Partner serwisu

Pomysł na biznes: Czyszczenie suchym lodem

To niszowa, ale ekologiczna i innowacyjna działalność. Czyścić można wszelkie możliwe zabrudzenia i zanieczyszczenia np. w działalności handlowej, przemysłowej (fabryki, rafinerie), ale i mieszkania prywatne.

Według osób prowadzących taką działalność udział w spotkaniach, uczestnictwo w warsztatach, pokazach sprzętu, wreszcie dogłębne zbadanie rynku spowodują jednak, że działalność niemalże od pierwszych dni funkcjonowania może być konkurencyjna i przynosić dochody.  

Długofalowe przedsięwzięcie

Suchy lód to nic innego jak dwutlenek węgla będący w fazie stałej, najczęściej produkowany pod postacią granulatu. Czyszczenie suchym lodem, nie jest nastawione na sezon lub dwa działalności. Jest to przedsięwzięcie długofalowe nastawione na wiele lat działalności połączonej z rozwojem i wprowadzaniem nowych rozwiązań, technologii i szerokiego wachlarza usług.

Metoda takiego czyszczenia jest bardzo mało inwazyjna, jej specyficzne właściwości powodują, że dotychczas używane metody czyszczenia (np. obróbka strumieniowa szkłem, piaskiem, metody chemiczne) będą wypierane i zastępowane wprowadzanym na rynek rozwiązaniem.  

Bezinwazyjnie i szybko

 Jedną z najważniejszych zalet czyszczenia suchym lodem będzie możliwość wykonania usługi w sposób bezinwazyjny, tj. bez konieczności demontażu linii produkcyjnych lub skomplikowanych urządzeń. Metoda takiego czyszczenia jest bardzo skuteczna a przy tym precyzyjna, dodatkowo ważnym aspektem jest krótki czas wykonania konkretnej usługi czyszczenia "suchym lodem".

Brak masy wtórnych odpadów jest dodatkową zaletą technologii wydmuchiwania suchego lodu.

Zakup sprzętu niezbędnego do czyszczenia "suchym lodem" związany jest z odpowiednim przeszkoleniem i uzyskaniem certyfikatu od firmy go sprzedającej. Możliwe jest oczywiście rozszerzanie zakresu działalności i unowocześnianie produktu.  

Pewne odzyskanie poniesionych nakładów

 Oczywiście należy liczyć się z tym, że w fazie wprowadzenia (szacowanej na około 4 miesiące), występować będzie niewielka sprzedaż, a co za tym idzie, niewielki zysk. Będzie się to wiązało z mają znajomością produktu na rynku. Brak konkurencji połączony z dość wysoką ceną, pozwolą na odzyskanie poniesionych nakładów. W takiej sytuacji ważna będzie promocja produktu i przedsiębiorstwa.

Brak konkurencji, większa znajomość rynku, pozytywny wpływ promocji na klientów, pozwolą na ciągły wzrost sprzedaży i doprowadzenie do fazy dojrzałości. Należy jeszcze wspomnieć, że faza wzrostu wiązać się będzie z rozbudową przedsiębiorstwa, zwiększenia ilości produktu na rynku a także miejsc jego sprzedaży.  

1 kg suchego lodu - ok. 8,00 zł

Podstawową grupę docelową stanowić będą zakłady przetwórstwa mięsnego i masarnie, supermarkety, segment producentów opakowań z tworzyw sztucznych jest ogromnym rynkiem. W zakresie usług czyszczenia "suchym lodem" nie występuje sezonowość sprzedaży.

Niezbędne materiały do wykonywania usług to "suchy lód". Można kupować go od dostawców. Cena 1 kg "suchego lodu" kształtuje się w granicach 7,00 - 8,00 zł brutto.

Na etapie dalszego rozwoju spółki, możliwy jest zakup urządzeń produkujących "suchy lód", co znacznie zmniejszy koszty wytworzenia jednostki usługi.    

Przychody netto ze sprzedaży (w skali roku): 236 100

Koszty netto (w skali roku): 189.453

Katalog Franczyz

Sprawdź gotowe pomysły