zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Pomysł na biznes: sklep internetowy

Galerie handlowe powoli odchodzą do lamusa, ponieważ Polacy wolą kupować przez Internet z zacisza domowego. Wykorzystaj ten trend i otwórz własny e-biznes!

Galerie handlowe powoli odchodzą do lamusa, ponieważ Polacy wolą kupować przez Internet z zacisza domowego. Wykorzystaj ten trend i otwórz własny e-biznes! O tym, jak założyć sklep internetowy krok po kroku opowiedzą eksperci z platformy Sky-shop.pl.

1. Wybierz asortyment, który będziesz sprzedawał

Pierwszym krokiem do otworzenia sklepu internetowego jest decyzja o wyborze produktów, którymi będziesz handlował. Co powinieneś sprzedawać w sieci? Najważniejsze jest, to abyś został ekspertem w branży. Dlatego wybierz produkty, na których się znasz i masz o nich wiedzę. Możesz również iść kluczem pasji czyli handlować towarem związanym z Twoim hobby. Pamiętaj, że w Internecie kupuje się niemal wszystko, dlatego nie bój się podążać za swoją pasją! Lepiej jeśli na początku swojej drogi w e-commerce wejdziesz w niszę, gdzie konkurencja jest znacznie mniejsza. W tym punkcie powinieneś również poznać swoją grupę docelową oraz przeanalizować konkurencję. Chcesz poznać inne rady na temat wyboru asortymentu do sklepu internetowego? W takim razie przeczytaj artykuł.

2. Załóż firmę

Zgodnie z polskim prawem firma jest niezbędna do prowadzenia handlu w Internecie. Dlatego jeśli chcesz mieć sklep internetowy musisz założyć przedsiębiorstwo. Najczęściej początkujący e-biznesmeni decydują się na otworzenie działalności gospodarczej. Możesz to zrobić w Urzędzie Miasta/ Gminy lub przez Internet. Większość formalności związanych z zakładaniem działalności gospodarczej jest bezpłatna. Brawo! Właśnie zrealizowałeś drugi krok do własnego sklepu internetowego.  

3. Wybierz oprogramowanie pod e-sklep

Przed Tobą bardzo ważna decyzja, która może stanowić o powodzeniu sklepu internetowego. Jeśli chcesz sprawnie zarządzać sprzedażą oraz spełniać oczekiwania klientów, powinieneś wybrać odpowiednie oprogramowanie pod e-sklep. Na rynku jest wiele rozwiązań, umożliwiających postawienie witryny e-commerce. Dedykowane oprogramowanie projektowane jest z myślą o konkretnym biznesie, co jednak jest drogie i czasochłonne. Dlatego zazwyczaj dedyki rekomendowane są dużym firmom ze specjalistyczną bazą produktową. Z kolei rozwiązania Open Source, czyli darmowe oprogramowania, wymagają od prowadzącego e-sklep posiadania umiejętności programistycznych. Systemy te najlepiej sprawdzają się, gdy są zarządzane przez specjalistów. Na rynku e-commerce są także platformy na abonament, które w zamian za niską płatność miesięcznej raty oferują pełne narzędzie do sprzedaży. Technicy troszczą się o bezpieczeństwo, hosting i rozwój oprogramowania. W tym przypadku użytkownik ma także do dyspozycji dział Obsługi Klienta. Platformy na abonament jak Sky-skop.pl polecane są przede wszystkim małym i średnim sklepom internetowym.  

4. Skonfiguruj sklep internetowy

Czeka Cię teraz kolejne zadanie, a mianowicie konfiguracja sklepu internetowego. Jeśli zdecydujesz się na oprogramowanie na abonament, możesz samodzielnie zająć się dostosowaniem witryny. Dlaczego? Ponieważ panel administracyjny sklepu stworzony jest z myślą o użytkownikach czyli jest intuicyjny i prosty w obsłudze. Przedstawimy Ci teraz konfigurację sklepu internetowego krok po kroku. W pierwszej kolejności powinieneś dodać logo do sklepu, które jest najważniejszym elementem identyfikacji wizualnej. Następnie zamieść dane firmy i informacje kontaktowe. Dalej skonfiguruj parametry wysyłki produktu do klienta i zintegruj e-sklep z kurierami. Powinieneś również zainstalować szybkie płatności, tak by odbiorca mógł w łatwy sposób zapłacić za zamówienie. Wykreuj także grafikę sklepu internetowego. W Sky-Shop.pl możesz wybrać darmowy lub płatny szablon graficzny i dostosować go do swojej branży. Skórki są responsywne czyli przyjazne dla urządzeń mobilnych. O czym jeszcze powinieneś pamiętać? Oczywiście dodaj produkty do sklepu i ustaw intuicyjne drzewo kategorii. Na końcu zajmij się bezpieczeństwem transakcji i spełnieniem wymogów prawnych. 

5.Rozpocznij promocję

Uff, założyłeś właśnie sklep internetowy krok po kroku. Przed Tobą już ostatnie zadanie czyli promocja marki! Pamiętaj, że sprzedaż sama się nie zrobi, najpierw odbiorcy muszą dowiedzieć się o Twojej witrynie. W jaki sposób najlepiej promować sklep internetowy? Oczywiście w pierwszej kolejności powinieneś zadbać o wysoką pozycję Twoich produktów w wyszukiwarce Google. Możesz to zrobić za pomocą pozycjonowania bądź kampanii AdWords. Wszystko zależy od branży, w której działasz. Niezastąpione są również wszelkiego rodzaju marketplace?y typu porównywarki cen i opinii czy serwisy aukcyjne. W takich miejscach przede wszystkim walczy się ceną. Jednak jak wynika z naszego doświadczenia, klienci coraz częściej oczekują przyjemności związanej ze spotkaniem z marką. Dlatego twórz społeczność wokół swojego sklepu internetowego. Niezastąpione pod tym względem są oczywiście social media jak chociażby Facebook. Kanałem, który pozwala na personalizację kontaktu z odbiorcą, jest także email. Dlatego możesz przygotowywać kampanie mailingowe. Jeśli chcesz dowiedzieć się w jaki sposób wykorzystywać e-mail marketing do promocji e-sklepu, zapisz się na darmowy Webinar Sky-Shop a i FreshMaila.  

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że z naszego dzisiejszego artykułu dowiedziałeś się jak założyć sklep internetowy krok po kroku. Jeśli chcesz poznać więcej szczegółów związanych z prowadzeniem e-sklepu, pobierz darmowy poradnik .Możesz również przetestować oprogramowanie Sky-Shop.pl przez 14 dni za darmo. Wystarczy, że założysz sklep internetowy na stronie sky-shop.pl

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.29

Udostępnij artykuł:

Mobilna kosmetyczka Anna Marchlewska Mobilna kosmetyczka Anna Marchlewska
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO

Sprawdź też inne pomysły na biznes

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem