zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Franczyza - oferty dla przyszłych przedsiębiorców!

Chcesz zacząć pracować na własny rachunek, jednak jest to dla ciebie zbyt duże ryzyko - Postaw na franczyzę - działalność sygnowaną znaną marką. Szeroki wybór branż sprawia, że z pewnością znajdziesz dla siebie odpowiednią. Szczegółowe oferty w poszczególnych kategoriach i podkategoriach możecie znaleźć w katalogu franczyz tutaj.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jak poznać inne pomysły na biznes sprawdź tutaj.
  • Jak zadbać o wzrost swojego biznesu w oparciu o franczyzę sprawdź tutaj.

Franczyza zwiększy twoje szanse na sukces. Prowadzenie biznesu jako rozpoznawalna marka, dostęp do całego know-how oraz wsparcie marketingowe zmniejsza ryzyko. Jest to więc świetne rozwiązanie dla początkujących przedsiębiorców, którzy w działalności biznesowej stawiają pierwsze kroki.

Jaki biznes w ramach franczyzy możesz prowadzić?

Interesuje cię franczyza? Oferty dostępne są w ramach różnorodnych branż, co zwiększa szanse na prowadzenie biznesu takiego, jaki odpowiada twoim preferencjom i oczekiwaniom. To sposób na działalność, która będzie sprawiać ci mnóstwo przyjemności. Jeżeli nie chcesz, by twoja praca kojarzyła się wyłącznie z przykrym obowiązkiem.Oferty obejmują zarówno sklepy spożywcze, restauracje i bary, a nawet salony depilacji laserowej czy kluby fitness. Biznes franczyzowy możesz otworzyć w takich branżach jak: handel - w tym: sklepy odzieżowe, spożywcze, z artykułami gospodarstwa domowego, ogrodnicze, perfumerie, drogerie, usługi - w tym: uroda i fitness, edukacja, finanse i bankowość, gastronomia, turystyka i hotele, nieruchomości, usługi dla biznesu. Zanim jednak podejmiesz decyzję, określ najpierw swoje preferencje. Ustal, w jakiej branży praca sprawiałaby ci najwięcej radości. Być może masz pasję, która pokryje się z prowadzonym biznesem w ramach franczyzy?

Czy branża ma znaczenie w franczyzie?

Podajemy kilka przykładów franczyz z różnych branż, które dają szansę na spory sukces:

Mydlarnia u Franciszka

Pachnąca owocami, kwiatami czy perfumami mydlarnia u Franciszka to miejsce, gdzie klienci znajdą nie tylko tradycyjne czy sprzedawane na wagę mydła. Sieć sklepów mydlarnia u Franciszka od 20. lat oferuje wyjątkowe kosmetyki naturalne dla świadomego i wymagającego klienta.

Lorient, właściciel marki, pozwala na otwarcie własnego salonu w prostym i przejrzystym koncepcie franczyzowym. Inwestując kapitał w wys. 55 tys. zł otrzymujemy pełne know-how do rozpoczęcia sprzedaży: dział projektowy i graficzny opracowują aranżację mydlarni dostosowaną pod dany lokal (preferowana wielkość to 20-30 mkw. pow. sprzedaży). Najlepszymi lokalizacjami będą: lokale z wejściem z poziomu ulicy z witryną w centrum miast, główne ulice handlowe lub lokale w galeriach. Franczyzobiorca dysponuje również autorskim projektem wyspy handlowej.

Przed rozpoczęciem działalności franczyzobiorca oraz jego pracownicy przechodzą czterodniowe szkolenia, materiały i tutoriale. Miesięcznie franczyzobiorca płaci 200 zł na marketing oraz 35 zł za użytkowanie systemu b2b. Franczyzodawca nie pobiera dodatkowych opłat. Przewidywany czas oczekiwania na zwrot inwestycji to 6 m-cy. W trakcie trwania umowy franczyzobiorca ma możliwość nielimitowanego dostępu do działu graficznego oraz działu szkoleń. Franczyzodawca dysponuje własną manufakturą, sprawnie działającym magazynem centralnym w Polsce, czas realizacji zamówień to maksymalnie 2 dni robocze. Na mapie Polski znajdziemy blisko 100 punktów, w tym 35 własnych.

The White Bear Coffee

The White Bear Coffee to sieć kawiarni serwująca kawę z segmentu specialty. Obecnie na rynku działa 6 lokali, a umowy na franczyzę są podpisane w kilku kolejnych lokalizacjach w całej Polsce. Kawiarnie WBC najlepiej funkcjonują w miastach już od 30 tys. mieszkańców. 

Pod szyldem the White Bear Coffee można otworzyć kawiarnię lub punkt kawowo-lodowy. Fundamentem naszej działalności jest własna, rzemieślnicza palarnia kawy, która zaopatruje całą sieć w wysokiej jakości ziarna. Autorskie przepisy, doskonałe napary, ciekawa identyfikacja wizualna oraz własna submarka lodowa to nasze znaki rozpoznawcze, pozwalające wyróżnić się spośród podobnych punktów. 

W ramach współpracy partnerzy mogą liczyć na projekt lokalu, profesjonalne szkolenie baristyczne, dostęp do wyposażenia i zaopatrzenia oraz zaplecze marketingowe i promocyjne. Działamy na sprawdzonym, bezpiecznym modelu biznesowym, dlatego zwrot z inwestycji można osiągnąć już po roku. 

Ostateczna kwota inwestycji zawsze jest kwestią indywidualną, zależną m.in. od stanu i wielkości lokalu. Szacunkowe kwoty obejmują: licencję – 15.000 zł, miesięczną opłatę franczyzową – 1.500 zł, szkolenia – 10.000 zł, a także wyposażenie – ok. 50.000 zł + koszt remontu. Jeśli chodzi o lodziarnie, to tu kwotę inwestycji szacujemy na 50 tys. zł. 

Mały inżynier

Mały inżynier posiada najszerszą na rynku ofertę warsztatów techniczno- przyrodniczych przeznaczonych dla dzieci. Tematyka naszych zajęć obejmuje dziedziny takie jak Robotyka Lego Mindstorms, Wedo, Spike, Eksperymenty, Elektronika Analogowa i Cyfrowa, Programowanie. ). Prowadzimy również pokazy, festiwale naukowe przybliżające magię nauki szerszemu gronu odbiorców np. na eventach lub piknikach rodzinnych. Zajęcia mają formę zajęć pozalekcyjnych, weekendowych, półkolonii. Każdy program zajęć jest merytorycznie przygotowany i przetestowany przez nas. Wszystkie kursy są pierwotnie testowane w naszych własnych placówkach.

Model franczyzy Małego Inżyniera oparty jest na wiedzy i doświadczeniu.Franczyzobiorcom zapewniamy na start wypracowane przez nas w ciągu 12 lat materiały szkoleniowe, doświadczenie marketingowe, organizacyjne.

Podstawowe wymaganie, które stawiamy Franczyzobiorcom to obok kwoty inwestycji finansowych i odpowiedniego poziomu kompetencji miękkich oraz gotowość zaangażowania się w działania w odpowiednim zakresie czasu w działania Małego Inżyniera. Osobiste zaangażowanie Franczyzobiorcy to warunek konieczny, aby działalność dobrze funkcjonowała.

Ship Center

Ship Center to sieć punktów kuriersko poligraficznych w których świadczone są usługi wysyłane krajowych jak również międzynarodowych oraz wydruk wizytówek, ulotek, banerów , pieczątek czy też innych form reklamy dla naszych klientów. Każdy punkt to również punkt wydań paczek dla firm Inpost, UPS Paczka orlen czy allegro. Koszt uruchomienia placówki na chwilę obecną to maksymalnie 25 tyś zł i w tej kwocie są ujęte wszystkie elementy wyposażenia takie jak meble, komputer, oznakowanie zewnętrzne, szkolenie, oprogramowanie oraz wszelkie inne niezbędne elementy wyposażenia jak również reklamy.

