zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Pomysł na biznes: firma przeprowadzkowa

[tps_header]Bardzo często przeprowadzający się ludzie wolą powierzyć przewiezienie swojego mienia firmie wyspecjalizowanej w tej usłudze.[/tps_header]

Zakładając firmę przeprowadzkową należy jednak pamiętać, że klient oczekuje nie tylko zawiezienia mebli z miejsca na miejsce, ale przede wszystkim zabezpieczenie sprzętu przed uszkodzeniem i pomocy w pakowaniu.

Już nie STAR i ŻUK...

Założenie biznesu przeprowadzkowego związane jest z pozyskaniem niezbędnych zezwoleń i certyfikatów, zwłaszcza, jeśli kierowca będzie poruszał się pojazdem z masą załadunku przekraczającą 3,5 tony. Niezbędne będzie uzyskanie licencji na przewóz rzeczy - na terenie kraju wydawaną przez starostwo lub na transport międzynarodowy - wydawaną przez Biuro Obsługi Transportu Międzynarodowego. Oczywiście zdobywanie zezwoleń i zdawanie egzaminów związane jest z dodatkowymi kosztami. Po ich uzyskaniu można pomyśleć już o zakupie niezbędnych ivecorzeczy. Oczywiście najważniejszy w firmie przeprowadzkowej jest samochód.

Najlepszy będzie ciężarowy i mniejszy, dostawczy. Wiadomo, że za używany zapłacimy mniej, ważne jednak, aby był on w dobrym stanie. Dobrym rozwiązaniem jest leasing aut, wtedy zmniejsza się koszty. Właściciele firm polecają samochody Citroen, Peugeot i Iveco. Warto też zwrócić uwagę, jaka jest kubatura skrzyni transportowej, a także wyposażenie skrzyni (ze specjalnymi uchwytami niezbędnymi przy załadunku bagażu).

Jak zapewniają właściciele firm przeprowadzkowych najbardziej sprawdzają się pojazdy od 18 do 35 metrów sześciennych powierzchni ładunkowej. Gdy biznes będzie już generował zyski, warto zaopatrzyć się np. we własne windy transportowe, a więc specjalistyczne windy zewnętrzne obsługujące przeprowadzkę do piątego piętra.

Zaufana załoga, specjalne procedury

Pracujący w tym biznesie wskazują też na to, że - oprócz kartonów o różnych rozmiarach, a nawet pełniących rolę szaf , narożników zabezpieczających, folii pęcherzykowych, zestawu pasów zabezpieczających materiały oddzielające przewożone przedmioty (przekładki izolujące), koców przemysłowych gwarantujących bezpieczeństwo gładkich powierzchni przewożonych mebli - potrzebna może być również wciągarka (ok. 9000 zł.), wózek (1000 zł), a także ...deskorolka.

Pamiętajmy, że do naszych obowiązków będzie bowiem pakowanie (w tym demontaż mebli) i przewóz rzeczy, ich rozpakowanie w punkcie docelowym, wniesienie ich, transport rzeczy nietypowych wymagających szczególnej ostrożności, np. sejfów, montaż mebli, a także utylizacja sprzętów niepotrzebnych, np. stary sprzęt RTV i AGD. Warto pomyśleć o wynajmie garażu lub miejsca na parkingu strzeżonym. Oczywiście nie możemy zapominać o biurze - nie musi być duże, ale trzeba pamiętać, że siedziba firmy znacznie podnosi jej wiarygodność i zjednuje przeprowadzkawiększe zaufanie potencjalnych klientów.

Dodatkowym atutem naszej firmy będzie usługa przechowywania mebli. Wówczas trzeba będzie wynająć bądź zakupić budynek gospodarczy, chyba, że taki już posiadamy. Bardzo ważny jest także dobór załogi - nie można zawieść zaufania klientów, którzy powierzają swój dorobek życia i wręczają praktycznie obcym ludziom klucze do domu. Warto więc dobrać pracowników, których sami darzymy zaufaniem, w przypadku naboru osób nieznanych nam, warto sprawdzić, czy nie byli oni karani. Na początek można zatrudnić dwie osoby, które nauczą się korzystać ze specjalnych procedur szybkiego i bezpiecznego pakowania, zabezpieczania i metod układania rzeczy w aucie.  

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.32

Udostępnij artykuł:

Mobilna kosmetyczka Anna Marchlewska Mobilna kosmetyczka Anna Marchlewska
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO

Sprawdź też inne pomysły na biznes

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem