumie ograniczenie to skończone 18 lat i pracowitość.

Dużym utrudnieniem ostatnich miesięcy może być pojawiająca się pandemia. Jak przystosowaliście się do zmian i czy nie utrudniło to Wam całorocznej działalności?

Pandemia nie pokrzyżowała nam planów prawdę mówiąc.  Nas nie zamknęli. Zmieniliśmy sposób kontaktu z naszymi Klientami. Działamy tylko i wyłącznie na wynos. Czy to poprzez przyczepy czy sprzedaż z okienka. Cały czas działamy, oczywiście w reżimie sanitarnym. Dbamy o siebie i o Klientów.  W każdej sytuacji zewnętrznej szukamy nowych rozwiązań. Nie chcemy zawieść amatorów naszych smaków. Bardzo pomocnym w takich sytuacjach jest to, że nie działamy tylko w lokalach stacjonarnych. Mamy również do wyboru przyczepy, a lokale wyposażyć możemy w okienko sprzedaży na wynos.

Jakie macie plany biznesowe na 2021r.?

Nasze plany na rok 2021 to ciągły rozwój. Stawiamy na szkolenia, pozyskiwanie nowych partnerów franczyzowych oraz umacnianie pozycji lidera lodów w Polsce. W końcu lody i desery to prawdziwa przygoda smaków….

Zdradzę Pani, że nasza Firma pozyskała bardzo atrakcyjne punkty na postawienie przyczep gastronomicznych pod naszym szyldem, więc ten rok zapowiada się bardzo obiecująco dla naszych partnerów. Podkreślę tutaj jeszcze raz: branża lodziarska nie ucierpiała przez pandemię, zmieniła sposób sprzedaży.  Lody z przyczepy lub okienka to ciągle pewny i stabilny biznes.

W jaki sposób mają skontaktować się osoby zainteresowane współpracą z Lodami Przygoda?

Mogą skorzystać z informacji zawartych na naszej stronie: www.lodyprzygoda.pl. Wysłać maila  na adres kontakt@lodyprzygoda.pl lub zadzwonić: +48 505 593 105. Serdecznie zapraszam do kontaktu.

Dziękuję za rozmowę

Z  Łukaszem Przygodą, właścicielem i twórcą marki Lody Przygoda oraz pasjonatem smaków, rozmawiała Justyna Nowicka.

 

 

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.56

Udostępnij artykuł:

Franczyza na próbę z Północ Nieruchomości Franczyza na próbę z Północ Nieruchomości
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem