Pomysł na biznes w mieście

Finanse nie takie straszne: otwieramy dochodową placówkę ubezpieczeniową

Pół roku temu Krzysztof Grabowski wraz z żoną otworzył we Wrocławiu jedną z pierwszych w Polsce placówek Aviva dla Rodziny, w której w domowej atmosferze oferuje ubezpieczenia oraz produkty bankowe. Przekonuje, że na rynku ubezpieczeń jest jeszcze wiele miejsca do zagospodarowania i zapewnia, że to biznes, który ma przyszłość.

– Nie myślałem wcześniej o tym, aby zająć się ubezpieczeniami – przyznaje Krzysztof Grabowski, który swoją przygodę z własnym biznesem rozpoczynał w 2008 roku od prowadzenia oddziału jednego z banków. – System prowizyjny nie wydawał mi się szczególnie atrakcyjny, ale przekonał mnie argument, że rynek ubezpieczeń ma cały czas duży potencjał – tłumaczy i dodaje – Tak, jak 10-15 lat temu bardzo mocno zaczął się rozwijać rynek bankowy, podobnie dzieje się teraz z ubezpieczeniami. Mówi się, że do zagospodarowania jest jeszcze ok. 70% tego rynku.

Ubezpieczenia nie takie straszne

Pomysł na biznesTo spory kawałek tortu. Chętnych jest jednak niewielu. Początkujący przedsiębiorcy boją się ubezpieczeń uważając je za dużo trudniejsze w sprzedaży niż inne produkty finansowe. – To prawda, że ubezpieczenia sprzedaje się inaczej niż kredyty, ale w obu przypadkach najważniejszy jest dobry kontakt z klientem, pomysłowość, kreatywność w jego poszukiwaniu – przyznaje Grabowski i zdradza, że w przypadku chociażby polis na życie trzeba tak poprowadzić rozmowę, aby odkryć faktyczne potrzeby rozmówcy. Klient decyduje się na taki produkt często na wiele lat, musi więc być do niego w 100% przekonany. Tymczasem kredyt to często kwestia chwili i spontanicznej decyzji. – Sprawa ubezpieczenia to bardziej intymna rozmowa – dodaje. Jeżeli za franczyzobiorcą stoi duża, rozpoznawalna wśród klientów i mająca ich zaufanie firma, jest łatwiej. Franczyzobiorca może liczyć nie tylko na kampanie marketingowe o szerokim zasięgu oferowanych przez siebie produktów, ale także wsparcie w prowadzeniu lokalnych działań promocyjnych i profesjonalne szkolenia organizowane przez centralę.

Nie tylko polisy

Krzysztof Grabowski przyznaje, że sam miał obawy przed zaangażowaniem się w branżę ubezpieczeniową. Do zainwestowania w placówki Aviva dla Rodziny przekonał go fakt, że obok ubezpieczeń może oferować swoim klientom także kredyty. To niespotykane na rynku rozwiązanie, które oferuje Aviva, jeden z czołowych polskich ubezpieczycieli. – Możemy proponować tak szeroką ofertę produktową dzięki współpracy z Expanderem, jedną z najstarszych i największych firm doradztwa finansowego działających w Polsce – wyjaśnia Tomasz Banasiak, Manager ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej w Avivie. Dzięki temu franczyzobiorcy ubezpieczyciela czują się bezpieczniej. – Gdybym nie miał możliwości oferowania także kredytów, to patrząc na dochodowość sprzedaży samych polis w pierwszym roku funkcjonowania, być może nie zdecydowałabym się na tą współpracę – mówi Grabowski.

Pracownik na wagę złota

Krzysztof Grabowski - franczyzobiorca Aviva dla Rodziny z Wrocławia

Krzysztof Grabowski – franczyzobiorca Aviva dla Rodziny z Wrocławia

Niezależnie od produktów, jakie się oferuje, sekret udanej sprzedaży tkwi w ludziach. – Ja sam z żoną w tej placówce nic byśmy nie zrobili. Dopiero współpraca z odpowiednimi pracownikami może przynieść efekty – uważa Grabowski. W modelu franczyzowym proponowanym przez Avivę w placówce powinny pracować na stałe trzy, cztery osoby. Jeżeli będą sprzedawać po dwie, trzy polisy w miesiącu, tak aby osiągnąć sprzedaż na poziomie 15 000 zł, biznes będzie mógł przynosić zyski. Poszukiwanie osób do pracy nie jest łatwe. – Na tym rynku fluktuacja pracowników jest duża, rekrutacja musi więc być stała – tłumaczy franczyzobiorca Aviva dla Rodziny – Trzeba mieć cierpliwość, nie poddawać się i szukać ludzi cały czas – podsumowuje. Krzysztof Grabowski zatrudnia swoich pracowników na umowę o pracę, ale to niejedyna opcja. – Fajna jest możliwość współpracy z osobami, które nie zawsze chcą lub mogą poświęcić cały swój czas na współpracę z Avivą. Z nami mogą pracować na zasadzie umowy o współpracę, prowadząc własną działalność gospodarczą.

Ile to kosztuje?

Pomysł na biznes

Placówka Aviva dla Rodziny w Kaliszu

Inwestycja w pracowników to niejedyne koszty, jakie ponosi franczyzobiorca. Korzystając z nazwy i know-how dużej marki przedsiębiorca zazwyczaj musi płacić regularną, stałą opłatę licencyjną (w przypadku Aviva dla Rodziny nie ma takich opłat). Trzeba także zainwestować w lokal na placówkę – jego remont i wyposażenie, pamiętając, że musi on spełniać wymagania franczyzodawcy. W zależności od wybranego systemu franczyzowego są to różne kwoty. W przypadku Aviva dla Rodziny wkład własny nie powinien przekroczyć 35 tys. zł. – Współfinansujemy otwarcie naszych placówek biorąc na siebie połowę wydatków w ramach ustalonej z franczyzobiorcą kwoty – zapewnia Tomasz Banasiak. Centrala Avivy pomaga także w urządzeniu lokalu, współfinansując zakup mebli. Nie bez powodu. – Zależy nam na spójnym wystroju naszych placówek. Zwłaszcza, że jest on na rynku mocno niestandardowy – dodaje Banasiak mając na myśli domowy charakter tego miejsca. Nie ma tam bowiem biurek ani plastikowych krzeseł. Są za to wygodne kanapy, miękkie poduszki, kolorowe dywany i ściana, po której można swobodnie rysować. Na gości czeka zaś kawa i domowe ciasto.

– Prowadzenie Aviva dla Rodziny nie generuje tak dużych kosztów jak franczyza bankowa – uważa Krzysztof Grabowski i dodaje, że ze strony Avivy można liczyć także na regularną pomoc finansową w wysokości 3 000 zł – przez pierwsze pół roku bez żadnych wymagań, później, jeżeli wykazuje się określoną sprzedaż. – W tym przedsięwzięciu nie ma dużego ryzyka finansowego, jest za to wieloletnia perspektywa – podsumowuje franczyzobiorca Aviva dla Rodziny.

Kontakt:

Tomasz Banasiak, Manager ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej
tel. 605 553 793
franczyza@aviva.pl
www.dlarodziny.aviva.pl

Podsumowanie
Tytuł
Finanse nie takie straszne: otwieramy dochodową placówkę ubezpieczeniową
Opis
Pół roku temu Krzysztof Grabowski wraz z żoną otworzył we Wrocławiu jedną z pierwszych w Polsce placówek Aviva dla Rodziny, w której w domowej atmosferze oferuje ubezpieczenia oraz produkty bankowe.
Autor

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

aby otrzymywać bieżące pomysły na biznes

  • dla pań
  • w mieście
  • na wsi
  • w internecie
  • w domu

Wpisz swój adres e-mail


NEWSLETTER