Każdy franczyzobiorca na początku jak i podczas trwania umowy otrzymuje kompleksowe szkolenie jak i pełne wsparcie w zakresie prowadzenia placówki Ship Center. Aktualnie firma wdraża nowe oprogramowanie które ułatwia nie tylko obsługę klienta w punkcie, ale również ułatwia współpracę z klientami biznesowymi i daje możliwość pełnej integracji klientom prowadzącym sklep internetowy, co pozwala na zwiększenie obrotów naszych partnerów.

Dlaczego warto zdecydować się na franczyzę?

Franczyza to rozwiązanie, które wybiera wielu przedsiębiorców. Chociaż nie jest to w 100% własny biznes, jego prowadzenie daje mnóstwo korzyści. Większe szanse na powodzenie Franczyza oznacza działalność pod znaną marką, która jest już utrwalona w pamięci klientów. To z kolei przekłada się na duże szanse powodzenia biznesu. Nie trzeba bowiem od podstaw pracować nad wizerunkiem i budować świadomości marki. Przystępując do sieci franczyzowej, przedsiębiorca uzyskuje dostęp do pełnego know-how firmy. Jest to swojego rodzaju sprawdzony "przepis" na prowadzenie biznesu zdobyty niskim kosztem. Nie trzeba więc samemu wypracowywać "recepty gospodarczej" - zwykle metodą prób i błędów. Oszczędza to czas i koszty. Wsparcie franczyzodawcy Decydując się na uruchomienie biznesu w ramach konkretnej sieci franczyzowej, franczyzodawca zobowiązuje się wspierać franczyzobiorcę w wielu aspektach prowadzonej działalności. Przykładowo, wybierając franczyzę w sieci sklepów spożywczych, franczyzobiorca ma dostęp do sprawdzonych narzędzi marketingowych. Są to między innymi: gazetki z promocyjnymi ofertami, akcje plakatowe, weekendowe akcje promocyjne. programy lojalnościowe dla stałych klientów. Lepsze warunki umów z dostawcami i kontrahentami Franczyzodawca negocjuje warunki umów z dostawcami dla całej sieci. Dlatego jest w stanie osiągnąć znacznie korzystniejsze ceny zakupu niż właściciel np. niewielkiego sklepiku spożywczego.

Jakie są rodzaje franczyz?

Franczyzy możemy pogrupować na dwie kategorie:

  1. USŁUGI DLA BIZNESU
  2. USŁUGI DLA KLIENTÓW INDYWIDUALNYCH

i następujące podkategorie:

  • DORADZTWO I KSIĘGOWOŚĆ
  • OPIEKA ZDROWOTNA
  • KOSMETYKI, BIŻUTERIA, UPOMINKI
  • GASTRONOMIA
  • ART. SPOŻYWCZE I PRZEMYSŁOWE
  • DOM I OGRÓD
  • ART. DZIECIĘCE
  • EDUKACJA
  • FINANSE I BANKOWOŚĆ
  • MODA
  • NIERUCHOMOŚCI
  • USŁUGI
  • APTEKI I ART. ZDROWOTNE
  • HANDEL
  • STACJE PALIW I ART. MOTORYZACYJNE
  • TELEKOMUNIKACJA, IT, AGD/RTV
  • TURYSTYKA I HOTELE
  • URODA I FITNESS.

Szczegółowe oferty w poszczególnych kategoriach i podkategoriach możecie znaleźć w katalogu franczyz tutaj.

Zdjęcie autorstwa Aleksey Danilchenko z Pexels

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.31

Udostępnij artykuł:

Jak przygotować się do spotkania z franczyzodawcą Jak przygotować się do spotkania z franczyzodawcą
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO

Sprawdź też inne pomysły na biznes

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem