zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Biznes, który nie wymaga dużych nakładów na start

Jaki biznes prowadzić? - takie pytanie zadaje sobie większość osób zastanawiających się nad otworzeniem własnej działalności gospodarczej. Pomysłów na biznes jest z pewnością sporo, ale nie ma przecież żadnej gwarancji, który konkretnie przyniesie realny sukces. Postaramy się odpowiedzieć na to najczęściej zadawane pytanie.    

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jaki biznes prowadzić? 
  • Jakie biznesy możesz otworzyć przy niewielkim nakładzie finansowym? 
  • Z czego musisz zdawać sobie sprawę mając do dyspozycji niewielki kapitał; 
  • Jakie są przykłady prowadzenia biznesu za niewielkie pieniądze;
  • Jak poznać inne pomysły na biznes sprawdź tutaj.
  • Jak zadbać o wzrost swojego biznesu w oparciu o franczyzę sprawdź tutaj.

Jeśli jesteś osobą, która jeszcze nigdy nie prowadziła własnego biznesu i zastanawia się obecnie nad otworzeniem pierwszej własnej działalności gospodarczej zacznij od prowadzenia biznesu, który nie wymaga dużych nakładów na start.  

Milionerzy startowali ze swoim biznesem za pożyczone, niewielkie pieniądze 

Mały kapitał wcale nie musi być przeszkodą w realizowaniu własnego pomysłu na biznes. Nie w każdym biznesie trzeba bowiem zatrudniać pracowników, coś produkować, kupować produkty, surowce czy półfabrykaty. Mając do dyspozycji niewielki kapitał musisz zdawać sobie sprawę, że jego sukces w dużej mierze zależy od:  

  • trafionego pomysłu na produkt lub usługę, które są pożądane na rynku; 
  • Twojej determinacji, motywacji, uporu i wiary w powodzenie; 
  • odpowiedniego planu marketingowego. 

Niezwykle istotne jest znalezienie właściwego pomysłu, który pozwoli Ci wejść do świata biznesu bez wielkich nakładów. Zastanów się więc: 

  • jaką ilością pieniędzy dysponujesz? 
  • ile dokładnie wyniesie Cię wystartowanie z własną działalnością? 
  • ile pieniędzy potrzebujesz na start Twojej firmy? 
  • jaka jest realna liczba osób zainteresowanych tym produktem/usługą? 
  • ilu klientów jesteś w stanie pozyskać w pierwszych miesiącach działania Twojego pomysłu na biznes? 
  • czy na rynku działa konkurencja i czym Twoja oferta będzie się różniła od jej propozycji? 
  • dlaczego ci klienci mieliby wybrać Twoją firmę, a nie konkurencyjną? 
  • jakie będą koszty stałe każdego miesiąca funkcjonowania Twojego pomysłu na biznes? 
  • czy będziesz ponosić koszty dodatkowe lub zmienne? 

Po udzieleniu sobie odpowiedzi na te pytania mniej więcej będziesz już wiedział, ile czasu będziesz w stanie przetrwać na rynku, nawet jeśli niczego nie sprzedasz. Oczywiście im ten okres będzie dłuższy, tym lepiej dla Ciebie. 

Nikt jednak nie otwiera swojego pomysłu na biznes (nawet z małym kapitałem), po to by przetrwać na rynku. Własny pomysł na biznes prowadzimy po to, by na nim zarabiać. 

Najważniejsza - reklama 

Musisz też być świadomy, że chociażby na początku rozkręcania swego pomysłu na biznes będziesz musiał być tzw. „człowiekiem orkiestrą” i większość spraw związanych z prowadzeniem swej firmy musiał robić sam. Dzięki temu jednak zaoszczędzisz pieniądze, a także sporo się nauczysz.  

Oczywiście biznes z małym kapitałem posiada zarówno zalety jak i wady. Z pewnością dużą zaletą jest fakt, że tak naprawdę poza własnym czasem i niewielkim wkładem własnym nic więcej nie ryzykujesz. Z drugiej jednak strony, pomysł na biznes realizowany za niewielkie pieniądze może być rozkręcić ciężej niż wtedy, gdy ma się do dyspozycji większe fundusze. 

Rozwijając swój pomysł na biznes trzeba zainwestować w reklamę swojej działalności. Odpowiedni marketing jest kluczem do tego, by mały biznes, otwarty za niewielkie pieniądze zaczął odnosić sukces. Musisz być świadomy, że otwierając biznes za małe pieniądze musisz większą część planu marketingowego realizować samodzielnie. 

Po ustaleniu optymalnego planu marketingowego trzeba pozyskać pierwsze zlecenia lub sprzedawać pierwsze produkty. Wówczas będziesz już wiedział, gdzie poszukiwać kolejnych klientów, jak ich przekonywać do korzystania z Twoich usług, jak efektywnie wykorzystywać reklamę, jak postępować, aby bez potrzeby nie wydawać pieniędzy lub nie tracić cennego czasu.  

Oczywiście musisz pamiętać, że jako właściciel własnego pomysłu na biznes zetkniesz się z opłatami ZUS i podatkami, a wraz z rozwojem firmy i zatrudnianiem pracowników pojawiają się dodatkowe opłaty.  

Przykładami prowadzenia biznesu za niewielkie pieniądze są np.: 

Legalne korepetycje - według korepetytorów to bardzo dochodowy interes, który w dodatku nie wymaga jakichś wielkich kosztów na starcie. A to z kolei nie wiąże się z dużym ryzykiem finansowym.  

- Tak naprawdę ten rodzaj działalności gospodarczej otworzyć można nawet bez dotacji – twierdzi pan Karol. – Wystarczy posiadać pokój przystosowany i wyposażony do prowadzenia zajęć dydaktycznych – a więc jedno lub dwa biurka (ok. 180 zł jedno), obrotowe fotele, półki na książki, ewentualnie mała tablica (ok. 80 zł), projektor multimedialny – ok. 1200 zł. Możemy też „dogadać” się z jakąś szkołą i wynajmować salę lekcyjną. Koszt takiego wynajmu raczej nie powinien być duży. W zależności od nauczanego przedmiotu zakupić będziemy musieli pomoce naukowe, np. słowniki, przewodniki, literaturę, przybory kreślarskie, atlasy, pomoce multimedialne (koszt takich pomocy ok. 1500 zł albo i mniej). Korepetytor może także sam dojeżdżać do ucznia – wszystko zależy od woli klienta. Wówczas to korepetytor będzie ponosił koszty dojazdu. 

Artystyczne malowanie ścian – tu kosztem jest tak naprawdę zakup farb - Każdy musi przekonać się do rodzaju farby, jakiej będzie używał. Najważniejsza jest natomiast reklama. Prowadzący ten pomysł na biznes radzą, aby ogłaszać się wszędzie tam, gdzie jest to bezpłatne np. na różnych portalach dotyczących wykańczania wnętrz. Można także wejść we współpracę z projektantami wnętrz, ale żeby to zrobić, trzeba mieć już wypracowaną renomę. Zostawiać swoje ulotki w przedszkolach, oddziałach dziecięcych w szpitalu, salach zabaw itp. Tak naprawdę coraz więcej osób chce ubarwić swoje otoczenie – nie tylko pokoje, ale biura, sale np. do fitness, kręgielnie itp. Najlepszą formą reklamy i zdobywania klientów jest po prostu rekomendowanie swych umiejętności przez zadowolonych klientów. Warto też ze swoich prac zrobić katalog i umieścić na stronie internetowej – opisać dokładnie techniki, jakimi będziesz się posługiwać, informacje o swojej działalności, a także opcje cenowe.  

Inne pomysły na biznes z małym budżetem: 

  • grafik komputerowy;  
  • prowadzenie bloga; 
  • usługi IT; 
  • szeroko pojęte doradztwo; 
  • produkcja hand-made; 
  • opiekunka dziecięca; 
  • drobne usługi krawieckie; 
  • aranżacja wnętrz; 
  • przewodnik turystyczny; 
  • nauka gry na instrumencie; 
  • złota rączka; 
  • animator imprez; 
  • marketing internetowy.  

Warto pamiętać, że Internet oferuje wiele możliwości na zarabianie pieniędzy i realizowanie własnego pomysłu na biznes bez dużych środków finansowych niezbędnych do uruchomienia np. stacjonarnego biznesu.  Otwierając swój biznes w sieci będziesz mógł pozwolić sobie na minimalne nakłady i skupić się na samym rozwijaniu projektu, np. prowadzenia własnego sklepu internetowego, tworzenia portali internetowych, tworzenia e-kursów itp.  

Ewelina Adamczyk

 

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.49

Udostępnij artykuł:

Niebo w mieście Niebo w mieście
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO

Sprawdź też inne pomysły na biznes

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem