Pomysł na biznes dla pań

Konsultant ślubny – aby dzień ślubu był niezapomniany

Organizacja wesela jest bardzo czasochłonna. Niektóre pary uważają, że tylko oni najlepiej przygotują ten niezapomniany dzień, inne – wolą powierzyć to wyspecjalizowanym firmom. I takich par jest coraz więcej.

– Organizowanie uroczystości weselnych przez konsultantów ślubnych to już nie tylko fanaberia celebrytów – mówi Joanna Staniszewska, do niedawna zajmująca się konsultingiem i doradztwem młodym parom na różnych forach ślubnych. Teraz chce otworzyć własny biznes i zostać organizatorką wesel, konsultantką ślubną lub z ang. „wedding plannerką”.

 

Świadomość Polaków na takie usługi wciąż rośnie

– Przez osiem lat pracowałam w tzw. Wedding House czyli Domu Weselnym w Wielkiej Brytanii – opowiada. – Tam zdobyłam niezwykle cenne doświadczenia, nauczyłam się organizacji i planowania, radzenia sobie w trudnych sytuacjach, a także poznałam trendy ślubne, różne tradycje i obyczaje młodych par itp. Organizowaliśmy bowiem także wesela par mieszanych, m.in. wesela angielsko-tureckie i angielsko – hinduskie, gdzie egzotyczne obrzędy przeplatały się z angielską tradycją. Po powrocie do Polski zajęłam się zarządzaniem w rodzinnej firmie, ale także prowadziłam bezpłatny konsulting on-line na portalach ślubnych. Doradzałam parom w różnych kwestiach – począwszy od wyboru stroju i kwiatów po wystrój kościoła do zasad savoir-vivre. Miałam więc styczność z dylematami i problemami polskich młodych par, poznałam ich wątpliwości, oczekiwania i wymagania, a także analizowałam ich sugestie i propozycje. Postanowiłam bezpłatne doradztwo przekuć w dochodowy interes. Świadomość Polaków na temat tego typu usług wciąż rośnie. Coraz więcej par nie ma też czasu zająć się organizacją wesela. Z mojego doświadczenia wiem, że są to przede wszystkim pary pracujące za granicą, a chcące wyprawić wesele w Polsce albo pary mieszane o różnych tradycjach i kulturze. To właśnie podczas konsultingu on-line przekonałam się, że zapotrzebowanie w Polsce na organizatora wesel wciąż rośnie i jest to dla mnie szansa, aby zaistnieć na rynku. „Wedding planner” potrzebny jest też wtedy, gdy para chce wyprawić wesele w plenerze, tematyczne lub w określonym stylu, np. rustykalnym.

Według pani Joanny dobry organizator weselny powinien mieć przede wszystkim smykałkę do organizowania, orientować się w najnowszych trendach ślubnych, w realiach danego województwa dotyczących cen i jakości różnych dostawców i wykonawców, ale także lubić ludzi i mieć cierpliwość do realizowania ich najdziwniejszych pomysłów oraz radzenia sobie w kryzysowych sytuacjach.

  • carles

    To jest to! Dajemy zlecenie i cały stres i gonitwa z nas schodzi. Konsultant działa wg naszych wytycznych, załatwia to, co chcemy. W końcu za to mu płacimy. Można skupić się na przyszłej małżonce 🙂

    • Adam

      Dziś gonimy za wszystkim a na przygotowanie ślubu potrzeba sporo czasu i nerwów. Uważam zatem, że dobry pomysł. Kompleksowo

  • Eliza

    Myślę, że realia opisane w artykule nijak się mają do rzeczywistości. I potem powstaje 10000 nowych agencji ślubnych rocznie , które równie szybo się zamykają co otworzyły. ehh Rzetelnych informacji dotyczących realiów tego zawodu w Polsce na próżno szukać w internecie… Jak czytam po raz 1081973 słynne „konsultant wynegocjuje u najlepszych podwykonawców rabaty” to chce mi się śmiać – nikt kto jest dobry, nie będzie zniżał stawek dla konsultanta bo tak. Każdy kto jest doby i prezentuje jakąś jakość chce stosownie do tej jakości zarobić co jest oczywiste. I jeżeli nie konsultant ze swoim klientem, to za chwile napisze do niego ktoś inny kto gotów zapłaci jest pełną stawkę. itp długo można byłoby pisać na temat mitów , które narosły wokół tego zawodu.. oj długo… ale poprzestanę tylko na tym 🙂 Pani z artykułu wróżę max 2 lata w Polskich realiach.

    • carles

      Chyba nie tylko w tej branży powstaje konkurencja z dnia na dzień. Każdy walczy o klienta, a jest sporo ludzi, których 10 złotych potrafi czasem przekonać. Tu dycha, tam dycha i parę groszy się uciuła. W Polskich realiach zabijają podatki, wiele małych firm z tego tytułu upada. Ale coraz popularniejsze jest „pokazywanie się na ślubach”, bo koleżanka miała tak, to ja muszę mieć lepiej. Więc agencje przeskakują się w pomysłach a czasem i cenach byle zdobyć klienta.

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

aby otrzymywać bieżące pomysły na biznes

  • dla pań
  • w mieście
  • na wsi
  • w internecie
  • w domu

Wpisz swój adres e-mail


NEWSLETTER