zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Otwieramy dochodową placówkę ubezpieczeniową

Pół roku temu Krzysztof Grabowski wraz z żoną otworzył we Wrocławiu jedną z pierwszych w Polsce placówek Aviva dla Rodziny, w której w domowej atmosferze oferuje ubezpieczenia oraz produkty bankowe.

Pół roku temu Krzysztof Grabowski wraz z żoną otworzył we Wrocławiu jedną z pierwszych w Polsce placówek Aviva dla Rodziny, w której w domowej atmosferze oferuje ubezpieczenia oraz produkty bankowe. Przekonuje, że na rynku ubezpieczeń jest jeszcze wiele miejsca do zagospodarowania i zapewnia, że to biznes, który ma przyszłość.

- Nie myślałem wcześniej o tym, aby zająć się ubezpieczeniami - przyznaje Krzysztof Grabowski, który swoją przygodę z własnym biznesem rozpoczynał w 2008 roku od prowadzenia oddziału jednego z banków. - System prowizyjny nie wydawał mi się szczególnie atrakcyjny, ale przekonał mnie argument, że rynek ubezpieczeń ma cały czas duży potencjał - tłumaczy i dodaje - Tak, jak 10-15 lat temu bardzo mocno zaczął się rozwijać rynek bankowy, podobnie dzieje się teraz z ubezpieczeniami. Mówi się, że do zagospodarowania jest jeszcze ok. 70% tego rynku.

Ubezpieczenia nie takie straszne

Pomysł na biznes

To spory kawałek tortu. Chętnych jest jednak niewielu. Początkujący przedsiębiorcy boją się ubezpieczeń uważając je za dużo trudniejsze w sprzedaży niż inne produkty finansowe.

- To prawda, że ubezpieczenia sprzedaje się inaczej niż kredyty, ale w obu przypadkach najważniejszy jest dobry kontakt z klientem, pomysłowość, kreatywność w jego poszukiwaniu - przyznaje Grabowski i zdradza, że w przypadku chociażby polis na życie trzeba tak poprowadzić rozmowę, aby odkryć faktyczne potrzeby rozmówcy. Klient decyduje się na taki produkt często na wiele lat, musi więc być do niego w 100% przekonany. Tymczasem kredyt to często kwestia chwili i spontanicznej decyzji.

-Sprawa ubezpieczenia to bardziej intymna rozmowa - dodaje.

Jeżeli za franczyzobiorcą stoi duża, rozpoznawalna wśród klientów i mająca ich zaufanie firma, jest łatwiej. Franczyzobiorca może liczyć nie tylko na kampanie marketingowe o szerokim zasięgu oferowanych przez siebie produktów, ale także wsparcie w prowadzeniu lokalnych działań promocyjnych i profesjonalne szkolenia organizowane przez centralę.

Nie tylko polisy

Krzysztof Grabowski przyznaje, że sam miał obawy przed zaangażowaniem się w branżę ubezpieczeniową. Do zainwestowania w placówki Aviva dla Rodziny przekonał go fakt, że obok ubezpieczeń może oferować swoim klientom także kredyty. To niespotykane na rynku rozwiązanie, które oferuje Aviva, jeden z czołowych polskich ubezpieczycieli.

- Możemy proponować tak szeroką ofertę produktową dzięki współpracy z Expanderem, jedną z najstarszych i największych firm doradztwa finansowego działających w Polsce - wyjaśnia Tomasz Banasiak, Manager ds. Rozwoju Sieci Franczyzowej w Avivie.

Dzięki temu franczyzobiorcy ubezpieczyciela czują się bezpieczniej.

- Gdybym nie miał możliwości oferowania także kredytów, to patrząc na dochodowość sprzedaży samych polis w pierwszym roku funkcjonowania, być może nie zdecydowałabym się na tą współpracę - mówi Grabowski.

Pracownik na wagę złota

Krzysztof Grabowski - franczyzobiorca Aviva dla Rodziny z Wrocławia Krzysztof Grabowski - franczyzobiorca Aviva dla Rodziny z Wrocławia

Niezależnie od produktów, jakie się oferuje, sekret udanej sprzedaży tkwi w ludziach.

- Ja sam z żoną w tej placówce nic byśmy nie zrobili. Dopiero współpraca z odpowiednimi pracownikami może przynieść efekty - uważa Grabowski.

W modelu franczyzowym proponowanym przez Avivę w placówce powinny pracować na stałe trzy, cztery osoby. Jeżeli będą sprzedawać po dwie, trzy polisy w miesiącu, tak aby osiągnąć sprzedaż na poziomie 15 000 zł, biznes będzie mógł przynosić zyski. Poszukiwanie osób do pracy nie jest łatwe.

- Na tym rynku fluktuacja pracowników jest duża, rekrutacja musi więc być stała - tłumaczy franczyzobiorca Aviva dla Rodziny - Trzeba mieć cierpliwość, nie poddawać się i szukać ludzi cały czas - podsumowuje.

Krzysztof Grabowski zatrudnia swoich pracowników na umowę o pracę, ale to niejedyna opcja.

- Fajna jest możliwość współpracy z osobami, które nie zawsze chcą lub mogą poświęcić cały swój czas na współpracę z Avivą. Z nami mogą pracować na zasadzie umowy o współpracę, prowadząc własną działalność gospodarczą.

Ile to kosztuje?

Pomysł na biznes Placówka Aviva dla Rodziny w Kaliszu

Inwestycja w pracowników to niejedyne koszty, jakie ponosi franczyzobiorca. Korzystając z nazwy i know-how dużej marki przedsiębiorca zazwyczaj musi płacić regularną, stałą opłatę licencyjną (w przypadku Aviva dla Rodziny nie ma takich opłat).

Trzeba także zainwestować w lokal na placówkę - jego remont i wyposażenie, pamiętając, że musi on spełniać wymagania franczyzodawcy. W zależności od wybranego systemu franczyzowego są to różne kwoty.

W przypadku Aviva dla Rodziny wkład własny nie powinien przekroczyć 35 tys. zł.

- Współfinansujemy otwarcie naszych placówek biorąc na siebie połowę wydatków w ramach ustalonej z franczyzobiorcą kwoty - zapewnia Tomasz Banasiak. Centrala Avivy pomaga także w urządzeniu lokalu, współfinansując zakup mebli. Nie bez powodu.

- Zależy nam na spójnym wystroju naszych placówek. Zwłaszcza, że jest on na rynku mocno niestandardowy - dodaje Banasiak mając na myśli domowy charakter tego miejsca. Nie ma tam bowiem biurek ani plastikowych krzeseł. Są za to wygodne kanapy, miękkie poduszki, kolorowe dywany i ściana, po której można swobodnie rysować. Na gości czeka zaś kawa i domowe ciasto.

- Prowadzenie Aviva dla Rodziny nie generuje tak dużych kosztów jak franczyza bankowa - uważa Krzysztof Grabowski i dodaje, że ze strony Avivy można liczyć także na regularną pomoc finansową w wysokości 3 000 zł - przez pierwsze pół roku bez żadnych wymagań, później, jeżeli wykazuje się określoną sprzedaż.

- W tym przedsięwzięciu nie ma dużego ryzyka finansowego, jest za to wieloletnia perspektywa - podsumowuje franczyzobiorca Aviva dla Rodziny.  

 

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.34

Udostępnij artykuł:

Bezpieczny i zdrowy biznes z produktami eko Bezpieczny i zdrowy biznes z produktami eko
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO

Sprawdź też inne pomysły na biznes

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem