zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Jak oszczędzać pieniądze

Książka to kolejny autorski projekt Michała Szafrańskiego, uznanego eksperta w dziedzinie zarządzania finansami osobistymi i autora poczytnego bloga ?jakoszczedzacpieniadze.pl?. Adresowana jest ona przede wszystkim do osób młodych, które dopiero wkroczyły na rynek pracy

Sukces autora książki ?Finansowy ninja?! Ponad 325 tys. zł przychodu w ciągu zaledwie dwóch tygodni przedsprzedaży - w modelu ?samowydawania? (self-publishing)   Michał Szafrański, autor nagradzanego bloga - jakoszczedzacpieniadze.pl, udowadnia wbrew obiegowym opiniom, że w Polsce można świetnie zarobić wydając książkę ? pod warunkiem, że wydaje się ją samodzielnie. Jego książka ?Finansowy ninja? to prawdopodobnie największy sukces self-publishingu w Polsce. W ciągu zaledwie 48 godzin przedsprzedaży książka zarobiła na pokrycie kosztów, a po dwóch tygodniach przychód autora przekroczył już 325 tys. złotych.   Książka Finansowy ninja to przewodnik po finansach osobistych, który każdy powinien przeczytać jeszcze w szkole. Autor podpowiada jak mądrze zarządzać pieniędzmi, jak uniknąć pułapek zastawianych przez instytucje finansowe oraz jak skutecznie zaplanować swoją emeryturę. To ponad 500 stron praktycznej wiedzy o oszczędzaniu, zarabianiu, optymalizacji podatkowej, negocjowaniu i inwestowaniu, które pomagają przejść ścieżkę od ?golasa? finansowego do prawdziwego finansowego ninja osiągającego stan bezpieczeństwa finansowego.   Książka to kolejny autorski projekt Michała Szafrańskiego, uznanego eksperta w dziedzinie zarządzania finansami osobistymi i autora poczytnego bloga ?jakoszczedzacpieniadze.pl?. Adresowana jest ona przede wszystkim do osób młodych, które dopiero wkroczyły na rynek pracy, a także osób zakładających własne gospodarstwo domowe. Kolejną grupę docelową stanowią dzisiejsi 30-latkowie, bo oni mają jeszcze przed sobą wystarczająco dużo czasu, by poprawić swoją sytuację finansową i zabezpieczyć swoją przyszłość. Im wcześniej się za to zabiorą, tym lepiej. ?Finansowy ninja? daje konkretne narzędzia i wskazówki finansowe, a także konkretnie i na liczbach uświadamia, jakie pułapki zastawiają na nas ci, którzy polują na nasze pieniądze.   ?Finansowy ninja to kompendium, które ma za zadanie uzupełniać braki w naszej edukacji szkolnej ? a w zasadzie w edukacji finansowej. Każdy z nas wchodząc na rynek pracy, powinien potrafić chronić pieniądze, które zarabia. ?Chronić? to znaczy z jednej strony mądrze je wydawać, a z drugiej być przygotowanym na ich ochronę przed osobami, które chcą się do naszych pieniędzy dobrać stymulując konsumpcjonizm, sugerując przeróżne produkty finansowe oraz kosztowne formy inwestowania? ? powiedział Michał Szafrański.   Spektakularny sukces modelu self-publishing   Poza samą książką ?Finansowy ninja? ciekawy jest także model, w jakim została ona wydana. W odróżnieniu od większości autorów Michał Szafrański zdecydował się wydać i sprzedawać książkę samodzielnie za pośrednictwem Internetu. Model self-publishing nie jest niczym nowym i z powodzeniem realizowany jest na rynku amerykańskim. Jednak w Polsce brakowało dotychczas spektakularnych sukcesów i przykładów na to, że self-publishing stanowi realną alternatywę dla wydawania książek z tradycyjnymi wydawnictwami.   1 lipca rozpoczęła się przedsprzedaż książki, której druk nie został jeszcze zamówiony. W ciągu 48 godzin sprzedaży, spływające zamówienia sfinansowały wszystkie koszty przygotowania i wydruku 10 tys. egzemplarzy książki. W ciągu dwóch tygodni przedsprzedaży, Czytelnicy bloga Michała kupili 3568 egzemplarzy papierowej książki generując przychód na poziomie aż 325 749 zł. To prawdopodobnie najbardziej udany self-publishing w Polsce. Dzięki samodzielnemu wydawaniu książki, autor, tylko w ciągu pierwszych 14 dni sprzedaży, zarobił na czysto (już po odliczeniu wszystkich kosztów i podatków) ok. 150 tys. zł ? kwotę wielokrotnie przewyższającą zarobki autorów decydujących się na współpracę z tradycyjnymi wydawcami. I to pomimo, że oficjalna premiera ?Finansowego ninja? będzie miała miejsce dopiero za ponad miesiąc ? dokładnie 26 sierpnia 2016 r.   ?Mam nadzieję, że mój przykład przekona autorów i potencjalnych autorów, że warto poświęcić czas i energię na budowę społeczności osób zainteresowanych tematyką pisanej książki. Internet, blog i media społecznościowe doskonale w tym pomagają. Wydając samodzielnie książkę i sprzedając zaledwie kilka tysięcy egzemplarzy można zarobić dużo więcej, niż sprzedając kilkadziesiąt tysięcy egzemplarzy za pośrednictwem wydawnictwa. Nie wspominając o niesamowitej korzyści, jaką jest możliwość bezpośredniego kontaktu z każdym nabywcą naszej książki. Takie możliwości daje wyłącznie self-publishing? ? powiedział Michał Szafrański.   Zamiast oczekiwać na spłynięcie wyników sprzedaży z księgarń, Szafrański postawił na dystrybucję przez Internet. Książkę można kupić na specjalnej stronie ? www.finansowyninja.pl w kilku promocyjnych pakietach. Dzięki wyeliminowaniu pośredników: wydawcy i sieci sprzedaży, autor otrzymuje wynagrodzenie natychmiast i eliminuje do zera ryzyko zatorów płatniczych, które są zmorą branży wydawniczej. To on inkasuje większość przychodów, dzięki czemu może także przeznaczyć część z nich na cele dobroczynne.   ?Każdy kupiony egzemplarz książki finansuje jeden posiłek dla niedożywionych dzieci w ramach programu PAJACYK prowadzonego przez Polską Akcję Humanitarną (PAH). Nie byłoby mnie na to stać, gdybym wydawał książkę z tradycyjnym wydawcą i otrzymywał w najlepszym wypadku zaledwie 8-10% ceny okładkowej książki? ? mówi Michał Szafrański.   Podstawowe informacje o książce  

  • Tytuł: Finansowy ninja
  • Autor: Michał Szafrański
  • Format: 154 x 232 mm, okładka półtwarda (oprawa zintegrowana)
  • Liczba stron: 544 strony
  • Data premiery: 26 sierpnia 2016 r.
  • Strona WWW: http://finansowyninja.pl

  Numery ISBN:  

  • ISBN 978-83-65308-00-9 - Finansowy ninja - książka papierowa
  • ISBN 978-83-65308-01-6 - Finansowy ninja - e-book w formacie EPUB
  • ISBN 978-83-65308-02-3 - Finansowy ninja - e-book w formacie Mobi

     

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.36

Udostępnij artykuł:

Dobre, bo polskie - LollyPolly wchodzi w franczyzę Dobre, bo polskie - LollyPolly wchodzi w franczyzę
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO

Sprawdź też inne pomysły na biznes

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem