Franczyza

Franczyza, jakiej jeszcze nie było

2 z 2Czytaj dalej

Inwestycja od 55-80 tys. zł

Otwarcie oddziału wiąże się z inwestycją rzędu 55 – 80 tys. zł brutto. W kwocie tej uwzględnione są m.in. zakupy:

– 3 pierwszych pojazdów (skuterów lub samochodów) – 3 x 6000 zł;
– podgrzewanych pojemników – 3 x 2 x 500 zł;
– terminali płatnicznych – 3 x 250 zł;
– telefonów komórkowych dla kurierów – 3 x 500 zł;
– odzieży firmowej – 6 x 150 zł;
– mebli biurowych – 2000 zł;
– sprzętu biurowego (komputera, drukarki itp.) – 3500 zł;

– opłata wstępna franczyzowa zależna od wielkości miejscowości – 20.000 – 40.000 zł netto.

W ramach opłaty wstępnej franczyzowej franczyzobiorca otrzymuje m.in.:

– licencję na warty kilka mln zł system informatyczny do zarządzania oddziałem,
– wyłączność na swoim terytorium,
– pakiet szkoleń wstępnych teoretycznych i praktycznych (łącznie do 35 dni w zależności od indywidualnych potrzeb),
– wsparcie przy otwarciu oddziału,
– podręczniki operacyjne.

Rentowność już przy 2 kurierach i 40 dostawach dziennie

Całkowita kwota jaką trzeba dysponować, aby przyznać franczyzę na wyłączność na danym terytorium jest większa, bo potrzebny jest jeszcze zapas kapitału na rozwój oddziału.

Rozwój oddziału wiąże się z koniecznością dokupowania większej ilości wyposażenia (pojazdy, pojemniki, terminale płatnicze, telefony, odzież firmowa). Jest to jednak konfiguracja korzystna dla franczyzobiorcy, ponieważ podejmuje ryzyko tylko na poziomie początkowej inwestycji.

Jest to też kwota brutto, więc w praktyce odzyska z niej jeszcze 23% VAT-u. Po zapas kapitału franczyzobiorca sięga dopiero, kiedy oddział się rozwija – czyli kiedy ma pewność, że będzie zarabiał więcej.

Dzięki unikalnym, jedynym takim w Europie narzędziom informatycznym oddział ma bardzo niskie koszty stałe i jest rentowny już przy 2 kurierach i ok. 40 dostawach dziennie.

2 z 2Czytaj dalej

Podsumowanie
Franczyza, jakiej jeszcze nie było
Tytuł
Franczyza, jakiej jeszcze nie było
Opis
STAVA to pierwsza franczyza gastro-kurierska w Europie. Jej oddziały świadczą restauracjom usługi dowozu posiłków do ich klientów, co stanowi alternatywę dla zatrudniania własnych kierowców. Dzięki temu restauracje mogą obniżyć koszty, poprawić czas dostaw i wyeliminować problemy organizacyjne przy zarządzaniu kierowcami i pojazdami.
Opublikowane przez
DPB

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

aby otrzymywać bieżące pomysły na biznes

  • dla pań
  • w mieście
  • na wsi
  • w internecie
  • w domu

Wpisz swój adres e-mail


NEWSLETTER