Partner serwisu

Mulierstore - zegarkowe marzenia z Hiszpanią w tle

Wszystko zaczęło się kilka lat temu w Hiszpanii. Katarzyna Stranc zaraz po ukończeniu poznańskiego AWF-u wyjechała do Hiszpanii szukać własnej drogi życiowej. Spotkała na niej przedsiębiorczego Hiszpana. Wspólne zamiłowanie do mody udało im się przekuć w biznes. Dziś prowadzą wspólnie Mulier Store, który w kilkanaście miesięcy stał się Mekką fanów dobrego stylu. W chwilę po pierwszych urodzinach sklepu, jego właściciele podsumowują pierwszy rok działalności.

 

Poszukiwania pasjonatki

  Mulier Store to sklep internetowy oferujący markowe zegarki w trzech krajach europejskich. 25-letnia Katarzyna Stranc, współwłaścicielka sklepu przyznaje, że aby mógł powstać musiała zmierzyć się zarówno ze swoimi planami na przyszłość, jak i z faktem, że nie do końca spełniają one jej oczekiwania.   Katarzyna Stranc w zegarku z Mulier Store-dpnb1   - Po przeprowadzce do Hiszpanii stawiałam pierwsze kroki w swoim zawodzie ? turystyce. Zajmowałam się animacją w znanym hotelu. Praca była ciekawa, poznawałam wielu wspaniałych ludzi, ale z czasem coraz częściej nawiedzała mnie myśl, że to nie do końca, to co mnie cieszy - mówi Katarzyna Stranc, właścicielka Mulier Store. ? Po pracy często myślałam, jak moją wieloletnią kobiecą słabość do mody połączyć z pracą. Wtedy rozpoczęła się moja przygoda z zegarkami.   W Hiszpanii Pani Katarzyna poznała marki modowe, które nie były dostępne w Polsce. Jej szczególną uwagę przykuły zegarki, które wtedy podbijały modowy rynek w Hiszpanii. Pomyślała, że powinny spodobać się również Polkom i rozpoczęła sprzedaż w sieci. Widząc duże zainteresowanie produktami postanowiła przekonać zaprzyjaźnionego Hiszpana Alexa Ahmeda Corominas, by spróbować z zegarkami na szerszą skalę. Wspólna miłość do mody i przedsiębiorcze zacięcie sprawiło, że postanowili rozpocząć prace nad Mulier Store.  

Realizacja ? pierwsze kroki

  Na początku Katarzyna znalazła marki, które chciała zaproponować przyszłym Klientkom. Alex jest świetnym negocjatorem, dlatego to on zajął się omawianiem szczegółów z wybranymi producentami. Dobry podział zadań i dopasowanie ich do indywidualnych predyspozycji znacznie przyśpieszyło wszystkie działania.   Samo stworzenie i przygotowanie sklepu trwało pół roku. Pani Katarzyna na bieżąco nadzorowała poszczególne etapy pracy nad wyglądem i intuicyjnością sklepu.   - Bardzo zależało mi, aby forma nie przerosła treści. Sklep w moim wyobrażeniu miał być minimalistyczny. Nie mógł odwracać uwagi od zegarków ? opowiada Katarzyna Stranc. ? Gdy zobaczyłam efekt końcowy wiedziałam, że udało się osiągnąć zamierzony efekt. Oszczędna forma świetnie komponowała się z nowoczesnym designem naszych produktów.  

Nowe marki

  Podczas, gdy Katarzyna nadzorowała prace nad sklepem, Alex negocjował z dystrybutorami. Pierwszym sukcesem było przekonanie do współpracy producenta zegarków marki Daniel Wellington. Z perspektywy czasu właściciele oceniają zadanie jako stosunkowo proste, gdyż właściciele marki mieli dużą świadomość potencjału sprzedaży Internetowej. Daniel Wellington nie posiada własnych sklepów stacjonarnych.   Katarzyna Stranc-dpnb2 - Mimo, że początki z Danielem Wellingtonem były proste, to największą trudnością w naszej pracy jest właśnie pozyskiwanie nowych dystrybutorów ? opowiada Pan Alex współwłaściciel Mulier Store. - Znane zegarkowe marki często mają nieco przestarzałą politykę i swoje zegarki sprzedają tylko zegarmistrzom albo sklepom jubilerskim. Mają obawy co do sprzedaży internetowej. Moim zadaniem jest zmiana ich sposobu myślenia i pokazanie ogromu możliwości, jakie da współpraca z Mulier Store   Mimo trudności w przekonaniu producentów do sprzedaży internetowej w Mulier Store wkrótce pojawi się nowa propozycja ? zegarki Skagen. Mulier Store będzie tym samym pierwszym sklepem internetowym w Hiszpanii, który będzie oferował tę markę nie mając sklepu stacjonarnego.  

Początki ? Europa

  Sprzedaż w Mulier Store na dobre rozpoczęła się 27 lutego 2014 roku. Ruszyła jednocześnie w trzech krajach ? w Polsce, Hiszpanii i Anglii. Dziś jest to cała Europa. Największym wyzwaniem przy całym przedsięwzięciu okazała się promocja sklepu na zupełnie różnych rynkach.   - Mimo solidnej analizy poszczególnych rynków musieliśmy sami sprawdzić, co najbardziej odpowiada Klientkom w poszczególnych krajach ? opowiada Katarzyna Stranc. ? Okazało się, że preferencje co do formy reklamy czy zakupów nieco się różnią w zależności od kraju, w którym działamy. Wiąże się to na pewno z sytuacją materialną ? Polacy częściej kupują zegarki w prezencie, na specjalną okazję. Angielki czy Hiszpanki stać na więcej ? często mogą sobie pozwolić na zegarek do konkretnej stylizacji, by poprawić sobie humor. Rozumiemy tę różnorodność i staramy się dopasować ofertę do potrzeb różnych Klientów. Polki mogą np. liczyć na częstsze promocje okazjonalne ? dodaje Pani Katarzyna.  

Siła w skrajnościach

  Katarzyna i Alex zgodnie twierdzą, że Mulier Store był strzałem w dziesiątkę. Aktualnie oferują przeszło 130 modeli zegarków od czterech cenionych projektantów ? Olivia Burton, Nixon, Daniela Wellingtona i Triwy.   - Męskie i kobiece, a jednocześnie międzynarodowe spojrzenie zarówno na modę, jak i na biznes pozwala nam na znalezienie złotego środka, który w tym przypadku stał się przepisem na sukces ? mówi Katarzyna. ? Czasem myślę, że to nie mogłoby się udać tylko w jednym kraju, jednemu z nas. Nasza wizja i strategia to połączenie dwóch skrajności, które jak widać na przykładzie Mulier Store, świetnie się uzupełniają.   Plany Mulier Store na 2015 rok? ?Ciągły rozwój? ? odpowiedzieli zgodnie właściciele. Wkrótce na stronie pojawią się zegarki nowej marki Skagen. W planach na ten rok jest wprowadzenie jeszcze kilku znanych marek m.in. ? Fossil, DKNY, Larsson & Jennings czy Marc Jacobs.   - W przyszłości chcielibyśmy ruszyć z marką własną ? opowiada z błyskiem w oku Pani Katarzyna. ? Póki co moje marzenia się spełniają, więc wierzę, że i to mogę zrealizować. Źródło: http://www.mulierstore.com

Katalog Franczyz

Sprawdź gotowe pomysły

Dr Irena Eris Kosmetyczne Instytuty